Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2273 besök totalt |
Sportdriver's school at Spa
Hej! Är det någon här som ska till Spa och köra?? Har hört en del gott om www.sportfahrerschule.de, ingen som har erfarenhet? Ser ut att vara en riktigt fin bana, kanske vore något efter eller före Scuderian i aug. ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||||||
Jag tänkte köra där 19 Juli med Pistenclub.
Har aldrig kört där innan (utom på datorspel ![]() ![]() ![]() |
||||||
Jag känner inte till dom så mycket, det var någon på posche.nu som rekomenderade dom om man skulle köra på banor i Europa. Jag har snackat en del med han som sköter Pistenclub och dom verkar vara sympatiska amatörer, som godtycklig svensk motorklubb ungefär.
|
||||||
Jag o Pontus ska ner den 19e
![]() Det finns platser kvar som man bokar genom att faxa in en PDF från på www.pistenclub.de, klicka på Termine 2004 -> Jahre 2004 så ligger Spa en bit ner i listan. |
||||||
nackdelen med den körningen är att det bara är en dag, känns inte riktigt tillräckligt men jag har kanske fel
![]() ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||||||
och det är bara ca 10mil till Ringen, så en kombo är väl på sin plats. (Skall också ner den 19:e samt köra heldag på ringen den 18:e=) ![]() ![]() ![]() _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Kör du ner med din Porsche? Fler som ska dit så kanske man kan samköra. _________________ mvh Philip Lundh |
||||||
En heldag kanske räcker, men 2 hade varit ännu bättre ![]() _________________ mvh Philip Lundh |
||||||
Vilket kanske snarare skall jämföras med anmälningsavgiften till t.ex roadsport, snarare än för ett svenskt banmöte. Någon liten fågel viskade i mitt öra att en F1-GP bana inte är så billig att hyra ![]() Ibland är Sverige bra....men kanske hade det varit bättre om man tjänat mer istället.... _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||||
Har för mej det blev 305 euro i slutändan, 270 för huvuddelen av körningen och 35 för nybörjarpasset på morgonen. Men det blir ju mycket åka! Så per minut räknat är det nog ett bra pris ..
Schema: 09:00 - 09:40 Nybörjaråka, gatbilar 09:45 - 18:00 Fri träning, där man varvar gatbilar/racebilar i körpass Dvs drygt 4,5 timmar bantid! |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2273 besök totalt |