Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4668 besök totalt |
Trackdaybil från Opel: Opel Astra OPC Extreme
http://www.topspeed.com/cars/opel/20 Sen är ju frågan vad prislappen hamnar på, hur många som kommer tillverkas, osv. _________________ Mikael Svantesson "Busbil": Nissan 200SX S13 -92 Bruksräser: Subaru Levorg -18 |
||||||
Re:
Hornen växer... Jag vill ![]() "Snobbar som jobbar" kanske inte vill, men vi som vill ha en robust och prisvärd tävlings/bus/gatbil åker mer än gärna Opel ![]() EDIT: Du får specificera problemen lite bättre om det ska vara trovärdigt, och vilken självplågare kör 12 000 mil med en bil som man inte ens kan köra 0,000 01 mil med utan problem? Är du ens säker på att det är en Opel, det kan ju vara en rebadged Renault eller Fiat ![]() Olika oplar har avlöst listan över dom driftsäkraste bilarna på tyska vägar dom senaste åren, kolla DEKRA:s rapporter, och kolla med vilken ägare av en Speedster eller Corsa OPC som helst, så ser du vad begreppet "Big Grin" betyder i verkligheten ![]() _________________ Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter |
||||||
Det har inte med snobberi att göra utan mer med självbevarelsedrift att göra. Åker opel i jobbet och har avverkat 12000 mil där jag inte kört en meter utan något krångel. Där för skulle jag inte våga köra avancerat med opel. Bromspedal som går i botten, värme system som lägger av så man får välja full värme eller full kyla resultat spruken vindruta. Backsensorer som talar om att du kört på väggen i det där trånga hotell garaget. Går inte att Koppla släpkärra efter då blir det flipperspel i panelen. Osv.
_________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Re:
Värmesystemet känner jag igen, fast min blåser aldrig varmt. Och det där med kärra funkade inte alls. Inte ens plats för en krok. ![]() ![]() _________________ Fredrik Liljenberg Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90.... |
||||||
Re:
Bilar är kompromisser... Speedster är mer åt rolig leksak/banbilshållet än bruksbil = värmesystemet är mer defroster än värme och den är aldrig tänkt som bruksbil, med andra ord är extratillbehör som dragkrok etc aldrig tänkta att användas ![]() ![]() _________________ Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter |
||||||
Re:
Nu var det inte en speedster jag tog upp utan en insignia vilket inte är någon kompromiss i sportighet utan enbart ett stort elände med alla fel. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
OFF:
Vilket bilmärke har inte haft vissa kunder vars bilar krånglar? ON: Med tanke på hur kvick vanliga Astra OPC är så skulle det förvåna mig om denna inte är under 8 min på Nordslingan. Finns dock risk, med tanke på vad en vanlig Astra OPC kostar, att denna blir lite väl dyr! _________________ // Jimmy Führ |
||||||
|
||||||
Re:
Vi har haft 5 opel på firman och många mil i hyrbil när dom står på verkstad. Så jag kan inte tänka mig en sådan Astra för min självbevarelsedrift säger att jag skulle inte våga gasa. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||
Re:
Det där är ytterst omoget anser jag. Jag har haft Audi med massor med bekymmer. Inte är det fel på Audi för bankörning för det. Har även haft en krånglande helt ny BMW 3-serie. SKulle gärna ha en BMW som banbil för det. Låt diskussionen handla om bilen ifråga istället. Behöver väl inte säga att Opel är det mest problemfria jag ägt (och det i många mil) _________________ Jonas Jonsson "Kör mest men inte snabbast" Kommentera gärna |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4668 besök totalt |