Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
STCC 2014
<<   1, 2, 3, 4   >>
15 besök senaste veckan (35049 totalt)
Tokmeken
Helsingborg
Här sen Jun 2006

Re:

Mange skrev:
Då kan det i värsta fall bara vara 9st bilar?...

Kommer det några uppdatering på dessa silutett bilar, eller körs de exakt som när de infördes i TTA?.

Skulle vara lite kul, men nått nytt. Sämre eller bättre downforce för mer omkörningar...

Ny däckleverantör, smalare slityta, men med mer grepp.

Team Blyfot Racing #13
Bygger på: Toyota Starlet -83
Rejsar i: Opel Corsa GSi -91
4-timmars.se
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Lite nyheter från STCC-håll.

Emma Kimiläinen kör för PWR:

http://www.mynewsdesk.com/se/stcc-ab/pressreleases/emma-kimilaeinen-i- . . . .

Fredrik Larsson kör premiären för WCR med förhoppningar om en fortsättning:

http://www.mynewsdesk.com/se/stcc-ab/pressreleases/fredrik-larsson-koe . . . .

Stockholm
Här sen Maj 2005

Nu läser du slarvigt Martin Emma kör den första bilen för PWR.

Jönköping
Här sen Sep 2004

Re:

Ola L skrev:
Nu läser du slarvigt Martin Emma kör den första bilen för PWR.

Äh, det är du som skriver slarvigt!

Uppsala
Här sen Dec 2006

STCC verkar vara tävlingen om hur man kan få fram flest bilmodeller av en enda bilmodell. Hade mina aningar om nya "KIA:n" och tyvärr var det sant. Ursäkta, men bilen ser ut som ren skit thumbs down

En Citroen C5, som Engström "bände och vred om" till en Honda, och som nu massakerats till en KIA. Inget ont om Tobbe och Brovallen, men detta var inget vidare detaljarbete...

Svenska Wankelregistret
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Det ser mer och mer ut som i BTCS , där är karossform inget man bryr sig mycket om thumbs down

Uppsala
Här sen Dec 2006

Jag kanske är petig och kräsen . Men om jag vore en importör/biltillverkare som plöjde ner en stor summa (säkerligen en 7-siffrig sådan i detta fall?) så skulle jag åtminstone vilja att bilen ser representativ ut och utstråla kvalitet. Det gör tyvärr inte KIA:n, men Brovallen förtjänar ändå kudos för att ha plastat ihop en bil på kort tid. Se bara på proportionerna på hela bilen, samt detaljer som C-stolpen. TCTA-bilarna känns bara vansinnigt billiga, helt enkelt.

Hoppas att Fredrik Larsson får till en hel säsong. Sen tror jag Emma "Kimi" kan skrälla lite när hon blivit varm i kläderna, hon körde hårt i Formel Ford härom året thumbs up

Svenska Wankelregistret
Citera
Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005

Känns som vi alla söker fel på STCC.
Är det inte bättre vi alla ser positivt på serien. Svensk motorsport utan en topp klass är mycket dåligt. Sen kanske inte detta är rätt klass men nu är läget som det är.
Ser vi nördar positivt på klassen eller åtminstone inte leta fel så är det upp till alla dessa nya förare att skapa rubriker och höja temperaturen.
Säg vad man vill om Flash men skapa rubriker utanför dom givna kanalerna lyckades han med. Vi behöver en ny rubrik skapare.

Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004

Re:

Superkart skrev:
Är det inte bättre vi alla ser positivt på serien. Svensk motorsport utan en topp klass är mycket dåligt. Sen kanske inte detta är rätt klass men nu är läget som det är.
Ser vi nördar positivt på klassen eller åtminstone inte leta fel så är det upp till alla dessa nya förare att skapa rubriker och höja temperaturen.
Säg vad man vill om Flash men skapa rubriker utanför dom givna kanalerna lyckades han med. Vi behöver en ny rubrik skapare.

+1 thumbs up

Citera
MrBosse
Limmared
Här sen Apr 2010

Re:

Superkart skrev:

Yepp +1

Ume
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Det positiva är väl att det kommer in ej tjej i klassen.

Uppsala
Här sen Dec 2006

Re:

Superkart skrev:

Att folk "söker fel" (vill inte kalla det så, därav "-tecken) kanske beror på att inte ens hälften av allt som utlovats har uppfyllts? Det är tredje året dessa bilar rullar i landet, dags att börja leverera . Det duger inte med att skapa nya bilar till varje pris genom att byta front och akter på dom, och ändå få ihop ett av de minsta startfälten sedan 1996. Inte konstigt att folk reagerar med besvikelse på forum m.m. när startfältet minskar och minskar, oavsett vad reglementet heter... Nu finns det t.ex. en prins, en snabb tjej, nya unga förare, Volvos plånbok, millimeterrättvisa bilar och SM-titel. Fungerar klassen inte nu så vette gudarna när den kommer att göra det?

I mina två senaste kommentarer var jag kritisk till kvaliteten på vissa bilar. West Coast, Polestar och SAAB-teamens bilar ser formriktiga ut och det är ordning på dom, som det bör vara i en toppklass. Dacian såg jag som ett skämt när den kom som modifierad SAAB, men teamet har iaf ordning på grejerna. Snyggt och prydligt, även om modellen ej existerar. Men eftersom vissa importörer hakar på och jag är en av få som verkar bry mig om sådana här triviala ting så är jag uppenbarligen helt ute och cyklar och förstår mig inte på marknadsföring, och det kan jag väl köpa .

Håller helt med dig om att det behövs fler profiler som lyfter serien utåt. Jag saknar t.ex. Jocke Mangs, snabb, lagom kaxig och öppen och saklig i sociala medier (t.ex. på RBC). Alx kan också skapa lite "buzz" kring sig m.m. Säga vad man vill om exempelvis extravikter i bilarna, men rubriker skapade dom iaf

Svenska Wankelregistret
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005

Håller med om att bilen ser för sorglig ut, detaljfinishen duger inte i en professionell toppserie.

Sedan tror jag tyvärr att en stor anledning till det magra intresset är att bolaget STCC inte har banracing i fokus längre.
Tycker dras egen insats är under all kritik, kolla bara på nyhetsflöde och information på hemsidan...
När det inte finns så mycket nyheter måste man skapa dessa så man får/uppehåller intresset.
Det KAN naturligtvis vara så att de gör massor bakom kulliserna men måste bli bättre på information och marknadsföring för att nå ny publik.
Idag ligger väl tex ansvaret för marknadsföring av eventen på den arrangerande klubben?
Ta över ansvaret själva och se till att det marknadsförs seriöst och på samma nivå, oavsett vilket event det gäller.

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Mange

Här sen Jul 2003

Ja att man inte bytt färg är ju galet, trodde självklart att det var Cittran sen förra året... .

Lite mer får man väll göra... .

De är ju rätt tuffa bilar dessa, men va F-n 11st i den tyngsta klassen?!?!, är ju inte roligt.

Men som sagt kommer att kolla in någon/några tävlingar för att de knutit till sig Rallycrossen!, kan ju blir hur kul som helst!

https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA
https://www.instagram.com/faceliftgt
Citera
TeamJeremia
Surte
Här sen Aug 2005

STCC ser i mina svagt ut i år. Var är privatisterna? Eller var är bredden på toppen.

Ume
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Jag håller med i det mesta här.
Hur man än vrider på allt och försöker vara positiv så går det inte.
Det är mest tragiskt och intetsägande.

Såg inte mycket av STCC förra säsongen och lär inte följa det i år heller.
Blir nog mer slumpartat att man tittar till.

Mjölby
Här sen Okt 2008

Alltid kul å läsa den härligt svenska pessimismen som finns över säsongen.Innan den ens har börjat

Nu ska jag plocka fram några ljusglimtar så ska vi se om ni lyckas vända även detta till något negativt.

Brovallen kör två young guns med god chans till utveckling och överaskningspotential. Wernersson och Lindberg kan bli riktigt jäkla giftiga i år minst sagt

Philip Forsman var spännande i finalen för West Coast vad kan han spinna vidare på under säsongen?

