Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Roliga/Snabba småbilar
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
8 besök senaste veckan (22189 totalt)
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 19120



Precis, för vi pratar väl inte om trista bruksare nu?

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5301



nåt som måste slås ett slag för är väl miata? den platsar garanterat småbil, går att hitta inte jättegamla och de sägs ju hålla ihop hyfsat!

andra spån i samma spår får väl vara: MGF, MR2 (senaste gen då) alla de borde gå att finna runt 100k och är inte tokgamla

eller måste det vara en praktisk shoppingbil?

alfa 147 är inte helt fel då... verkligen rolig att köra! den kanske är lite stor dock, som en golf 4a ungefär

lupo GTi tycker jag är helfräsig annars, cliosport av första generationen också... någon nämde clio 16v också, den är nog underskattad.

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



Fiat Barchetta!

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1491



Jag tog aldrig upp Miatan eller Barchettan eftersom man skulle kunna klämma in folk eller åtminstone lite grejer i baksätet. Det är ganska svårt på de två bilarna

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 42376

Forumägare
Forumägare

En del av kravbilden är kanske att föräldrarna (låneinstitutet/samfinansiärerna) ska gå på att det är en tämligen "vanlig" bil att åka o handla i och då faller kanske bilar bort om det syns på dem att de är sportbilar, som tex Miatan

Eller så har jag fått allt om bakfoten

_________________
Magnus Thomé
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
En del av kravbilden är kanske att föräldrarna (låneinstitutet/samfinansiärerna) ska gå på att det är en tämligen "vanlig" bil att åka o handla i och då faller kanske bilar bort om det syns på dem att de är sportbilar, som tex Miatan

Eller så har jag fått allt om bakfoten
thumbs up
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20321



Joakim Winkler skrev:
Jag tog aldrig upp Miatan eller Barchettan eftersom man skulle kunna klämma in folk eller åtminstone lite grejer i baksätet. Det är ganska svårt på de två bilarna
Det finns visst ett baksäte i Miatan. Det påstår iaf Mazda eftersom de säger att det är där man säkrast placerar bilbarnstolen (i airbagavsnittet i instruktionsboken).

Miatan är väl OT eftersom den är dyrare än 150k i nyinköp (vad kostar en Yaris Tsport?).
Packa prylar går ganska bra i Miatan med, det är ju oändligt högt i tak.

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
André V
Höör, Skåne
Här sen Jul 2003
Inlägg: 267



Yaris T-Sport är DYR, 215K i grundutförande.

_________________
André Voss
Banvagn: 205 GTi 1.9 -90
Barnvagn: Avensis 2.4 kombi -06
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
André V skrev:
Yaris T-Sport är DYR, 215K i grundutförande.


Nej, du syftar på Turbo Versionen som bara säljs i 40ex i sverige...
En Yaris T-sport kostar 143lusentappar ny
Citera
André V
Höör, Skåne
Här sen Jul 2003
Inlägg: 267



Andrew Petrykowski skrev:
André V skrev:
Yaris T-Sport är DYR, 215K i grundutförande.


Nej, du syftar på Turbo Versionen som bara säljs i 40ex i sverige...
En Yaris T-sport kostar 143lusentappar ny


Jag ser det nu.

_________________
André Voss
Banvagn: 205 GTi 1.9 -90
Barnvagn: Avensis 2.4 kombi -06
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
NiklasFalk skrev:
Joakim Winkler skrev:
Jag tog aldrig upp Miatan eller Barchettan eftersom man skulle kunna klämma in folk eller åtminstone lite grejer i baksätet. Det är ganska svårt på de två bilarna
Det finns visst ett baksäte i Miatan. Det påstår iaf Mazda eftersom de säger att det är där man säkrast placerar bilbarnstolen (i airbagavsnittet i instruktionsboken).

Miatan är väl OT eftersom den är dyrare än 150k i nyinköp (vad kostar en Yaris Tsport?).
Packa prylar går ganska bra i Miatan med, det är ju oändligt högt i tak.


Nu har dy fått det om bakhanden.
Du ska placera bilbarnstollen i bagageluckan
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20321



Andrew Petrykowski skrev:
NiklasFalk skrev:
Joakim Winkler skrev:
Jag tog aldrig upp Miatan eller Barchettan eftersom man skulle kunna klämma in folk eller åtminstone lite grejer i baksätet. Det är ganska svårt på de två bilarna
Det finns visst ett baksäte i Miatan. Det påstår iaf Mazda eftersom de säger att det är där man säkrast placerar bilbarnstolen (i airbagavsnittet i instruktionsboken).

Miatan är väl OT eftersom den är dyrare än 150k i nyinköp (vad kostar en Yaris Tsport?).
Packa prylar går ganska bra i Miatan med, det är ju oändligt högt i tak.


Nu har dy fått det om bakhanden.
Du ska placera bilbarnstollen i bagageluckan
Med ett sånt däringa kromat bagageräcke så får ungen plats ovanpå bakluckan

Nåja, rejsiga shoppingvagnar verkar det finnas en del.
Barbapappas Lupo fick ju bättre tid än mig på Team13 i höstan (säger absolut ingenting).
Det vore ju skoj om sportversionerna säljer i lite volymer så att det finns gott om mjukkörda begagnade när det är dags för nästa generation.

Men vem hade för femton år sen gissat att 318is skulle bli så populär?

_________________
Niklas Falk
www.SPVM.se
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
NiklasFalk skrev:
Andrew Petrykowski skrev:
NiklasFalk skrev:
Joakim Winkler skrev:
Jag tog aldrig upp Miatan eller Barchettan eftersom man skulle kunna klämma in folk eller åtminstone lite grejer i baksätet. Det är ganska svårt på de två bilarna
Det finns visst ett baksäte i Miatan. Det påstår iaf Mazda eftersom de säger att det är där man säkrast placerar bilbarnstolen (i airbagavsnittet i instruktionsboken).

Miatan är väl OT eftersom den är dyrare än 150k i nyinköp (vad kostar en Yaris Tsport?).
Packa prylar går ganska bra i Miatan med, det är ju oändligt högt i tak.


Nu har dy fått det om bakhanden.
Du ska placera bilbarnstollen i bagageluckan
Med ett sånt däringa kromat bagageräcke så får ungen plats ovanpå bakluckan

Nåja, rejsiga shoppingvagnar verkar det finnas en del.
Barbapappas Lupo fick ju bättre tid än mig på Team13 i höstan (säger absolut ingenting).
Det vore ju skoj om sportversionerna säljer i lite volymer så att det finns gott om mjukkörda begagnade när det är dags för nästa generation.

Men vem hade för femton år sen gissat att 318is skulle bli så populär?


BMW hoppades väll på det, men BMW och priser är en kombination som vi kids först lär oss uppsakkat som 5'e ägare eller bättre
Citera
Henrik E
Värnamo / Linköping
Här sen Feb 2003
Inlägg: 102



Då får jag slå ett slag för Opel.

Corsa B som tillverkades 93-00 har 109 hk i dom tidiga och 106 hk i dom sena modellerna. Hyffsad prestanda och pris.
Corsa C började tillverkas 00 med 1,8i på 125 hk. Jag vet inte hur det är med nypriserna men beg ligger runt 100 Kkr

_________________
Henrik Egerbo
Lancia Dedra HF Integrale -92
Yamaha YZF750R -94
Citera
Niklas
Ljungby
Här sen Mar 2004
Inlägg: 543



Andrew Petrykowski skrev:
Niklas skrev:
varför nämner ingen 205 gti?

lägg 70-80k på en sådan så har du en dräpare som heter duga.

billig att införskaffa, står man ut med torsionen bak så är den rolig, biter till lite hårt i svängarna iblan (överstyr) men det lär man sig hantera


205, en bil som ständigt är trasig


då har man hittat fel 205, du vet väl att gti-bilar kräver MINST en timmes koll innan de köps

_________________
/Niklas Holmlöv
Mx5 turbo
Citera
hpmk1
Ängelholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 1356



Rolig småbil...

Jag säger bara..
Escort MK1!

Den kostar INTE 150 lök.
Den är INTE full av datachip & annan elektronisk dynga.

Däremot får du, för ca halva pengen, en välpreppad bakhjulsdriven busbil
med 120 - 180hk på knappt 900kg... (typ 7.5 - 4,88 hk/kg)

och jag kan lova att det mesta som kommer att synas är baklyktorna!

_________________
Håkan Persson
Citera
rIK
katrineholm
Här sen Feb 2004
Inlägg: 49



Andrew!!!

Du har kommit på modeller såsom VW Lupo å Polo...men varför inte den roligaste VW:n av de alla??

VR6 Syncro verkar vara nåt som ingen verkar hylla för något....har man däremot en,eller har man haft en i sin ägo vet man vad det handlar om...!!!!

Tänkt på det??

// r

_________________
richard sandell
Citera
Kristoffer R
Billdal, Göteborg
Här sen Sep 2003
Inlägg: 954



Fabia VRS är som Civic R då... fast på annat varv. thumbs up

Andra nya/nästan nya bilar i prisklassen:
Ford SportKa.

306GTI borde om inte annat vara ganska rätt.

Mindre pengar: Alfa 145 2.0.

Vad säger du, Joakim???

_________________
Kristoffer Rydquist
banbils-lös
http://hem.passagen.se/rydquist(död i serverkrash)
Citera
William Ekström
Åland
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1403



Hittar man en någorlunda fräsh Kadett GSI så har man mycket svänga för pengarna.

Eller så köper man loss en begagnad rallybil (escort, kadett, corsa, 205, VW gti eller dylikt), hittar en gatbil med samma kaross och plockar över godiset från rallybilen (eller försöker få den gatreggad).

_________________
William Ekström
Citera
Jonas Jonsson
Vallentuna
Här sen Maj 2004
Inlägg: 1951



Vad sägs om en Astra Coupé Turbo. Såg en senast idag på blocket med en ägare sen ny och full service för 149 tkr. Bra kombination om det som Magnus sa ska vara en någorlunda normal bil och där man ska kunna dra på en långresa utan hörselskydd. Trevlig motor har dem också. 194 hk ur 2 liter med turbo. Väldigt liten turbofördröjning och växellådan har väl sisådärkänsla. Tyckte den var ungefär som Audi A3 1.8TSQ (den med 180 hk och 4x4 samt 6 växlad) förutom att astran bara är femväxlad. På OSC:s träffar brukar en sån komma och den ligger bra till mot mer racebetonade bilar som rensade kadetter och diverse annat.

_________________
Jonas Jonsson

"Kör mest men inte snabbast"

Kommentera gärna
Citera
Andrew Petrykowski
Tjockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3615


Trådstartare
Jonas Jonsson skrev:
Vad sägs om en Astra Coupé Turbo. Såg en senast idag på blocket med en ägare sen ny och full service för 149 tkr. Bra kombination om det som Magnus sa ska vara en någorlunda normal bil och där man ska kunna dra på en långresa utan hörselskydd. Trevlig motor har dem också. 194 hk ur 2 liter med turbo. Väldigt liten turbofördröjning och växellådan har väl sisådärkänsla. Tyckte den var ungefär som Audi A3 1.8TSQ (den med 180 hk och 4x4 samt 6 växlad) förutom att astran bara är femväxlad. På OSC:s träffar brukar en sån komma och den ligger bra till mot mer racebetonade bilar som rensade kadetter och diverse annat.


Körde en sådan som var bestulen på taket (cab), fy för jisses...
Maken till tourqsteer (stavning?) får man leta efter, och bilen skulle difinitivt mått bättre av ett solidt tak också

Men jag har faktiskt kommit fram till den ultimata småbilen för svänga och kränga tillfällen, den är bakhjulsdriven och tillverkad i bajern. Sen fås den till ett helt rimligt pris, jättesvårt att gissa
Citera
Allmänt banåkaforum
Roliga/Snabba småbilar
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
8 besök senaste veckan (22189 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande