Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 29895 besök totalt |
Har blivit många timmar i garaget sista dagarna så här kommer en bildbomb på vad som hänt!
Bilen fick bli pallbocksräser ![]() Testmonterade nya banåka-hjulen ![]() Bort med all olja då jag skulle montera givarna för oljetemp och oljetryck i oljefilterhuset! ![]() Kablarna som någon gammal ägare hade dragit till laddtryck (mekanisk) och oljetemp (i oljepluggen...) ![]() Blindpluggarna borta! ![]() Båda givarna på plats! Stålomspunna slangen från AMS går upp till oljetryckgivaren i höger framskärm. ![]() ![]() Starka lättvikts-hjulmuttrar som säljs t.ex av Unit8 ![]() SnapOff på plats och stereon är nu monterad i det nedre facket! ![]() Har dragit alla kablar från givarna in i kupén så jag kommer koppla in mätarna någon dag framöver! _________________ Albin Kihlgren |
||||||
Blir fin-fint det där. Lite avis på lösningen med oljetrycksslangen faktiskt, min givare sitter direkt i blindpluggen och sitter lite utsatt faktiskt. Kanske får bli en sån så småningom.
_________________ David Wievegg Gul Evo VI NTA #74 | 2015-2016 Club Challenge | 2017 Pro-Am https://wievegg.com |
||||||
Re:
Tackar! Huvudanledningen till att man inte har givaren direkt i filterhuset är att givaren vibrerar sönder eftersom att det blir "överhäng". Det är inte samma problem med en givare för oljetemp då den är mycket lättare:) Jag tycker slangen från AMS är en bra investering, kostar knappt någonting och man får en sak mindre att oroa sig över. _________________ Albin Kihlgren |
||||||
Var och pillade lite i garaget igårkväll också!
Nytt HKS oljefilter! ![]() På plats ![]() Började montera mätarna och gruppe-s panelen samt ratten på min snap-off! ![]() På plats - riktigt nöjd med resultatet! Ser bättre ut i verkligheten tycker jag ![]() ![]() Laddtryck, oljetemp och oljetryck! ![]() _________________ Albin Kihlgren |
||||||
Hallå!
Under en liten stund igår så funderade jag på att skita i stol, 6-punktsbälte och bältesstag men efter några timmars sömn så hade jag återfått inspiration så nu blir det att satsa all in! Allt för att få en snabb banbil. Har fått hem mina nya sidofästen till stolen så jag har monterat den ordentligt och fäst 6-punktsbältet så nu är inredningen i stort sett klar. Här kommer en bildbomb! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nytt batteri-kit med lättviktsbatteri är beställt. Nya tryckrör och nytt luftfilterkit är kvar och lite andra smågrejer! Den som lever får se ![]() _________________ Albin Kihlgren |
||||||
Var i garaget en sväng ikväll - här kommer några kassa mobilbilder!
Bältet färdigmonterat! ![]() Höjde bilen 2cm bak. 36,5cm är måttet från underkant av topplagringen till överkant av låsringen längst ner! ![]() Måste passa på att tacka både rallyshop och ddesign för grym kundservice! Kolla in dem ![]() ![]() Beställde även ett bakre fjäderbensstag igårkväll. Styvt ska det vara ;-) _________________ Albin Kihlgren |
||||||
Tja!
Har inte hänt något mer i garaget sista dagarna då jag har legat sjuk. "Beställ" knappen har däremot gått varm. Tidigare idag fick jag en EXTREMT trevlig överraskning! Min E7 har E9-turbo och laddar 1.5bar, men jag tycker ändå att 9:an går mycket bättre trots att jag bara laddar cirka 1.3bar med den. Jag ringde killen som importerade bilen från USA för att höra med honom vem som har mappat bilen, vad det satt för grejer på bilen när den mappades och lite annan nyttig information. Då fick jag veta att det inte är någon orginal E9-turbo som sitter i bilen utan det är en FP Green! Det förklarar varför den går så bra som den gör på det relativt låga laddtrycket! ![]() ![]() Jag tror och hoppas att sommaren 2014 kommer bli en kanonsommar! _________________ Albin Kihlgren |
||||||
Fin bil!
Låter verkligen som den jag var på väg att byta bort min m3 e46 mot. Den satt det fp green turbo i. Samma färg och med trasig ac har jag för mig? Tänk på att bältena inte ska dra din kropp nedåt om dem spänns för hårt vid tex en krock. Då kommer alla ryggkotor inte må så bra. mvh Eric _________________ Bygger: Ferrari F40 LM Pausad: Lotus ExigeM42R Byggde: VW polo WRC replica -10 Eric Johansson Eskilstuna |
||||||
Tack så mycket! Det verkar stämma! AC:n var kass tidigare tidigare men han åtgärdade det innan jag köpte den. Däremot finns kvitton på allt detta! ![]()
Lycka till att hitta en ;-) Fick leta bra länge innan jag fick tag på min eftersom de slutade tillverkas för något år sedan ![]()
Tack! Jag håller helt med dig om färgen! Ja det stämmer att det är RS-diff så den ska nog gå ganska bra på bana hoppas jag ![]() _________________ Albin Kihlgren |
||||||
Igår fick jag hämta ut mitt Injen luftfilterkit inkl alla tryckrör och även mitt bakre fjäderbensstag! Var i garaget och började pilla med det en stund ikväll!
![]() ![]() ![]() Eftersom jag inte har orginal intercooler så passade inte tryckrören sådär superbra mot intercoolern så jag har beställt svarta silikonslangar från do88.se för detta, bilder på detta kommer förhoppningsvis senare i veckan! ![]() _________________ Albin Kihlgren |
||||||
Lite google säger att jag ska ha en Autometer indash mätarmojäng
![]() Tänk på att skärma av luftfiltret när du monterar, annars har du ingen större vinst av det när den suger i sig massa varmluft ![]() _________________ Mika Morell ------------- Åker: Ducati Panigale V2 och Monster 696, Lancer Evo 8, Trampcykel, Tesla Model 3 |
||||||
Re:
Ja en sån blir nog lättare att hitta än en Gruppe-S panel haha! ![]() ![]() --------------------------------- Fick hem mitt ETS Small battery kit idag! ![]() ![]() ![]() Förhoppningsvis får jag slangarna jag behöver från do88.se imorgon och kan montera nya batteriet, tryckrören och luftfilterkitet! ![]() _________________ Albin Kihlgren |
||||||
Paket från JRM och do88.se idag! Monterade även batteriet och hållaren till det. Tyvärr så blev det fortfarande inte riktigt bra med anslutningarna till intercoolern då det blir fel vinkel från tryckrören.. Återstår att se hur jag löser det! Klockan är mycket så bilderna får tala för sig själva!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Det var allt för denna gång! Mindre än två månader kvar till första bankörningen och jag börjar känna mig stressad redan! ![]() _________________ Albin Kihlgren |
||||||
Och när man hade fått ihop det mesta...
... Så river man igen! ![]() ![]() ![]() ![]() Packningen mellan grenrör och turbo var riktigt trött så plockade isär allt och ska gå igenom det. Ska nog även linda grenröret med avgasbandage! Blev ganska less på att inte tryckrören passade bra ihop med min intercooler så det lutar åt att det blir en Turbo XS intercooler då den har anslutningarna längst ner! _________________ Albin Kihlgren |
||||||
Mina nya skvalpplåtar från Tomei är påväg och gårdagen slutade såhär:
![]() ![]() ![]() Nya grenrör/turbopackning samt pinnbultar till grenröret påväg hem. Imorgon ska även grenröret lindas med avgasbandage! _________________ Albin Kihlgren |
||||||
Då jag jobbar eftermiddag idag så hann jag till garaget en sväng idag och linda grenröret med avgasbandage! Jag har aldrig gjort detta tidigare utan bara hört av folk att det är lite svårt att få det bra (och jävligt jobbigt) men det gick jättebra tycker jag. Mycket nöjd med resultatet!
Beklagar de kassa mobilbilderna ![]() ![]() ![]() ![]() Fick även hem 8 Liter Motul 300V 15w-50 Competition från rallyshop.se! ![]() Ledig på torsdag, hoppas på att få Tomei-plåtarna då så att jag kan börja skruva ihop bilen igen! ![]() _________________ Albin Kihlgren |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 29895 besök totalt |