Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera
![]() |
3867 besök totalt |
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Re:
![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Det där krävs nästan bild på, eller att du skickar borret till mig när du är klar
![]() (har ingen möjlighet att spänna upp vinkelslipven i svarven, tyvärr ![]() |
||
Det är enkelt att köra upp konorna med ett bra slipstift, för hand.
Man kör....märker med färg...kör mer....osv. Vi har gjort detta på ca 50 st Cobra byggen, under åren, där vi vänder på p-anden. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Re:
Gick bra att dra i en bit gängstång i handtagshålet och dra fast den i en toolfixhållare ![]() Tar en bild på det i morgon ![]() Provkörde med en flexskiva, men det gick sådär. Ska ta en hård slipskiva i morgon. Annars får jag slipa till ett snabbstål och svarva, fast det blir ett ganska tunt stål ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
|
||
|
||
Har märkt ett litet problem
Skäret på borren blir några hundringar lägre. Detta pga att borr/maskin flexar när skivan träffar. Funderar på om det kan funka att köra borren baklänges när jag slipar? _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
![]() |
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera
![]() |
3867 besök totalt |