Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Lite smått OT - vart kommer era "nick" ifrån
<<   1, 2, 3, 4   >>
7537 besök totalt
tvåtaktsmicke
Örnsköldsvik
Här sen Sep 2003

På mitt jobb finns det fyra stycken Mikael och vi är två på samma avdelning. En kompis som brukar ringa mig på jobbet nu och då kom ibland till växeln om det inte svarades fort nog i telefonen. Hade han otur kunde han bli kopplad fram och åter på firman, så han började att förtydliga sig med att be att få tala med tvåtaktsMicke. Då tar ingen fel på person

Jönköping
Här sen Apr 2003

Fantasilöst kanske, men ack så laglydigt!
Annars brukar de flesta kalla mig för Karlsson, heter så på "hemmaklubben" Attitudes forum bla. På OSC heter jag Nurburgring (jag var ju där för 5 år sen, tyckte det var fränt).
Några av mina polare visste inte att jag heter Anders i förnamn förrän vi känt varann i flera år...

ice
Tokholm
Här sen Jan 2003

BTG skrev:
...Semper Ferrum=Alltid Järnet!...
thumbs up

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Halvarsson
Stockholm
Här sen Maj 2004

Själv Kallas ja maggot av en gannska taskig anledning.
Ja e liten, o maggotar som ser ut såhär: http://www.mendosa.com/maggot.jpg är osso gannska små

640k
Stockholm
Här sen Okt 2003

Jag är lite svag för uttalanden som "tiden" har gjort riktigt narr av och eftersom jag är "nörd" till professionen så har jag en viss förkärlek för citat inom det egna gebitet.

640k kommer sig av: "640Kb RAM ought to be enough for everybody" - Bill Gates - 1981"

En annat, och kanske ännu roligare (men svårare att göra ett nick av.) uttalande levererades av en person på "hemmaplan":
"Internet är en fluga som kanske blåser förbi. Jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att surfa på nätet" - Ines Uusman 12 maj 1996, då IT-ansvarig minister.

(året efter, och då som Kommunikationsminister, så lämnade hon cyberrymden på allvar. Nu siktade hon istället på månen med kommentaren: "Kan man flyga till månen kan man också tycka att det är rimligt att bygga den här och andra broar och vägar på ett miljövänligt sätt". Sagt om Hallandsåsen... )

Trollhättan
Här sen Nov 2002

Tja, reggade mig med detta nick på zatzy, första forum jag hittade i cyberrymden.
Där hade ju alla häftiga nick eller häftiga bilar så det blev i protest det jag normalt kör i, nämligen en Volvo 360...

Fast numera använder jag mer och mer mitt gamla Quake nick "Nemesis", då spelade jag alltid med en kvinnlig figur och nemesis är ju hämdens gudinna, kanske inte så bra på räserbanan dock

om man nu vill byta användarnamn hur gör man då

Miata ND -17 & Ford Focus -05
Över 60 och leker fortfarande med bilar
Citera
Mr Z
Haninge/Sthlm
Här sen Apr 2003

volvo360 skrev:

Ja... Går det... Jag reggade mig med mitt namn för att vara duktig (eller för att jag inte fattade att man kunde lägga till namnet i underskriften...)
På andra forum(öhh.... vilket borde bli 944sverige) heter jag Mr Z....
Det är alltså fler än jag som kommit på sitt "nick" när man skrev i highscoretabellen back then....

/Peter Z

If they dont't have Porsche in heaven, I'm not going.
Citera
Gran Tourismo
Danderyd
Här sen Mar 2004

Mitt "nick" kommer från gula faran hemma i garaget, dvs min MGB GT - i detta fall en svensksåld lågmils originalbil. GT står ju för som de flesta vet för Gran Turismo. Jag lyckades dock stava fel när jag skriv in mig på forumet, och fick med ett "o" för mycket jämfört med den italienska stavningen. Men det bjuder jag på!

BMW 335i -07
Saab 9-3 SE TungtrycksTURBO -99
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003

volvo360 skrev:

Klicka på Inställningar upptill på sidan och byt sedan bara användarnamn

McRae
HQ
Här sen Maj 2004

Mitt kommer sig av att ni svennar har så förbannat svårt med konstiga namn!

