Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
752 besök totalt |
Någon som ska ner till LeMans nästa helg?
Ville kolla om det finns många här som ska ner till LeMans nästa helg. Kanske någon som varit där tidigare som kan tipsa om bra ställen att stå på? Några förslag på andra sevärdheter runt banan? Jag hoppas inte alla bara sitter och tänker på Fotbolls-EM när det mest klassiska loppet avgörs!!! Jocke |
||
Re: Någon som ska ner till LeMans nästa helg?
Nej, jag kommer att tänka på 24-timmars på ![]() ![]() _________________ /// Mvh Ferenc Papp ![]() |
||
Ähm... mjoe, med lite tur så ska jag ner till Le Mans nästa helg men det ser osäkert ut. Mest beroende på ekonomin men också om jag kan få ledigt från jobbet. Om jag åker så är det ner på fredag och hem på måndan. Egentligen är det ju med tanke på min lilla websida grovt tjänstefel av mig att inte vara på plats redan nu på måndag då allt drar igång men jag var i alla fall på testhelgen...
Är det nånstans du ska stå så är det vid Tertre Rouge där bilarna kör ut på Mulsannerakan. En mer underbar ljudupplevelse finns inte! Med lite tur, om det är lite trafik, så kan man följa t ex Porscharna (som låter mest) nästan hela vägen ner till slutet på rakan. Dessutom så kommer man rätt nära bilarna där - något som blir svårare och svårare för varje år. Helt klart ett favoritställe. Andra bra ställen är läktaren vid Fordchikanen där man kan följa bilarna nästan ända till dunlopchikanen. Nu är det ju lite sent för att få tag på läktarbiljetter men ändå... Arnage och Indianapoliskurvorna är ju också kalasställen. Liksom Porschekurvorna. Hmmm, egentligen så är det ju lika roligt överallt när man tänker efter... ![]() Sevärdheter? Det är väl egentligen bara att snurra omkring lite i bygderna runt Le Mans som är proppat med oerhört pittoreska småbyar av klassisk franskt snitt. Kompletta med söta bagardöttrar och enorma katedraler. Själva Le Mans är ju rätt trevligt också även om jag knappt varit inne i stan. Apropå fotbolls-EM så kan det bli jobbigt på söndan i Le Mans då England möter Frankrike nere i Portugal... Vi ses (förhoppningsvis) på Le Mans! ![]() _________________ 911SC -82 |
||
Får snacka med ACo, tänkte annars ha en flitig garagehelg med mina Saabar nästa helg (lite väl länge sedan sist...) måste dom köra Le Mans just då???
![]() Ser fram emot era rapporter på n138.com och på rejsa.nu Kan du inte sälja några kul vinklade reportage därifrån till tidningarna, för att finansiera resan Johan? Återstår bara chefen, men Le Mans är väl likställt med eget bröllop som laga förfall? PS Johan, dina nyhetsbrev är verkligen inspirerande läsning, keep up the good work! _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
Tack för det Bosse!
![]() om du prompt måste meka Saab under Le Mans-helgen så se till att ha en tv med Eurosport i garaget samt en uppkopplad dator med Radio Le Mans websändningar. Angående tidningar så de jag har pratat med vill inte ha nåt från Le Mans eller så åker de själva... ![]() _________________ 911SC -82 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
752 besök totalt |