Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Bodin chassieteknik ?
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (10919 totalt)
Maximilian
Västerås
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Re:

Bert Svensson skrev:
Detta har inte med själva fjädringen att göra utan det blir ett annat rörelsemönster på själva bakaxeln när den fjädrar mot hur det är org

Jo det har jag sett då leden där bärarmarnas rörelse utgår ifrån inte längre blir på samma punkt som på det nya momentstaget. Det är därför jag planera att förstärka original med uniballs osv. oller bygga om det nya momentstaget. Men bakvagnen sitter fast i backen det gör inte framvagnen med original momentstag. Det är inte där det stora problemet ligger, men en av punkterna som kan påverka.

Ryd Småland
Här sen Nov 2002

Ja för i grupp-H så kör dom ju med grejer som iprincip ser ut som org fast starkare
Jag bara grunnade på om detta med bakvagnen kan påverka nåt där fram?Du har inga orgstag till bakvagnen du kan prova och sätta dig för och se vad skillnaden blir?
Citera
Maximilian
Västerås
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Re:

Bert Svensson skrev:
Ja för i grupp-H så kör dom ju med grejer som iprincip ser ut som org fast starkare
Jag bara grunnade på om detta med bakvagnen kan påverka nåt där fram?Du har inga orgstag till bakvagnen du kan prova och sätta dig för och se vad skillnaden blir?

Jag har tidigare nämnt att detta problem med understyrning existerade innan jag monterade dit det nya momentstaget.
Det är inte ikring momentstaget som mitt stora problem med understyrning ligger.

stockholm
Här sen Jan 2011

Ang b0din o ingen svara på din ursprungsfråga

bodin är en duktig gubbe, han vet vad han håller på med .
i ditt läge om ekonomifanns hade ja rådfrågat han, han är duktig på att räkna
ut kordinater för fjädring etc , kontra vad du åker med, han förstår e bils funktion,
på banan o kan ge lämpliga råd o inte hokus pokus.

Mvh Anders Roos

Bodin chassieteknik ?
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (10919 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande