Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2357 besök totalt |
Isn't it time for the BIG one ??? Red Bull Lådbilsrace!
Fick syn ![]() RED BULL LÅDBILSRACE Är det inte läge för en rejsa.nu klass i racet ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Lars H Bamsefar kan vara närmare än du tror.... |
||
Re: Isn't it time for the BIG one ???
![]() Måste jag gå o kolla på ![]() _________________ ![]() |
||
![]() _________________ ![]() |
||
Ja!
Jag lovar att jag får loss sponsring från jobbet på samtliga fästelement som går åt om man ska bygga en vinnarbil! ![]() ![]() Kunskapen finns onekligen här på forumet för att bygga en vinnare.. Ska vi? ![]() ![]() EDIT: Vad väger en 7:a utan drivpaket? ![]() ![]() ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||
Precis min tanke när jag såg att tävligen fanns! En killer-lådbil. Minimalt luftmotstånd, minimalt rullmotstånd och maximalt sidogrepp måse va de viktigaste parametrarna. Men hur kan man få så litet rullmostånd som möjligt utan att offra för mycket grepp i däcken? Barnvagnshjul på rakorna och gokartdäck i kurvorna... ![]() Verkar dock va en fånig tävling bara 1/3 av poängen delas ut för att man är snabbast ![]() ![]() _________________ Lotus Exige S1 // Pontus Borg |
||
|
||
Lösningen borde stavas dubbelmontage? Man sätter ett hjul utanför det andra som ger fäste vid krängning, men samtidigt ligger i luften när det går rakt fram? Det här kan ju bli riktigt skoj.. ![]() om man är särklassigt snabbast och fixar till en utstrålning som inte går av för hackor är ju saken biff. ![]() ![]() ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||
Det här året hinner vi inte få klart nåt?? Dessutom är jag borta på jobb hela sommaren.. Nästa år kanske? ![]() _________________ /Anton Lillsund |
||
Jag kan ställa upp med verktyg och garage om några är sugna?
Garaget ligger f.ö i Huddinge/stockholm Jag tycker bara att sånt här är för roligt ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||
Jag kommer gärna upp o är hang-around + kameraman på tävlingsdagen!
![]() o så är jag mycket nyfiken på vad ex. Dude skulle hitta på med reglementestolkningar... ![]() ![]() Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
läste en artikel om någon årlig lådbilstävling i Falkenberg eller i närheten. Extremt seriösa byggen med låg ofjädrad vikt coilover etc. Ett av teamen hade lagt över 100000 på sin bil. Bara de bästa komponenterna. Cykelhjul funkar men dom får vara extremt camberställda från början. Ska försöka hitta mer info om denna tävling.
_________________ Mattias Habenicht HMS |
||
Det gäller nog att inte bygga bort sig, ser redan vissa tendenser i denna tråden
![]() Hur kul är det när man blir totalstekt i sin fina lådbil av en kille med två pergoskivor och fyra barnvagnshjul... ![]() ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||
Nu var jag helt ute och cyklade, det var den 8'e augusti jag skulle till Rhodos
![]() Det var något helt annat som inträffade den helgen, min flickvän fyller 18 den 18'e... Så den 19'e är juh hur taget som helst ![]() Så, är det någon som känner för att utnytja Whärners erbjudande? ![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2357 besök totalt |