Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2 besök senaste veckan (8443 totalt) |
Gelleråsen bygger ny slinga
Gelleråsen bygger till banan så att man får en alternativ kort slinga. Om jag hängt med korrekt så är det bland annat de däringa shortcars som kommer köra sina tävlingar på den sträckningen. Eller så minns jag fel. Men bilderna visar iaf att det byggs, det är ju helt är säkert ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Re:
![]() Är detta för att koppla ihop strax efter Esset till strax före Hårnålen och därigenom inte köra genom Ejes? _________________ Mats Forssén Alfa 156 GTA SW, glassätarbil Alfa 147 GTA, banåkarglassätarbilsprojekt |
||||||
Re:
|
||||||
Re:
Tillbaka med velodromen & gamla trösen ![]() _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||
Re:
Hur som så behövs det planerade intäkter för att kunna täcka en utbyggnad, bara att hålla live i befintlig anläggning är ju en kamp. |
||||||
Var inte planerna som det pratas om att göra en 180-tillbaka efter esset ut på gräset och sedan svänga längstbort där tillbaka mot ejes när nån drömde om en förlängning av banan.
Men hur sant de var vet jag inte , har bara läst det nånstans _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Re:
En liknande med färre meter ny slinga är att fortsätta sista kurvan i Esset till en 170graders (ut mot staketet) och sen göra en öppnande höger bort mot Ejes (som då attackeras mer från vänster, kanske efter en 60graders sväng utifrån staketet). Finns det nån banbyggardel till lämplig bilsimulator så man skulle kunna leka fram nya slingor? Nu menar jag en rimligt svår sak, som fler än ett fåtal skulle mäkta med. |
||||||
Känns som en hyfsat stor investering för en nystartad serie med en handfull bilar...?
Mer rimligt om det är för att förbättra möjligheterna för en tävlingsform som drifting? _________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
Återstart inte nystart. 40 Talet bilar på gång varav de flesta stationerade i anslutning till denna bana.
_________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
_________________ Freddy Larsson |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2 besök senaste veckan (8443 totalt) |