Min chef döpte mig helt enkelt efter den enda skotten han kunde namnet på (och Colin är ju lite mer känd än mig...).

Att det sen var ganska träffande tyckte alla var skitkul... Hur många här har voltat TVÅ gånger med tjänstebilen/ar?

Vi är snabba och skrotar dramatisk!

Speed costs money, how fast you wanna go?
Citera
Colin
Forshaga
Här sen Jan 2003

Detta med snabba skottar som skrotar känns igen....

Nu är jag inte skotte (men försöker vara snabb ) & efter diverse plåtmassage kom så nådastöten,
jag lyckades välta med terrängambulansen (Trb 13) i lumpen.

Blev således döpt efter den skrotande skotten......

BMW M3 -97 bansmiskaren
BMW M5 -93
BMW 330i -01
BMW 323ti -99
Chevrolet Camaro SS 1LE -17
Citera
Robert Reinsson
Almunge - Uppsala
Här sen Nov 2002

Även om vi på rejsa använder mycket "riktiga" namn så har jag länge levt under "Robroy"
En arbetskamrat myntade detta, vi hade smeknamn på allt och alla på den tiden och eftersom vi andra kallade honom för JeyJey(JJ) så tyckte han att RobRoy var lite fylligare och fyndigare än bara Rob.
Att jag sedan är stor vän av Skotland har säkert spelat in

OT: Tänkte köpa en flaska RobRoy (en skotsk blended whisky) nu när jag var i Skotland, men det blev inte så.

OT II: F-N vad dom kör i skotland, efter ett par dagars körande där så inser jag att dom INTE har problem med rostiga bromsskivor som vi har i detta land. Där använder man bromsarna MYCKET (för att överleva för visso, men...) Full fart och sedan tvärbromsa innan kurvan... Och det fanns kurvor!
Snacka om att leva efter Rejsas devis
"Flat out - brake hard - Turn in - Apex - Flat out" thumbs up thumbs up thumbs up

Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Mitt förnamn Kristian & min bils chassiekod AE86

Johan Rius
Kävlinge / Skåne
Här sen Feb 2003

SciRocco -82

Kan väl tolkas som att jag skulle vara en ung hormonstinn P-skådis. Rätt eller fel... Det får man fråga sambon.
Är 75:a och ung för evigt...

Har/hade samma nick på GTi-klubben, Scirocco Corrado Club Sweden (R.I.P) och ICQ:n

Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Kraniel kallades jag under gymnasietiden av det gäng jag brukade hänga med. Varför vet jag inte. Men det är ett bra nick.

Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004

En SNABB förkotning helt enkelt... funderade ett tag på Rush istället men det kändes fel, låter ju nästan samma..fast folk kallar ju mig inte rush

Bjärred
Här sen Jan 2003

Mitt kommer från en sammansättning av min signatur Goran obradovic enligt företagspolicyn, när jag arbetade som konstruktör, samt bilen jag kör, Porsche 924 turbo, som internt hos Porsche kallades 931. Används rätt ofta på olika forum som förkortning.

Hette gtv2000 på diverse andra forum när jag hade Bertone . Saknar Weber 45'orna och det underbara brööööölet.

Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003

Jag är ganska säker på att mitt forum-nick blev mig tilldelat någonstans strax efter födseln
Citera
Mr Z
Haninge/Sthlm
Här sen Apr 2003

Anders Larsson skrev:
volvo360 skrev:

Klicka på Inställningar upptill på sidan och byt sedan bara användarnamn

Tackar.... Jag hoppas att detta inte tillkallar forumpolisens uppmärksamhet...

If they dont't have Porsche in heaven, I'm not going.
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004

Hmm.. Varför det blev "old blue oval" vet jag faktiskt inte, brukar kalla mig "HPMK1"..
Men blå oval är det på min bil och gammal är den (8 månader äldre än jag).

Malmö
Här sen Feb 2004

Då jag är svensk och heter Anders blev det sweanders, helt enkelt. Det har hängt med i en tio år..

Lite smått OT - vart kommer era "nick" ifrån
<<   1, 2, 3, 4   >>
7537 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande