Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Söker banracer-Amazon
1881 besök totalt
sompa64
Västerås
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Söker banracer-Amazon

Hejsan alla glad banåkare.
Nu är det så att jag försöker snoka rätt på en Amazon (banracer) dom som är breddade.
Jag har fått tips att en Anders Dagh har en men jag har inte lyckats bekräfta de.
Anledningen att jag vill ha en sån är att jag har get mej f.. på att gatregga en sån ....näe det duger inte med en replika det ska vara en äkta racer som har fajtas på bana.
Mina planer är att använda Saabs turbomaskin med ett megasquirt systemen och 5vxl låda
Bilen ska funka rakt fram lika väl som bana så man har nog ett litet helv.. att hitta rätt.
Men först måste jag hitta ett lämpligt objekt och ett garage som är väldigt sällsynt i min hemstad (om man inte är villig att pröjsa marknadsmässiga hyror) BAH.

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Halloj o välkommen!

Jag döpte om tråden så man förstår lite bättre vad den handlar om (bara "Hejsan!" var lite otydligt... )

Västerås
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Hmm en eller kanske två bärs för mycke.
Du har alldels rätt i de...rubriken är nästan det viktigaste.
Tackar för rättelsen.

http://hem.passagen.se/sompa64/Fet_amazon.bmp

Västerås
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Är verkligen ingen som vet nått?
Så synd.

Uppsala
Här sen Jan 2003

TIPS! http://www.modsport.just.nu/ Garaget Bosse anckarman Marcos.. " Är kontaktperson för oss Modsportare så undrar du något skicka ett mail anckarmanracing@hotmail.com eller slå en pling på 070-4126674, eller kvällstid 013-155274 "

Han borde veta om chassiet och karossen äer till salu. Du förstår läs art. så förstår du

mvh Johan

EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Kanske inte så jättevanliga liksom?

Västerås
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Näe det är sant men borde finns 4 st

Här sen Jun 2003

Citera
Wankelsport
Kungälv
Här sen Feb 2003

Med risk för att bli klassad som något av en en "partybroms" men varför måste du ha tag på en "äkta" racer med histora om du ändå tänker bygga om den och göra gatbil av den? Det blir enklare och ur en racinghistorisk synvinkel sett mer "rätt" att utgå från en vanlig Amazon och regga den som ombyggt fordon.

Det känns bara som om du gör det onödigt svårt för dig med att försöka få tag på en "riktig" menar jag....

Citera
sompa64
Västerås
Här sen Jun 2004

Trådstartare
Den ska inte reggas som ombyggt fordon för det kommar aldrig gå med en turbomaskin och breddad kaross, den ska reggas som amatörbyggt fordon vilket ger lite mer friheter.Sen att jag vill ha en riktig räser är bara en fix ide från min sida.
Tycker det är synd att dom bara försvinner,det är ju ändå en bit svensk racinghistoria.

Kungälv
Här sen Feb 2003

sompa64 skrev:
Sen att jag vill ha en riktig räser är bara en fix ide från min sida.
Tycker det är synd att dom bara försvinner,det är ju ändå en bit svensk racinghistoria.
Jag förstår precis vad du menar! Tuffa bilar, hade inte haft något emot att ha en själv!

Citera
törnan

Här sen Mar 2003

Ett tips är att kolla i en tidningen som heter Classic +nåt mer. Finns en till sal för 38000:- där så g jag på jobbet inatt.

Söker banracer-Amazon
1881 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande