Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5 besök senaste veckan (10610 totalt) |
Drifting är väl ungefär att sladda genom en serie kurvor på ett så stiligt sätt som möjligt, Martin Scotte beskriver det så fint som konståkning med bil ![]() Men att ta sig genom en valfri kurva på sämsta möjliga sätt på längsta möjliga tid stämmer väl inte riktigt, titta på de gamla F1 bilarna ![]() Det går inte direkt ut på att åka fort, det går ut på att åka brett och ha kul ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||
det sitter optimerade fjäderbens & fjädrar på bilen nu som är anpassade för bilens vikt så jag hoppas att det lirar som de skall iaf. MVH/ :.......Kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Köra på ställ är ju kul! och kul räcker långt i min bok ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
hejsan..
bra repotage om Gotland-Ring.. tyckte att det var väldigt kul o läsa om den.. hoppas att ni hade de jätte kul på Gotland. GotlandRing är enligt mitt tycke.. helt fantastisk att få köra på.. leka av sig med andra ord... MVH _________________ johnny jonasson jag kör omkring med en låg grön bmw 325 -95 jag är båtflykting... (gotläning). |
||||
Ja, hej Johnny! vad kul att du skriver på rejsa också ![]() Vi hade verkligen jättekul där och ser fram emot en så snar återkomst som möjligt, alla ni gotlänningar var ju så himla trevliga också, kul att ni fått en så fin bana, tänk bara när långa sträckan e klar, ![]() ![]() ![]() hoppas bara kristian kan få upp nårra filmsnuttar också... hur går det med det ni filmade med er kamera, på gång? _________________ Pontus Fyhr |
||||
åh, drifting från gotland då, länkat: http://www.sticka.se/privat/2.wmv
![]() men filmen med det lugna fina varvet runt "nordslingan" i m3an då, jag vill visa alla hur fint det ser ut runt den slingan å så... ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||
heheh jag fick aldrig ordning på den tyvärr. men entrevlig alfa kille här på forumet har ju nyligen lagt upp en exakt likadan film - kolla på den *L* _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
hejsan..
det går framåt på gotlandring.. 3,2km färdig asvalt nu.. topplagret är på så nu är det bara lite fix runt kurvarna.. har kört flera varv o det känns underbart... 3,2 km o det är ändå bara halva banan.. färdig bana blir ca 6,5 km lång.. jag vill inte säga någon tid som allt är klart för jag är osäker själv.. o vill inte börja sprida ryckten som leder till besvikelse.. men det är på g... _________________ johnny jonasson jag kör omkring med en låg grön bmw 325 -95 jag är båtflykting... (gotläning). |
||||
Trevliga nyheter! Jag dyker upp på ön i morgon kväll! ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
du är så välkommen till banan..
tiden är mellan 1700-2100. jag kommer tyvärr inte vara där för jag skall jobba ikväll med mitt riktiga jobb. men hoppas att du kommer ha riktigt roligt.. tänk på att ta det lite lugnt på etapp 2.. asvalt är klar men inte helt klart utanför kantarna.. skriv gärna någon kommentar här sen vad du tycker o upplevde banan... ha det så kul ikväll.... _________________ johnny jonasson jag kör omkring med en låg grön bmw 325 -95 jag är båtflykting... (gotläning). |
||||
Jag anlände väldigt sent med färjan i torsdags kväll, så jag hann inte ut till banan. Jag har faktiskt redan kört ca 100 varv på korta slingan, däremot har jag bara kört några enstaka varv på 3,2 km-slingan. Nästa torsdag ska jag försöka vara på plats. Såg att det fanns en rabattkupong på baksidan av Gotlandsguiden, 250 kr för en kvällskörning! Jag sitter med en sunkig modemuppkoppling här på ön så det blir inte att jag kopplar upp mig så ofta... _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Var är den...??? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
skulle tro det är den här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||
Re: Halt
jag har lekt lite på banan under en regnig kväll.... jisses vad den är hal.. sjukt kul o ligga o drifta.. men jag vet inte om det är extra halt nu när asvalten är så pass nylagd.. _________________ johnny jonasson jag kör omkring med en låg grön bmw 325 -95 jag är båtflykting... (gotläning). |
||||
Re: Halt
Kan ju vara kul om man åker bakhjulsdrivet och bara är där för att leka lite ![]() _________________ Stefan Holmén |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 5 besök senaste veckan (10610 totalt) |