Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Time Attack Standardbilar 2014: Anmälan Mantorp 3/5 öppnad
<<   1, 2, 3, 4, 5
17216 besök totalt
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Re:

DanSol skrev:
Härligt Fornåå thumbs up
Måns kommer ha full upp me att plocka koner....Thomé ska ju köra igen

Solaric spar sig till Knutan Vi kan ju bilda klubb Daniel :-)

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

DanSol skrev:
Härligt Fornåå thumbs up
Måns kommer ha full upp me att plocka koner....Thomé ska ju köra igen

Gbg
Här sen Nov 2012

Re:

BMW-DJ skrev:
Magnus Thomé skrev:
Magnus Thomé skrev:
Vad tycker ni jag ska ha för däck på bilen till Mantorp, lite för smala gatdäck (235&255), ganska slut Michelin PSC eller ska jag köpa nya trippelåttor? Eller nåt....

Det blir den udda kombon absolut fullt lagliga men ganska slut MPSC fram och trippelåttor i snarlikt skick bak. Tack till Nelzon för snabb specialhjälp! Vad säger ni, kommer det under- eller överstyra på Mantorp?

Hehe, intressant, utfallet beror säkert på respektive slitagenivå också men spontant skulle jag gissa att den kommer understyra vid låg däcktemp och överstyra vid hög... Men det är bara en gissning baserat på vad jag hört om skillnaden.

Körde ju en träff med Federal fram och MPSC bak förra året, tyckte bilen kändes rätt normal (men din CSL är säkert bättre balanserad än min understyrande 335a)

Hur gick det med däcken Magnus? Tänkte jag skulle frågat men det var ju fullt upp hela dagen, förstår inte hur man skulle hunnit med time attack ens...

Men det blev mycket bantid i alla fall min blåa fara funkade riktigt bra idag

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

BMW-DJ skrev:
Hur gick det med däcken Magnus? Tänkte jag skulle frågat men det var ju fullt upp hela dagen, förstår inte hur man skulle hunnit med time attack ens...

Det blev "intressant" att köra trippelåttor bak o MPSC fram Jag som dessutom hade en komma-upp-på-hästryggen-igen-dag efter ett helt år tog god tid på mig att steg för steg känna på bilen och öka tempot lite i omgångar under dagen. Så det var ju inte det bästa däcksvalet just en sån dag, när man verkligen behöver känna förtroende för bilen och dess beteende. Först i slutet på dan började känna mig någorlunda hemma. Men det kan man säga var helt planenligt, det var ju exakt min tanke att göra så, så jag var supernöjd med dagen som helhet ! Men mitt resultat i timeattacken (där jag defintivt inte vågade satsa fullt av historiska anledningar ) kändes ändå lite.... ja... ehhh... det stack till lite typ , 1,5 sekunder efter ettan

Mjölby
Här sen Apr 2008

Re:

Magnus Thomé skrev:
BMW-DJ skrev:

Det blev "intressant" att köra trippelåttor bak o MPSC fram Jag som dessutom hade en komma-upp-på-hästryggen-igen-dag efter ett helt år tog god tid på mig att steg för steg känna på bilen och öka tempot lite i omgångar under dagen. Så det var ju inte det bästa däcksvalet just en sån dag, när man verkligen behöver känna förtroende för bilen och dess beteende. Först i slutet på dan började känna mig någorlunda hemma. Men det kan man säga var helt planenligt, det var ju exakt min tanke att göra så, så jag var supernöjd med dagen som helhet ! Men mitt resultat i timeattacken (där jag defintivt inte vågade satsa fullt av historiska anledningar ) kändes ändå lite.... ja... ehhh... det stack till lite typ , 1,5 sekunder efter ettan

Körde några varv bakom dig efter lunch, och såg att du verkligen fick brottas med bilen.
Cup/Toyo förklarar saken.
Bästa passet under dagen blev det iaf.

För egen del är jag riktigt nöjd med dagen. Bilen gick som på räls efter renoverade stötdämpare.
ca 0,5sek bakom vinnaren i TA var över förväntan.
Hade inga större förväntningar på TA, när jag tom. missa vilken grind som var öppen in till banan på morgonen

BMW M3 E46 2003 (SÅLD)
Citera
Allmänt banåkaforum
Time Attack Standardbilar 2014: Anmälan Mantorp 3/5 öppnad
<<   1, 2, 3, 4, 5
17216 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande