Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2308 besök totalt |
Rimlig dash?
Så - vad ska man satsa på för dash till räsern? Behöver inte ha nåt fancy-schmancy, bara nåt stabilt och prisvärt. Lurar lite på en beggad Mychron 3 - men det finns ju flera olika. Hur ska man tänka egentligen? Vill kasta bort original instrumentet och ha nåt som visar varvtal, shiftlight och gärna vattentemp och oljetryck - eller iaf varnar när det håller på att skita sig. _________________ Henrik Eriksson Att saker rostar är verkligen ett tråkigt faktum i livet! |
||
Inte så vacker som en Dash2 men billigare http://www.etbinstruments.com/DD2_li
Sensorerna som ingår ökar värdet lite (om de lämpar sig). |
||
Re:
Jag köpte en sån till min bil och är väldigt nöjd med iallafall första intrycket och hur seriös firman kändes. Ska man köpa en av deras produkter så finns dom hos demon tweeks också, dock till ett högre pris. Samt så vid mail beställning direkt ifrån firman så förprogrameras dashen efter din motor, växellåda och däck storlekar. Alltså, den ifrån ETB. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Kanske ett bra budget alternativ? : http://www.twostroke.se/product.asp?
Har några bekanta som kör med dessa och är nöjda, har inte allt men det mesta. _________________ Daniel Ollikkala 200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012) Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019) |
||
Jag köpte en KOSO med tanken att montera den, dock så vart den aldrig monterad, Känner dock att den digidashen jag köpte nu känns bra mycket solidare och med bättre funktioner.
Som tex att man kopplar upp den mot datorn för att ändra inställningar samt att den loggar ca 10 minuter data. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Re:
Förutom datorkopplingen vad talar för/mot KOSO? Kollat runt lite och tycker den verkar trevlig _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
Tittar jag på koson, så är det väldigt tunna kablar, kontaktstycken som är mc anspasade, tankgivare som är mc anpassad. Samt att varvräknaren tar väldigt mycket av instrumentet.
Digidashen, har allt så att du kan välja vad du vill ha framme, bättre anslutningar, längre kabelpiskor, givarna är av fordonsstandard. Jag "bytte ut" den flotörgivaren till tanken mot en rörgivare (var en VDO) _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
Re:
Ok man får vad man betalar för mao. Tack för inputen, säg till om du vill sälja din billigt ![]() _________________ R0b1n F0rsb3rg "Full of sport mind & luxury feeling super potential in winter wheel iver" ______________________ |
||
Jag är också ute efter nåt liknande men vill helst ha en rejäl nål till varvräknaren. Just nu alltså fördel KOSO.
Om man då också väger in att jag inte köpt nåt motorstyrsystem kanske finns de några bra som är gjorda för att matcha? Har ingen el alls i bilen just nu så om kontrollampor osv sitter i instrumentet är de ju perfekt! _________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||
Fast vem tittar egentligen på vart varvräknaren pekar när man kör? Hörsel och shiftlight räcker långt i min värld.
Digidashen fungerar helt perfekt utan att vara kopplad till motorstyrning. Jag har kommit fram till att den Koson som jag har liggandes inte kommer att bli använd. Så vill nån köpa den inklusive tankgivare och skärmad förlängningsslad till hasighetsgivaren så kan jag släppa den för 1500 plus eventuell frakt. _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2308 besök totalt |