Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
KÖPES Bilar
KÖPES: BMW E82 Coupé Kaross
3158 besök totalt
Kallentoft
Linköping
Här sen Apr 2009

Trådstartare

Hej,

Söker en BMW E82 Coupémodell Kaross. Bara tom kaross är det jag söker, det kan vara en bil som är krockad, brunnen mm. Den skall iallafall vara i sådant skick att det går att få till det i riktbänken. Det bästa är en kaross som inte är skadad och ruta fram finns mm. Skall användas för att bygga racing bil så dörrar, stötfångare mm är inte nödvändigt. Karossen behöver så klart inte vara svensk reggad.

Har letat runt lite men är inte bra på att hitta karosser på nätet.

Kontakta mig via PM eller mail på David.kallentoft@gmail.com om ni känner till någon.

Tackar!

Mvh// David

Lund
Här sen Feb 2003

Det här är väl det "närmaste" jag kommer i alla fall;
http://www.racecarsdirect.com/listing/50242/price_reduced_bmw_e92_m3_c . . . .

Håll lite koll på den sidan om du inte redan gör det. Där dyker ibland upp lite mumsiga objekt.
Citera
Kallentoft
Linköping
Här sen Apr 2009

Trådstartare
Tack Anders,

Har kollat lite där. Dock är det en E82 jag söker. Även utan bur mm, det vill jag bygga själv då jag skall kapa ut lite mer.

Mvh// David

Bromölla
Här sen Apr 2009

Det är smidigast o köpa en ny. Dem krockade o skadade karosserna som trillar fram då o då kostar för mycket om man ändå ska lägga massa jobb o pengar på dem. Har sj köpt ett gäng m3 e46 karosser o 1 e82. E82an köpte jag i Frankrike oskadad men sålde den till en polare tyvärr. Men kollar man nypris idag så är de knappt lönt med alla kostnader runt om.

Peter @ norreskog . com
Citera
Kallentoft
Linköping
Här sen Apr 2009

Trådstartare
Ok, kanske värt att kolla upp vad en nya helt tom kaross kostar, skall kolla detta. Det känns ju ändå som om man skulle spara in lite på att köpa en beg kaross. Jag har rätt bra kontakter som är bra på att rikta, sedan skall taget ändå bytas ut. Gör ju inget om fram och bakvagn finns även om jag inte bestämt om jag skall utgå från dem eller bygga nytt från grunden.

Hojta till om ni får syn på någon.

Mvh

Bromölla
Här sen Apr 2009

Re:

Kallentoft skrev:
Ok, kanske värt att kolla upp vad en nya helt tom kaross kostar, skall kolla detta. Det känns ju ändå som om man skulle spara in lite på att köpa en beg kaross. Jag har rätt bra kontakter som är bra på att rikta, sedan skall taget ändå bytas ut. Gör ju inget om fram och bakvagn finns även om jag inte bestämt om jag skall utgå från dem eller bygga nytt från grunden.

Hojta till om ni får syn på någon.

Mvh

Har skickat till en polare i usa o frågat. vill minnas att han snackat om en vattenskadad 135 coupe. får se om den finns kvar o vad det då skulle kosta att få hit den. Drar ett PM när jag fått svar. Glömmer jag så får du påminna

Peter @ norreskog . com
Citera
Kallentoft
Linköping
Här sen Apr 2009

Trådstartare
Tack Peter, det skulle uppskattas!

Mvh

Linköping
Här sen Apr 2009

Trådstartare
Har ännu inte hittat en. Om du har eller vet någon som kan hjälpa mig fixa en kaross så får ni gärna höra av er.

Mvh// Kallentoft

Gbg
Här sen Nov 2012

Vad har man för budget på en kaross då?

Billigast på blocket 130 minus obligatoriskt prutande. En hel del av delar går säkert att sälja vidare för några kronor?

http://www.blocket.se/malmo/BMW_123d_Coupe__Sv_sald__En_agare_54929854 . . . .

Har du kollat de billigaste i Tyskland va de ligger på?

Citera
KÖPES Bilar
3158 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande