Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
2014 FORMULA 1 PETRONAS MALAYSIA GRAND PRIX
<<   1, 2
10588 besök totalt
Naqref
Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005
Inlägg: 3300



Re:

Mange skrev:
Michael Bäck skrev:
Spara motorer & bränsle


Kan det verkligen stämma så tidigt under loppet??. En enligt Marcus så gav han "fullt", det var väll mer att de måste få till mjukvaran för att få ur mer effekt.


Jag har för mig att de inte kan varva mer än så för att då slår de i taket för maximalt bränsleflöde.

_________________
Anders Eriksson
Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon.
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4383



Re:

Mange skrev:
Michael Bäck skrev:
Spara motorer & bränsle


Kan det verkligen stämma så tidigt under loppet??. En enligt Marcus så gav han "fullt", det var väll mer att de måste få till mjukvaran för att få ur mer effekt.


Det är inga som kör med 15k rpm ännu. Trolig kombination av osäkerhet kring driftsäkerhet och maximala bränsleförbrukningen på 100 kg/h. I dagsläget får de ut mer än tillräcklig effekt för att gå i taket på 100 kg/h så att öka varvtalet verkar lönlöst då de skulle behöva sänka turbotrycket för att inte gå över gränsvärdet på förbrukning.

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
Oqvist
Umeå
Här sen Okt 2007
Inlägg: 332



Som de byggt motorerna så skulle det nog bara ge en massa hjulspinn och tappad acceleration att varva till 15000

_________________
Pär Öqvist
Citera
Elitracing (åskådarracing)
2014 FORMULA 1 PETRONAS MALAYSIA GRAND PRIX
<<   1, 2
10588 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande