Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 10181 besök totalt |
http://transportstyrelsen.se/sv/Nyhe
Är nog en verkstad som kan ge bäst svar om vad som måste göras på bussen _________________ Stefan Örtengren |
||||
Re:
det där är för Personbil och lätta lastbilar.. så gäller inte i ovanstående fall. |
||||
Re:
Misstänker att Bisting har koll, han brukar känna till kryphålen... _________________ Tord Ringenha11 |
||||
Tryck dit dragkroken och kör bara.
Aldrig nån som kollar och dessutom får du bara ett föreläggande om besiktning om det händer ![]() Det är rätt krångligt att besikta en 50-kula på en buss. Har en kompis som precis gjort det och kan iofs kolla med honom vad som krävdes ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
köp en riktig istället.... min amerikanska Winnebago är till salu billigt..... du bor bättre, du åker skönare och jag kan montera dragkrok åt dig..... och går billigt... 2.2 liter milen med 6.5 turbo diesel och automat.
|
||||
Re:
Helt andra pengar..tyvärr _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Re:
Värt att tänka på är att många bussar har en dragkrok, 50mm kula men den är ej inskriven i regbevis. Används för att fästa upp tex 'skidhållare' eller extra bagagelåda. _________________ Roland Johansson |
||||
Re:
Nej äger ej än, men finns inga stora men småhusbilar som får dra 3000kg och köras på B kort som har krok inch inte kostar 250k _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||
Men framrutan är inga problem. Ta tex trygg hansas veteranförsäkring så har man självrisk på typ 1500 vid byte! Kolla vanliga Volvo och Scania tex. B57 är ung 10 meter. Jag har en b58 jag nyss har köpt och den är klockren från 76 så den är ju skattebefriad och b96 kort!
_________________ Erik König |
||||
ja!
Halloj. Tror det syftades på att det fortfarsnde fanns framrutor att tillgå som reservdelar, så inte dessa utgått... personbil klass 2... husbuss med plats för upp till 8 personer. Får köras på B körkort om man tagit det före 96. har man sedan tagit BE före 19 jan 2013 så får man dra släp tyngre än 3500kg.. Fick själv bråttom att ta mitt innan reglerna ändrades.. det var inte tydligt hur det skulle bli hösten 12.. inte ens körskolorna visste. men stämmer allt så kan man i tanken köra en stor gammal norrlandsbuss med ett jättesläp efter.... nästan som en lastbil med släp. Alltså som CE.. lite skrämmande tanke ![]() _________________ Emil Nilsson Ordförande Audi Clubsport Team Tidsoptimisterna Racing Audi Club Sport |
||||
Re:
HOHOHO, det är just ägarens problem... Skiten blir inlöst och du har ingen buss med dragkrok längre. Till ganska många gamla bussar har rutorna utgått, men en del modeller finns det fortfarande kvar eller så har fabriken kvar formarna ? och väljer att tillverka nya. Gamla volvo b58 med säfflekarosser från sent sjuttiotal har det i 3 år varit slut på rutor. _________________ Roland Johansson |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 10181 besök totalt |