Emma Kimiläinen kommer garanterat bli en ordentlig överaskning för många i år och PWR teamet har bra koll på grejerna och kanske kan dem även få ut en andrabil senare under säsongen

Å sen tycker jag att man ska vända på snacket runt rallycrossen och istället se det som en sporre att utveckla evenemanget och upplevelsen ordentligt klart som korvspad satsningen fortfarande ligger på racingen men nu handlar det om att få ihop ett helhetspaket och då kan rallycrossen bli riktigt intressant och även där finns det gott om young guns och framtidsförare att kolla på så kom till knutstorp på premiär och ge allting en chans

Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Trådstartare
Re:

RobinNilsson skrev:

Å sen tycker jag att man ska vända på snacket runt rallycrossen och istället se det som en sporre att utveckla evenemanget och upplevelsen ordentligt klart som korvspad satsningen fortfarande ligger på racingen men nu handlar det om att få ihop ett helhetspaket och då kan rallycrossen bli riktigt intressant och även där finns det gott om young guns och framtidsförare att kolla på så kom till knutstorp på premiär och ge allting en chans

Det är något fel i tankesättet här.
Du har inte tänkt på att det splittrar Rallycrossen ÄNNU MER med ännu en serie?
Det blir ju fasen bara mer och mer urvattnat pga STCC ger sig in i detta med.
Rallycrossen som haft svårt nog utan att nån fler ska in och röra om i skiten.

ÖPPNA ÖGONEN!

Jönköping
Här sen Sep 2004

Re:

RobinNilsson skrev:
Alltid kul å läsa den härligt svenska pessimismen som finns över säsongen.Innan den ens har börjat

Visst är det

Trots ett ganska litet startfält tror jag vi kan få se en del kul fighter i alla fall. Det är inga dåliga förare i bilarna. Förhoppningsvis kan resten av startfältet komma ikapp Volvo. Att Larsson var snabbast på testet bådar gott även om test är test. Även om det är trist att Volvo drar ner på antalet bilar kanske det också gör att det blir lite lättare att ta upp kampen med dem.

Klurax skrev:
STCC verkar vara tävlingen om hur man kan få fram flest bilmodeller av en enda bilmodell. Hade mina aningar om nya "KIA:n" och tyvärr var det sant. Ursäkta, men bilen ser ut som ren skit thumbs down

Så mycket Kia kanske det inte är över den men särskilt ful vet jag inte om jag tycker den är. Sen hade panelpassning och sånt gärna fått vara bättre vilket var rätt dåligt även tidigare när de körde med Citroën.
Baklysena ser ut att vara 50/50 just nu. En ny panel för bakluckan med rätt lysen skulle göra mycket.

Mina egna foton från testerna:

Mjölby
Här sen Okt 2008

Lillen mina ögon är öppna

Rallycross supercar klassen i Sverige har varit DÖD i många år förutom en tävling om året på kinnekulle ring.

Nu får dem flera tävlingar med värstingklassen i sverige med bra kvalite på startfältet och dessutom ett helt gäng lites bilar som förgyller, Du kanske tycker att de är urvattning ja ser det som en sporre att nu istället för 1 tävling så får dem göra upp flera gånger om vem som är vassast i Sverige

Men som tur var har ju alla rätt till sin åsikt å de är ju tur

RobinNilsson
Mjölby
Här sen Okt 2008

Lillen mina ögon är öppna

Rallycross supercar klassen i Sverige har varit DÖD i många år förutom en tävling om året på kinnekulle ring.

Nu får dem flera tävlingar med värstingklassen i sverige med bra kvalite på startfältet och dessutom ett helt gäng lites bilar som förgyller, Du kanske tycker att de är urvattning ja ser det som en sporre att nu istället för 1 tävling så får dem göra upp flera gånger om vem som är vassast i Sverige

Men som tur var har ju alla rätt till sin åsikt å de är ju tur

Elitracing (åskådarracing)
STCC 2014
<<   1, 2, 3, 4   >>
15 besök senaste veckan (35049 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande