Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
KÖPES Bilar
![]() |
3158 besök totalt |
KÖPES: BMW E82 Coupé Kaross
Hej, Söker en BMW E82 Coupémodell Kaross. Bara tom kaross är det jag söker, det kan vara en bil som är krockad, brunnen mm. Den skall iallafall vara i sådant skick att det går att få till det i riktbänken. Det bästa är en kaross som inte är skadad och ruta fram finns mm. Skall användas för att bygga racing bil så dörrar, stötfångare mm är inte nödvändigt. Karossen behöver så klart inte vara svensk reggad. Har letat runt lite men är inte bra på att hitta karosser på nätet. Kontakta mig via PM eller mail på David.kallentoft@gmail.com om ni känner till någon. Tackar! Mvh// David _________________ David Greiff Kallentoft |
||
Det här är väl det "närmaste" jag kommer i alla fall;
http://www.racecarsdirect.com/listin Håll lite koll på den sidan om du inte redan gör det. Där dyker ibland upp lite mumsiga objekt. |
||
Det är smidigast o köpa en ny. Dem krockade o skadade karosserna som trillar fram då o då kostar för mycket om man ändå ska lägga massa jobb o pengar på dem. Har sj köpt ett gäng m3 e46 karosser o 1 e82. E82an köpte jag i Frankrike oskadad men sålde den till en polare tyvärr. Men kollar man nypris idag så är de knappt lönt med alla kostnader runt om.
_________________ Peter Barrdahl Peter @ norreskog . com |
||
Ok, kanske värt att kolla upp vad en nya helt tom kaross kostar, skall kolla detta. Det känns ju ändå som om man skulle spara in lite på att köpa en beg kaross. Jag har rätt bra kontakter som är bra på att rikta, sedan skall taget ändå bytas ut. Gör ju inget om fram och bakvagn finns även om jag inte bestämt om jag skall utgå från dem eller bygga nytt från grunden.
Hojta till om ni får syn på någon. Mvh _________________ David Greiff Kallentoft |
||
Re:
Har skickat till en polare i usa o frågat. vill minnas att han snackat om en vattenskadad 135 coupe. får se om den finns kvar o vad det då skulle kosta att få hit den. Drar ett PM när jag fått svar. Glömmer jag så får du påminna ![]() _________________ Peter Barrdahl Peter @ norreskog . com |
||
Vad har man för budget på en kaross då?
Billigast på blocket 130 minus obligatoriskt prutande. En hel del av delar går säkert att sälja vidare för några kronor? http://www.blocket.se/malmo/BMW_123d Har du kollat de billigaste i Tyskland va de ligger på? _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||
![]() |
KÖPES Bilar
![]() |
3158 besök totalt |