| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Krängningshämmare till e30 318is
|
1660 besök totalt |
|
Hej Hade varit tacksam för lite tips på vilka krängningshämmare som hade passat bra på min e30. Hela chassit är utbytt till ett 318ti 5 bultat och kör med xyz Coils för e36an. Senaste invägningen förra sommaren landade på 890kg tomvikt, har bytt ut mycket till glasfiber och lexan nu så är säkert nere på 850kg. Vad kör ni med för krängningshämmare på era e30? / Filip _________________ Filip Böttcher BMW e30 318is -88 |
|
Dessa eller: http://www.millway.se/h-r-bmw-e30-3s
Vad kör du för inställning på dom? _________________ Filip Böttcher BMW e30 318is -88 |
|
Jag kör 21mm E30 cab krängare fram med nya hål så det blir 125mm armlängd istället för 145mm
dessa är kopplade till fjäderbenet istället för länkarmen. Bak kör jag krängare från z3m 19mm Billig & bra variant. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
|
Justeringen är till för att hitta balans, H&R har bara 2 eller 3 hål och räcker knappast för att hitta balansen i alla byggen/bilen.
Bygg egna istället, och gör dom med många hål för justeringen, alt flytande klämfästen steglöst justerbart. Blir både billigare o bättre! Att kolla vad nån annan har för inställning på hämmaren är värdelös info, beror på så många parametrar, som fjäderhårdhet, dämpare hjulvinklar, däck, karossens vridstyvhet, och förarens sätt att köra bilen inte minst. Och det är ju inte direkt många olika inställningar o justera bort sig på heller på en H&R. Michael Bäcks tips nedan är ju vettig o bevisligen fungerande. Dessutom verkligen prisvärt! Sen kan man utöka o göra såna hämmare mer justerbara, det är just detta att kunna justera balansen som är viktigt med bra hämmare. _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1660 besök totalt |