Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 7 besök senaste veckan (42251 totalt) |
Re:
Tycker nog du ska låta bli att chippa. Det är en väldig skillnad på en gatbil som troligen aldrig i sitt liv kommer köras max även om ägaren tror han maxar bilen, mot en banbil som går max. Problemet brukar bli värmeuppbyggnad, och sedan smådetonationer. Gissar att du då inte klarar dig med den kylning du har, utan behöver bättre vattenkylning, bättre oljekylning, kylning av växellåda etc. _________________ Roland Johansson |
||
Re:
Ne då jag skall hålla mig lugn, det är ju köra man vill göra så bäst att ligga på rätt sida gränserna. Tackar för synpunkten ![]() // Jon _________________ Jon Rolfsson |
||
Varit på jakt efter ett set regndäck sen jag va och badade på Mantorp en körning förra sommaren och som en liten sen julklapp till bilen dök det upp ett sett samt att jag nappade på ett set med slicks i 18 tum med
![]() Lätta och fina och passar fint på bilen! ![]() ![]() Speedline Corse 2113GT 8x18 ett set slicks och ett set regn däck. Tänkte det va kul att väga lite va de olika uppsättningarna väger som jag kör med. ![]() Original fälg BBS Nebula 8x18 med R-däck ![]() Sparco Assetto Gara 7,5X17 med slicks ![]() Speedline Corse 2113GT 8x18 med slicks _________________ Jon Rolfsson |
||
Med tanke på att vikten sitter längst ut så borde de lättare hjuöen innebära nån tionedl i acceleration och broms samt ett snäpp högre toppfart som resultat. Är ju i praktiken fyra svänghjul man har på bilen.
_________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||
Ja är ju inga ofantliga kilon lättare de blir men de blir ju alltid något och det är allt som oftast till det bättre
![]() Krängde av ett däck av Speedline fälgen och vikten på enbart fälgen var 9kg prick. _________________ Jon Rolfsson |
||
Med 18 grader
![]() ![]() ![]() Med solen kommer lite av stressen med att hinna klart de sista lilla som skall göras. Kamrem beställt samt bromsvätska så ska ta tag i det snart. Lika så hoppas jag på att få tillbaka min upplagade front inom en väldigt snar framtid ![]() Det som stressar mig mest och som är mest kritiskt faktiskt är att jag skall få tummen ur och fixa BE kortet så jag kan ta mig till en bana och köra lite med ![]() _________________ Jon Rolfsson |
||
Ja jo men var mer diskret då än va ekipaget blir i år är jag rädd så får nog lägga på ett plugg kol så att säga
![]() Har ju inte gjort några stora grejer men de är gjorda iaf, blir ett ryck nästa helg så hoppas bli klar med de mesta då förutom hjulinställningen ![]() _________________ Jon Rolfsson |
||
Att göra lista inför 2014
* Byte bromsklossar bak KLART * Byte bromsklossar fram KLART * Byte vänster yttrestyrled KLART * Omdragning bromsrör KLART * Hjulinställning * Bromsprov/justering * Två 17 tums fälgar till slicksen KLART * Byte servo olje behållaren KLART * Byte motor olja, filter & bränslefilter KLART * Byte kamrem KLART * Laga fronten * Byte bromsvätska KLART * Justerat in växellägena KLART * Dra in ström till cigg uttag och montera KLART * Ett set regndäck 18 tum KLART Bockat ett par punkter till på att göra listan i helgen så egentligen bara fronten kvar sen kan de gasas ![]() Se när jag får möjlighet att kolla hjulvinklarna och justera bromsarna men inget måste. Köpte även på mig en motor i helgen som jag skall ha för framtida behov ![]() Bara de där förbaskade körkortet kvar då men men de löser sig ![]() _________________ Jon Rolfsson |
||
En liten uppdatering så här i efterhand
![]() Förra Lördagen var P.P och jag och hämtade den nya spisen ![]() ![]() ![]() ![]() Motorn på flaket efter hemkomst. Räknar med att jag får hem den upplagade fronten till helgen så nu är jag så gott som redo för ban körar året 2014 ![]() // Jon _________________ Jon Rolfsson |
||
Re:
Ja då har man ju iaf möjligheten att köra :-) Inga inplanerade alls så utan får ta det lite som de kommer och tiden finns så att säga ![]() Hur går de själv? _________________ Jon Rolfsson |
||
Då var premiär körningen för 2014 avklarad
![]() ![]() Var soligt och varmt så en kanon dag, han med många rundor så kunde testa lite olika däckstryck och växlar i de olika partierna på banan. Hade som bäst förra året 1,29,69 och mitt på dagen började jag komma ner i tiderna och innan lunch satte jag 1,29,22 ![]() ![]() ![]() Inte säga annat än att jag försökte iaf haha ![]() Körde som sagt var en jäkla massa vändor och måste säga att jag var rätt jämn i mina tider ![]() Ni kan ju räkna själva hur många ![]() Efter allt detta nötande så kom tiden 1,28,41 ![]() Som sagt va bilen funkar kanon och de går att hitta lite mer att kapa på så nästa mål får bli under 1,28 tid ![]() _________________ Jon Rolfsson |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 7 besök senaste veckan (42251 totalt) |