Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera
Skräp.
1286 besök totalt
Losgard
Kungälv
Här sen Jun 2012

Trådstartare
Skräp.

Skräp.

Tumba
Här sen Jun 2012

40 amp per mm gods. Gå gärna lägre i början och känn dig för. Kolla noggrant på materialets färg och form så kommer du ganska snart att kunna se när värmen är bra. Så lärde jag mig och var noggrann med rent gods, ingen vanlig stålborste utan måste vara en i rostfritt.
Det kommer säkert flera som kan det bättre än mig och säger hur du ska göra och lyssna på dem, detta är metoden jag gjorde och det funkade för mig, men alla är olika....
Övning ger ju färdighet och lycka till.

Kungälv
Här sen Jun 2012

Trådstartare
Skräp.

Tumba
Här sen Jun 2012

Rattarna rör jag ej utan i hörnen kör jag ut wolframen lite till och i inneröron kör jag mer ampere.
Ytterhörnen kör jag mindre amp på men inner brukar jag öka lite på och då brukar det funka för mig i alla fall.
Innerhörnen är ju svårast och det tog tid för mig men det blir ju mycket material där.

Kungälv
Här sen Jun 2012

Trådstartare
Skräp.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Losgard skrev:
Brukar inte röra rattarna heller, ställer in så det fungerar bra på plana ytor, men hörnen vill sig som sagt inte, och då testade jag att röra rattarna lite utan resultat.

Det blir ju bra varmt i innerhörnen vad jag läst mig till, så där brukar man sänka strömmen lite tydligen, har testat detta utan resultat också.

Köpte mig en pedal i somras, men den ligger kvar i sin förpackning än, kan det vara något för att få igång smältan i innerhörnen? Gasa på lite extra och sen lägga sig på fast läge igen etc, blev så oinspirerad att svetsa aluminium efter detta att jag enbart grejjat med rostfritt.

Jag skulle tro du kommer för långt ifrån med spetsen och har för dålig ström, hörnet suger ju nästan dubbelt med ström...

Montera dit pedalen, hur många skulle idag komma på iden att försöka köra en bil runt en bana med en fast inställning på gaspedalen? Och bromsa när kurvan kommer...

Skräp.
1286 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande