| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Peugeot Fråga
|
618 besök totalt |
|
Peugeot Fråga
Någon Peugeot expert här ? Vi har köpt en Peugeot 106 Rallye som ena svängarmen bak är glapp ? vad gör man går dom att renovera ? Tacksam för svar _________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga. Austin 1275 GT 1975 Austin Cooper 1968 |
|
Finns färdiga lagersatser för bakaxlarna. Måste dela på axeln och se om tapparna/axelrören är nednötta eller inte, i värsta fall är det bara köpa ny axel som gäller. I bästa fall är grejerna fortfarande hela och det räcker med att ersätta alla lager. Sådan tur brukar man däremot inte ha om det redan börjat glappa eller stelnat, är min uppfattning utan att ha gett mig på axelrenovering själv.
Kika igenom den här guiden för renovering på 306, det är samma konstruktion på 106 (och 205, 206, 309, 405...) med reservation för att axeltapparna kanske sitter fast i röret och inte svingen på din bil.
http://www.306gti6.com/forum/showthr Renoverade axlar annonseras för övrigt på blocket för överkomliga priser. _________________ Janne Levenrot Peugeot 306 GTI-6 - Trackdayleksak Tack till: FR Autosport - König motor |
![]() |
Skruva banåkabil
Peugeot Fråga
|
618 besök totalt |