Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 28946 besök totalt |
Hehehe! Men Lennart blev lycklig över att min 350z med allt original gick 2 sekunder långsammare på falkenberg än min Rx8 som var helt rensad, coilovers, hjulvinklar, rdäck, bättre bromsar osv osv...
![]() Jag hoppas kunna åka minst lika snabbt med min 350z efter lite småpill. Och då ändå behålla all inredning ![]() _________________ Erik Adolfsson Renault Megane RS Cup 2011 Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup) Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8) Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8) |
||||
Här kommer även en bild på ban-åkar-hjulen. Tydligen måste man gundlacka med vanlig plastidip innan man lackar med plastidip-blaze, så är inte speciellt supernöjd... men men.. ska ju bara åka bana med dom ändå!
![]() ![]() free image host _________________ Erik Adolfsson Renault Megane RS Cup 2011 Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup) Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8) Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8) |
||||
Här kommer en lite bättre bild på hjulen! Tyvärr är dom tunga som BLYYYYY men är ju bara en mellanlösning till det blir Enkei RPF1 och riktiga R-däck
![]() ![]() screen shot tool _________________ Erik Adolfsson Renault Megane RS Cup 2011 Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup) Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8) Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8) |
||||
Idag hade jag äntligen lite tid över och bestämde mig för att spendera den i verkstaden
![]() Började med att montera camber-armarna fram! ![]() upload image online När det var klart var det dags att peta i nya belägg. Ferodo DS2500 ![]() how to screen capture Stålomspunna slangar + Motul RPF600 ska nog göra gott när jag vill stanna! ![]() image hosting over 10mb Till sist så provmonterade jag även banhjulen ![]() ![]() upload image online Ser ut som en liten leksaksbil ![]() free screen capture software _________________ Erik Adolfsson Renault Megane RS Cup 2011 Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup) Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8) Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8) |
||||
_________________ Erik Adolfsson Renault Megane RS Cup 2011 Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup) Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8) Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8) |
||||
Lite småbökigt att byta dessa då man fick ta några av bultarna med 4st förlängare genom motorhuven..
![]() Hur som haver, nu sitter dom i alla fall där! Blev lite mer "rasp" än jag önskade, men här kommer ett litet smakprov! _________________ Erik Adolfsson Renault Megane RS Cup 2011 Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup) Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8) Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8) |
||||
Jag åker just nu på Castrol Edge 0w30 i min motor, som är rekommenderat.
Satt idag och funderade lite på om inte den är väl tunn för bankörning? Vad säger experterna? Verkar vara ett högt oljetryck i 350z om jag förstått det rätt ![]() _________________ Erik Adolfsson Renault Megane RS Cup 2011 Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup) Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8) Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8) |
||||
Re:
Hahah Det hade ju varit riktigt trevligt ![]() Men exakt samma motor är det inte riktigt va? Tror det är botten som är samma? Hur som haver så sitter la motorn i någon renault transportbil också om jag minns rätt? ![]() ![]() _________________ Erik Adolfsson Renault Megane RS Cup 2011 Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup) Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8) Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8) |
||||
Vet faktiskt inte vad det är som skiljer, men den är specad till 238hk i Vel Satis. En sunkig automatlåda snor ju lätt 30hk, tänker jag. Här är en lista på bilar med VQ35DE: http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_
Jag var däremot ganska glad när jag kunde köpa sotningssats och topplocksbultar till båda topparna för 950:- inkl frakt från USA. ![]() _________________ ![]() Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå. |
||||
Re:
Å Lennart blir ännu gladare den 4:e maj när du är 4 sek långsammare än min R3;a. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||
Re:
Det kan jag ju såklart inte tillåta ![]() _________________ Erik Adolfsson Renault Megane RS Cup 2011 Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup) Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8) Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8) |
||||
Det gick åt skogen.....! Tyvärr kunde jag inte komma undan och åka till Mantorp
![]() Får se fram emot Ljungbyhed den 24e istället ![]() Hur gick det själv? Bilen rullade på fint? Är R3 trevligare än förra generationen? _________________ Erik Adolfsson Renault Megane RS Cup 2011 Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup) Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8) Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8) |
||||
Nu har bilen fått sig en liten hjulinställning inför bankörningen på Ljungbyhed den 24/5.
Hade faktiskt inte läst på speciellt mycket innan, utan gick lite på magkänslan Resultatet blev följande: Fram Camber: -2,45 Toe: 0 Bak Camber: -2 Toe: +0,07 Hoppas att detta kan bli lagom hjulvinklar för både bana och gata ![]() ![]() upload image online _________________ Erik Adolfsson Renault Megane RS Cup 2011 Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup) Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8) Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8) |
||||
_________________ Erik Adolfsson Renault Megane RS Cup 2011 Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup) Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8) Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8) |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 28946 besök totalt |