Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera
![]() |
2119 besök totalt |
Sökes. Mekaniker för ventiljustering m3 -04
Hej. Jag har halva bilen demonterad o tänkte kolla om det finns någon runt Landskrona som kan tänkas göra hembesök med ventiljustering som uppgift på min m3a. Sänd mail till tommykesson@yahoo.se God fortsättning o gott nytt år Mvh/Tommy _________________ tommy åkesson |
||
Re: Sökes. Mekaniker för ventiljustering m3 -04
Hej ! Ingen som känner sej redo för lite mekande (ventiljustering/uppmätning av spel) på min m3a -04? Mvh/Åkesson _________________ tommy åkesson |
||
Re:
Om jag inte har fel för mej så behöver man brickor i olika tjocklekar som man bytar ut för att få rätt spel! Jag skulle kunna göra det själva men har inte tillgång till dessa brickor/chims, om ingen är på hugget blir det till att mäta upp spelen! (har hört att de brukar vara ok på dessa motorer!) Mvh/Tommy _________________ tommy åkesson |
||
Du mäter med bladmått upp spelet med motorn kall och i TDC för resp cyl.
Är något spel då utanför spec så: mät med micrometer upp tjocklek på felande shims, kalkylera vilket shim som ger rätt spel, dvs för stort spel innebär tjockare shims, beställer de nya shims som behövs hos BMW/Ebay, återmontera, kontrollmät spel igen, klart. Ta en öl och tänk på alla stålar du sparat. Frågor på det? _________________ Tony Jonsson Grace, Space and Pace. |
||
![]() |
Sökes, Efterlysning, Uthyres med mera
![]() |
2119 besök totalt |