Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 26853 besök totalt |
Jesus, 300V, och 15W-50. Funkar det verkligen med den sirapen i wankeln?
Opie är bra skit, köper rätt mycket därifrån själv. Körde faktiskt samma oljor i låda och diff på min RX8 en gång i tiden, gick riktigt tyst och mjukt i lådan. _________________ ![]() Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå. |
||
Re:
Den bröd sirapen funkar kanon körde hela förra säsongen och säsongen innan när Erik hade gick den med samma olja. Tror även fastlane körde med denna olja i sina innan han gick över till tyskt hjärta. Får hoppas den håller en säsong till maskinellt ![]() _________________ Johan Abrahamsson RX-8 Clupsport |
||
Sirapsolja är det som det ska vara.
En av största missarna Mazda gjorde var att köra på förtunn olja. Utöver sirapen häller man i mer olja i bensinen, smörjning i supervarm motor är viktigt. Btw i S54an är det 10W60 ![]() _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n ![]() |
||
Idag har man varit ute och kört lite wankel för första gången för iår😃.
Väldigt skönt att få höra lite wankel sång. ![]() Nu är man allt ännu mer sugen på lite bankörning. Väntar på en hemlig lådan från Fastlane ska bli skoj och se vad man har budat på😎. Hej så länge. _________________ Johan Abrahamsson RX-8 Clupsport |
||
Jag vill inte på något sätt lägga mig i och säga hur du ska göra saker, men jag själv hade så galet svårt för att ha regplåten mitt i grillen...
Så jag monterade min såhär, för att exponera flinet fullt ut: ![]() _________________ ![]() Ibland kör jag bana. Fast rätt sällan ändå. |
||
Re:
Ja vi får se vad som finns i lådan 🙈 Nej ingen mappning än får se om det blir av. Får ta tag och maila den där killen i USA. Hur blev det med dom nya fälgarna på 350z ? _________________ Johan Abrahamsson RX-8 Clupsport |
||
Re:
Skylten hamnade där för att inte förstöra luftflödet till kylaren. Funktion före utseende 😜. Men det hade set bättre ut om man hade tagit bort den helt och hållet. _________________ Johan Abrahamsson RX-8 Clupsport |
||
Jag skulle aldrig ha skylten monterad där nere. Dels sabbar den som ovan nämnt luftflödet till kylaren (nästan hälften av det nedre luftintaget täpps igen), men sen lär den ju vika sig och kanske även trilla av när man kör i exempelvis parkeringshus med branta lutningar. Jag har min skylt monterad med tejp Alfa Romeo-style, d.v.s på vänster sida alldeles under strålkastarrengöringen. Snyggt? Nja, men inte i vägen för något heller
![]() _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||
Jag ska lacka fälgarna idag tänkte jag
![]() ![]() _________________ Erik Adolfsson Renault Megane RS Cup 2011 Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup) Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8) Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8) |
||
Var ett tag sedan det uppdaterades senast. Har inte hänt så mycket på bil fronten mer än att motorkuddarna och den hemliga lådan har anlänt.
Jo en sak har hänt lämnade in original fälgarna för att få dom i lite bättre skick så man inte behöver köra med r-däck till vardags. Resultatet här nedan. ![]() ![]() Har även fått en ny pendlar bil på uppfarten en riktig räser ![]() ![]() Måste få tummen ur och fixa mig ett par eller en ny uppsättning däck med. Det var allt så länge. _________________ Johan Abrahamsson RX-8 Clupsport |
||
Re:
Ingen fara! Är och jobbar just nu och kommer hem i mitten av maj. Tack för mycket fina saker i boxen ![]() Har du något koppling schema för Unichipet? _________________ Johan Abrahamsson RX-8 Clupsport |
||
Nu har jag beställt lite mer saker som borde var hemma till man kommer hem från jobbet.
Blev en uppsättning Fedral 595 RS-R 234/45/17 kunde inte hålla mig när priset var 900kr/st ![]() Sedan hittade jag en ny stol med blev en begagnad Lico Timetech som är samma som Sparco Corsa. ![]() Blev även ett NRG nav och snabbkoppling till ratten så man lättare kommer in och ur bilen. Snart åker man hem och skruva för att vara redo för Sviestad den 18:e Om någon har en mocka ratt liggande och vill bli av med så går det bra att skicka ett PM ![]() ![]() _________________ Johan Abrahamsson RX-8 Clupsport |
||
Re:
Ja du det blev mindre kört än önskat. Blev bara tre tillfälle men förbannat skoj alla tre. Sviestad Kinnekulle Mantorp Till nästa säsong blir det nog bara lite små fix då man precis köpt hus. Såg att du köpt dig en ny kärra när kommer ny tråd? ![]() _________________ Johan Abrahamsson RX-8 Clupsport |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 26853 besök totalt |