Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 14, 15, 16 >> 3 besök senaste veckan (81024 totalt) |
Snyggt, har du fler bilder på plåten i oljetråget?
Klaffen, kan den röra sig hela vägen upp, 180grad.? Har du även köpt gördeln/skrapplåten som sitter mellan tråg o block? Funderar på att skaffa båda till min vad det lider. ![]() ![]() ![]() _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||||
Den finns här: http://www.iemotorsport.com/bmw/E30-
Kör man med både denna och baffel borde man få bättre kontroll på oljan. Dock lite svårt o se hur deras baffel är utformad, verkar bara vara en slät plåt http://www.iemotorsport.com/bmw/E30- Så den du har, VAC, är nog bättre! Ja bygger dessutom utökad trågvolym på mitt. ![]() _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||||
Re:
![]()
Takk! Det ser som IE's plåt kun ska ligge ovan på den orginale plåten? Ingen klaff mot volumet på sidan mao. _________________ ![]() |
||||
Re:
Precis va ja oxå tycker mig se. Den du köpt verkar vettigare! ![]() _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||||
Äntligen toppen hemma från planning och portning!
![]() ![]() Ventil fjädrarna var köpt privat så tog en liten koll på innspenningstrykket och trykk vi max öpning, samt at det inte var någon risk för «coilbind». Resultat= ![]() ![]() ![]() Monterade inn alla ventiler, men fant så ut at vi hadde glömd at slipa/raka av toppen på skaften... Så det blev gjör om, gjör rätt... ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Kanske på tide med en liten uppdatering her?
Mye har hänt i sommar och det har i löpet av året blitt flere turer til Ringen og bilen fungerer nå endelig som den skal igjen ![]() Kenneth och Martin reiste nedover på årets förste tur under påsken. (Jag satt fast på jobbet och missade denna turen...) Efter mycket skruvande fick de ur gamla motorn och inn med den nya inkl 535 spridare, LMM og anpassad chip från Fekzen. Tyvärr ble det ingen varv under påsken, kun noe korta provturer för at få justerat inn bränsle tryck, kolla för lekasjer etc. Nya motorn på plats ![]() ![]() ![]() Nästa tur blev början på Juli hvor Martin med fru la lite av sommar semmesteren innom Ringen mens jag fick tag på en billig flybiljet och tog turen ner samtidig. Nya Kuhmo V70A hard köptes inn på TTC och det blev en tur innom Christian på Raeder för at justera hjulvinklar efter at framvagnsbalken etc hadde varit demonterad. ![]() ![]() Derefter blev det någrå lugna varv på slingan för at känna på hur det funkade. Tyvärr var inte bränsel kurvan helt optimal och den gick magert på "låga" varv och riktigt fett på toppen. Det positiva var at bilen, som vanligt, kändes bra ut och potensialet för mera fart var der ![]() Derefter var det Kenneths tur at lägga en bit av semesteren innom och ochså han fick et par lugna varv delvis på blött för at känna på bilen. I mellantiden hadde vi kommuniserat lite med Fekzen och et nytt chip med oppdaterad programvara kom i posten. Nu i helgen kunne man då äntligen sätta kursen söderut för ny testing. Jag och Martin ankom sent i fredags och börajde omedelbart och byta chip etc. Efter lite finjustering av bränsle tryck visade det sig nu at bränsel kurvan var spot on och gav stabil lamda gennom hela registered ![]() Det blev sent innan vi var klara och man kom i seng, men vi var uavsett klara nästa morgon och klara vid påfarten 08:00. På grunn av dimma så öppnade inte banan före närmare 09 och det packade sig snabt på med mycket folk. Under dagen, som innehöll mycket trafik, gulflagg, lite regn och 6-7 avstengingar, klarade vi av totalt 12 varv. En vanlig lördag mao... Igjen var det positiva at bilen funkade fint och vi hadde flera varv sub 8.30 och ned på 8.25 som bäst. Detta i mycket trafik och utan för mycket attack ![]() Klokkan er 08:23 och rätt mycket folk vid påfarten: ![]() På söndagen vaknade vi til dimma tjock som gröt... Då var det bara at ta en lang lugn frukost... Dimman låg länge och efter et tag kom ochså regnet. Da la vi dagen til Grand Prix banen och Blancpain 1000km race framför TF. Alt i alt mycket nöyd med helgen och resultatet efter motor byte ![]() Lite bilder från söndagen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Härligt att ni och bilen fått lite varv. Perfekt att ha bilen klar till nästa säsong. Några fler planer för vintern eller ni är nöjda nu?
Jag hoppas vi får några varv ihop nästa år. Vi är nu närmare än någonsin tidsmässigt. Ni har inget konto på serious-racing.com ? ![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Först nu ser jag din nya signatur! Grattis til tiden ![]() ![]() Det hadde varit riktig roligt med några varv ihop ![]() Vi har inga andra planer änn normalt underhåll för vinteren. Behöver nya bromsar framme bla. Bilen funkar som sagt fint. Verkar balanserat och nöytral, samt forlåter lite "fel" och kommer inte med några stora överaskelser ![]()
Jag har det nu ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
[quote="Magnus Arvesen"]Kanske på tide med en liten uppdatering her? Mye har hänt i sommar och det har i löpet av året blitt flere turer til Ringen og bilen fungerer nå endelig som den skal igjen ![]() Kenneth och Martin reiste nedover på årets förste tur under påsken. (Jag satt fast på jobbet och missade denna turen...) Efter mycket skruvande fick de ur gamla motorn och inn med den nya inkl 535 spridare, LMM og anpassad chip från Fekzen. Tyvärr ble det ingen varv under påsken, kun noe korta turar för at justera bränsletrykk... Inte för at vara petig, men den såkallade "påsken" var alltså i Juni..... Detaljer.... _________________ Martin Glenne - E30 325 - 8.18 BTG ![]() |
||||
Har det blivit mycket körning i år då, några förbättringar i tider med nya motorn?
Sitter och surfar vipparmar och tänkte hör om det fungerat bra Enems stålvippor? Märks dom extra 3 deciliterna i praktiken, mer kraft i mellanregistret gissar jag? _________________ Magnus Lidholm |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 14, 15, 16 >> 3 besök senaste veckan (81024 totalt) |