Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Plastidip för fälgar eller t.o.m. istället för foliering?
<<   1, 2
21529 besök totalt
johmei
Stockholm
Här sen Maj 2012

Re:

[quote="toda"]
johmei skrev:

Tyvärr så är blaze färgerna lite känsligare mot uv strålar än dom andra färgerna och har därför lättare att blekna.

Ska man dippa bilen med blaze så ska man alltid lägga vit plasti dip som grund för att vara säker på att få rätt färg och bästa slutresultat.

Ja, som jag skrev så la han vit grund men hjälpte inte i hans fall iaf. Skulle jag dippa hade det blivit vit med ett par lager pearlizer på. Grymt snyggt.

Citera
toda
Gävle
Här sen Nov 2013

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Re:

[quote="johmei"]
toda skrev:
johmei skrev:

Tyvärr så är blaze färgerna lite känsligare mot uv strålar än dom andra färgerna och har därför lättare att blekna.

Ska man dippa bilen med blaze så ska man alltid lägga vit plasti dip som grund för att vara säker på att få rätt färg och bästa slutresultat.

Ja, som jag skrev så la han vit grund men hjälpte inte i hans fall iaf. Skulle jag dippa hade det blivit vit med ett par lager pearlizer på. Grymt snyggt.

Jag var lite otydlig när jag skrev men de jag mena var att man ska lägger den vita plasti dip färgen för att inte bilens orginallack ska lysa igenom. Har man en mörk färg på bilen och inte lägger på vit plasti dip och ska ha den i en blaze färg så kan slutresultatet påverkas.

Plastidip för fälgar eller t.o.m. istället för foliering?
<<   1, 2
21529 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande