Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1468 besök totalt |
Renault Clio Sport fas 2 SÅLD
På grund av för många projekt säljes med en tår i ögat Min Clio. Bilen är i ett absolut toppskick och ej, enligt tidigare ägare, aldrig vinterkörd. När man tittar under är jag benägen att tro att det stämmer. Den är rensad på inredning, väger idag 1000 kg körklar. (All original inredning med följer) Den är även utrustad med klimator (kyler perfekt), regnsensor, xenonljus och rostfritt Ferrita Avgassystem. Nya delar som monterats: -15 mm spacers fram -Oljekyl med termostat (K-Tec) -Hårdare motorfästen (K-Tec) -Justerbar bakre kränghämmare (Whiteline) -stålomspunna bromsslangar -Djup Moccaratt med nav -2 st racingstolar -Skoda framspoiler -ny kamrem och dephaser (Vanos) -ny Castrol olja och filter - 4-hjulsintällning (protokoll finns) Vidare sitter det ett Bilstein B 14 coilover chassie monterat. Batteriet (nytt) är flyttat till bakskuffen. Framrutan är nyligen bytt. Den har rullat ca 15000 mil. Motorn går tyst och fint, drar ingen olja. Den verkar vara chippad för den går som ett spjut och varvar gladeligen 7500. Säljes till självkostnadspris 42000- Du som seriöst söker en bil i pedantskick klar att gasa med ringer. 0708-761625 Mailkompisar har jag så det räcker. Några bilder: ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Thord Johnsson |
_________________ Pontus Sandahl Mitsubishi Lancer Evo III Certifierad bilvårdsnörd www.cdbilvardsprodukter.se Mantorp 1.33.8 (Evo 3) |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1468 besök totalt |