Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 5192 besök totalt |
Med tanke på vad för däck han har i garaget så är det nog löst. Det är bara att hitta en bil som fälgarna passar på ![]() Ang regning som 2sitsig: Hur har ni som har racebilar gjort då? Har ni dem icke gatreggade eller slänger ni i ett baksäte när sbp vill ta sig en titt? För man måste väl ha baksätet i när bilen är reggad som 4sitsig eller har jag fattat galoppen fel? ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Hmmm... Satsat på snack och sura miner istället för pengar?? ![]() Vi får väl sammanställa en lista med varvtider och budgetar när säsongen drar igång ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||||
Vår bil vare sig får eller vill sbp komma i närheten av... ![]() _________________ Karl Brag |
||||
"Ang regning som 2sitsig:
Hur har ni som har racebilar gjort då? Har ni dem icke gatreggade eller slänger ni i ett baksäte när sbp vill ta sig en titt? För man måste väl ha baksätet i när bilen är reggad som 4sitsig eller har jag fattat galoppen fel? ![]() om du sätter bur i bilen (Tyckte du skrevatt du skulle det?) så reggar du automatiskt om den för 2 pers, det kommer på köpet eftersom du inte får användfa baksätet för personbefodran längre. MEN, om du kan göra detta UTAN att först göra en registreringsbesiktning får att regga fordonet i landet vet jag inte. Annars får du leta upp papper&plåtar på en krashad roadsportbil... ![]() _________________ Rikard Ahlin |
||||
Det liksom lite det som är planen. Hämta hem på hösten. Idiotmeka hela vintern (i garaget jag inte har) och sedan registreringsbesiktiga in den i Sveriges fordonspark med bur. Borde man inte spara in den extra besiktningsavgiften då? Säkert får man inte göra så, så att man får montera ur hela buren, regga, bygga tillbaka'och sedan betala en extra avgift för att man har ändrat bilen... ![]() Skulle vara lite typiskt Sverige ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Skulle tro att det får bli just så, men ring SBP's tekniska avdelning så hjälper de dig. I värsta fall så kostar omreggningen med bur strax under tusenlappen om jag inte har fel, så du lär ju spara en del pengar på att importera bilen iaf.
_________________ Rikard Ahlin |
||||
Jo, billigare i Tyskland är det ju. Men man vill ju inte ge Bosse mer pengar än nödvändigt. ![]() Här är ett exempel på en bil man skulle kunna tänka sig att hämta. _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Med risk för att vissa tycker man är löjlig så erkänner jag att jag värderar det ganska högt att få köra 944 istället för en 240 med snarlik prestanda. ---> Porsche-Daniel Jag tycker att din plan låter bra, det blir nog en sjyst budgetbanracer. Dock så kommer du nog, pga driftskostnader m.m., överskrida din budget efter inte alltför lång tid. Det löser du säkert på något vis. Den dagen den sorgen... ![]() Kolla in på sandéns om du inte redan gjort det. Där ser du vad ett flertal av reservdelarna kostar. Finns även lite annat godis där. ![]() http://www.sanden.nu Jag hoppas själv på att jag någon gång i framtiden får råd att göra ungefär likadant. I sommar blir det dock golf för hela slanten! [/url] EDIT: Pär Hylander hade visst redan tipsat om Sandén. Miss av mig... ![]() |
||||
Inte ett dugg löjligt, självklart är en 944 ljusår mycket roligare att ha som hobbyracer ![]() Först när man blivit riktigt skadad och inte reflekterar i något annat än lägre varvtid som en 240 lyckas vara "roligare" eftersom inte plånboken växer med samma takt som galenskapen... :woot: _________________ Karl Brag |
||||
Jag tycker inte du är löjlig ![]()
Förhoppningsvis får man lite betalt för familjebilen man har nu. Bilen _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Word! ![]() Kör ju en gammal nästintill orginal golf och man gör ju sitt bästa för att vara snabbare än de som snackar "ner" golfen bara för att de har beemers m.m. Det räcker ju inte med stor plånbok. Man ska kunna köra oxo. Inte för att jag kan det men man försöker ju lära sig!! Ska träna mycket i sommar... ![]() |
||||
Vill minnas att bilen skall vara i princip helt original för att ska gå regga in den (i alla fall utan en väldans strul). Kan som jag förstått ställa till med problem med något enkelt som att det är inskrivet i Fahrzeugbrief att det sitter ett effekthöjande avgassystem. Kort sagt ju mindre det är inskrivet där i desto bättre. Som sagt dubbelkolla med SBP. _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
[quote="Porsche-Daniel"][
Här är ett exempel på en bil man skulle kunna tänka sig att hämta. Är du över 180 cm? Leta isf efter en 944 utan taklucka! Visserligen kommer man lägre i en riktig stol, men ändå... ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Verkligen, det finns nog minst 100 skäl till för att inte ha lucka om man bygger "hobby-racerbil" här är några: Vikt Tyngdpunkt Vridstyvhet Takhöjd (tänk på hjälmen) Möjlighet att få upp buren högt (säkerhet) Läckage i takluckslist (ok, gäller kanske bara Kadetter > ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Hej
Helt rätt Gunnar, man måste alltid regbesikta en importbil innan man börjar modifiera den. Det är också superviktigt att bilen är helt original (i Fahrzeugbrief i alla fall). Det finns många som missat på detta - är bilen inte i originalskick måste du bygga tillbaka till original och få det intygat av tillverkaren innan den kan reggas i Sverige. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
Så är det ja... Är studentdrägg nu och planerar at flytta hemifrån till sommaren. Då behöver man lite cash. I och med att man har grävt ner en stor del av sina besparingar i en gammal BMW så blir det att sälja den. Fast jag ska ta en vända på Ringen först ![]() Jag är 182cm lång så jag har väl det problemet. Har alltid varit i med håret i taket på 924an. Hade samma problem på min E30323 CSL ![]() ![]() Reg. Synd att det inte går att göra så. Fast jag ringer dem och frågar i eftermiddag när jag kommer hem igen. Nu skall jag på en föreläsning och tänka på kurvtagningar, vridmomentskurvor, motorljud, kolfiber och annat biligt som inte har nåt med föreläsningen att göra. ![]() ![]() ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||
Nja, mer prata med folk och fundera och klura istället för att "köpa" allt som redan är klart ![]() ![]() _________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 5192 besök totalt |