Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
24-timmars 2004
<<   1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12   >>
23377 besök totalt
christers_mille

Här sen Apr 2003
Inlägg: 81



Anders Dauner skrev:
Bil #157 med Christer Hallgren ligger fn på en tredjeplats i klass A2.

#69 med bla Sabine, har den brutit?


Tack för uppmärksamheten AndersD

Som Hr Jonsson vet blev det mycket riktigt en 3e plats o 82:a totalt, inte illa pinkat med ~150-160hk
Ännu inte bästa svensk, far väl vänta till nästa ar för o sla Ekström samt Podium-gänget

Trakigt för Saab-killarna, blev omkörd av dom ett antal ggr o jvlar vad den bilen gar rakt fram/i uppförsbackar!

Christer

_________________
Christer Hallgren, München/Tält vid Kallenhard:)
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 911



Sörpan skrev:
Den här tjejen ligger på 27:e plats, nån som vet hur förhållandet är gentemot Marc? Syster? Gift? Släkt?


Det är väl dottern? Hon kör iaf bil som en hel "karl" och mer därtill, laddade riktigt riktigt hårt!!! Kom 2a totalt i Sportfahrerklassen på Scuderiakursen april -03. Körde en Mondeo STi elr dyl med bur.

Är pappan fd F1 föraren som senare körde Grupp B rally och kraschade svårt i en Peugeot 205?

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4078



Såg att det snabbaste varvet under 24 tim hade startnr 1: Opel Astra med 8,26,742.

Här finns hela listan, om ni markerar startnr, så kommer alla varvtiderna för det startnr.

http://adac.24h-rennen.de/content/result_index.asp?sprache=ger

_________________
Mvh
Lennart Jarmyr!
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Hittade en liten filmsnutt på incidenten mellan Sport Autos Honda NSX (#11) och Audi A3:an (#265).
http://www.frankuhlig.de/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=23

_________________
Anders Dauner
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Som arrangör måste jag säga att jag gillar Diners..... där är det inga ledsna miner iaf....

Först efter Karlskoga smällen så hyrde man en bil och kom till nästa deltävling när bilen stod i riktbänk och nu VECKAN efter Nurburgring när man smällde motorn så fixar man det med och kommer till nästa SLC tävling..... helt klart rätt attityd och strongt gjort thumbs up

Vore kul om det blev lite framgångar för dom i helgen, där bilen passar som handsken på krokiga Kinnekulle.

P.s även klart impad av Hasse Simonsson som förare.... när man åker jämnt/fortare än Super-Thed så åker man inte dåligt.....

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 911



Fredrik - SLC skrev:
Som arrangör måste jag säga att jag gillar Diners..... där är det inga ledsna miner iaf....

Först efter Karlskoga smällen så hyrde man en bil och kom till nästa deltävling när bilen stod i riktbänk och nu VECKAN efter Nurburgring när man smällde motorn så fixar man det med och kommer till nästa SLC tävling..... helt klart rätt attityd och strongt gjort thumbs up

Vore kul om det blev lite framgångar för dom i helgen, där bilen passar som handsken på krokiga Kinnekulle.

P.s även klart impad av Hasse Simonsson som förare.... när man åker jämnt/fortare än Super-Thed så åker man inte dåligt.....


Så hårt skulle nog de flesta rejsers satsa om de hade rätt stl på plånboken?

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Qvarnis skrev:




Så hårt skulle nog de flesta rejsers satsa om de hade rätt stl på plånboken?


Nu vart det OT men okeidå.... (magnus splittar säkert som vanligt när jag flummar ut i andra riktningar)

Visst hjälper det till... men mest är det nog en inställningsfråga.....

För det finns fler som gör likadant både i racing och rally .... fast kanske med billigare grundmaterial....
Det är väl snarare så att fler borde välja mer rätt anpassat grundmaterial till ekonomin istället för att köpa värstinggrejjer och sen inte ha råd att åka fullt ut......

Eller ändå värre.... bygger värstingbil och sen inte vågar tävla med den utan kör den som någon gathybrid variant

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
FredrikB
Olofström
Här sen Feb 2003
Inlägg: 159



Qvarnis skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Som arrangör måste jag säga att jag gillar Diners..... där är det inga ledsna miner iaf....

Först efter Karlskoga smällen så hyrde man en bil och kom till nästa deltävling när bilen stod i riktbänk och nu VECKAN efter Nurburgring när man smällde motorn så fixar man det med och kommer till nästa SLC tävling..... helt klart rätt attityd och strongt gjort thumbs up

Vore kul om det blev lite framgångar för dom i helgen, där bilen passar som handsken på krokiga Kinnekulle.

P.s även klart impad av Hasse Simonsson som förare.... när man åker jämnt/fortare än Super-Thed så åker man inte dåligt.....


Så hårt skulle nog de flesta rejsers satsa om de hade rätt stl på plånboken?


Tyvärr har jag inte sett en plånbok som är så stor att man kan få mer än 24 timmar på ett dygn.
Tråkgt med folk som tror att bara för att en av chafförerna heter wallenberg så har man obegränsat med flis.

Vi är 3-4 personer som gör allt jobb på bilen mellan tävlingarna och det gör vi ideéllt.

Mvh
Fredrik
Diners Club Racing Team

_________________
Fredrik Björkman
Clio V6
9-3SC Aero
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 911



Fredrik - SLC skrev:
Qvarnis skrev:




Så hårt skulle nog de flesta rejsers satsa om de hade rätt stl på plånboken?


Nu vart det OT men okeidå.... (magnus splittar säkert som vanligt när jag flummar ut i andra riktningar)

Visst hjälper det till... men mest är det nog en inställningsfråga.....

För det finns fler som gör likadant både i racing och rally .... fast kanske med billigare grundmaterial....
Det är väl snarare så att fler borde välja mer rätt anpassat grundmaterial till ekonomin istället för att köpa värstinggrejjer och sen inte ha råd att åka fullt ut......

Eller ändå värre.... bygger värstingbil och sen inte vågar tävla med den utan kör den som någon gathybrid variant


Inställningen i stort har aldrig hjälpt mig när alla kassor är tomma oavsett priset på vagnen, men jag har en känsla av att du aldrig suttit i den sitsen? Då hjälper föga all jävlarannamma i världen. Men visst är det kul när folk satsar.

Det sista bör du nog fundera på att be om ursäkt för, oavsett ???

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 911



FredrikB skrev:
Qvarnis skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Som arrangör måste jag säga att jag gillar Diners..... där är det inga ledsna miner iaf....

Först efter Karlskoga smällen så hyrde man en bil och kom till nästa deltävling när bilen stod i riktbänk och nu VECKAN efter Nurburgring när man smällde motorn så fixar man det med och kommer till nästa SLC tävling..... helt klart rätt attityd och strongt gjort thumbs up

Vore kul om det blev lite framgångar för dom i helgen, där bilen passar som handsken på krokiga Kinnekulle.

P.s även klart impad av Hasse Simonsson som förare.... när man åker jämnt/fortare än Super-Thed så åker man inte dåligt.....


Så hårt skulle nog de flesta rejsers satsa om de hade rätt stl på plånboken?




Tyvärr har jag inte sett en plånbok som är så stor att man kan få mer än 24 timmar på ett dygn.
Tråkgt med folk som tror att bara för att en av chafförerna heter wallenberg så har man obegränsat med flis.

Vi är 3-4 personer som gör allt jobb på bilen mellan tävlingarna och det gör vi ideéllt.

Mvh
Fredrik
Diners Club Racing Team


Tråkigt att du tog illa upp, missförstod mig och för det vill jag isf be om ursäkt. Vad jag menade var att jag känner en hel del folk inkl mig själv där när det väl varit stopp i plånkan hjälper det inte hur mycket man vill. Ni ska ha en stor eloge för ert fantastiska arbete på bilen och runtomkring. Jag hoppas att du förstår bättre nu? Vill samtidigt gratulera er till att ni trots allt får ihop en budget som gör ovan nämnda möjligt. Det är ju en dröm, lycka till i framtiden!

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Jag kan hålla med om att det tar ganska stopp när plånboken tar stopp, men däremot är jag inte så övertygad om att det är så himla många som orkar satsa som Diners även när plånboken inte är tom.
Jävlas det för mycket är det nog fler än jag som har en tendens att tillfälligtvis ge upp för ett tag och kanske tänka att det kommer fler race...

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Mattias Hellöre
Insjön
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1084



Jag vill veta mer vad som hände med Johanns M3:a?, har någon detaljer?

_________________
Kör cheva numer.
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Mattias Hellöre skrev:
Jag vill veta mer vad som hände med Johanns M3:a?, har någon detaljer?

Vad vill du veta? Vi körde ju tyvärr inte 24h.

Dock körde vi Castrol Haugg Cup på torsdagen. James Whelan har skrivit en liten racerapport här.
http://www.flatchat.co.uk/pages1.asp?itemID=166

Johan kommer väl med en rapport också misstänker jag.

_________________
Anders Dauner
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



FredrikB skrev:
om någon var nere och tog bilder på oss eller om ni hittar bilder någon annan stans så posta gärna länkar.


/ Fredrik
Diners Club Racing Team


Här en

http://137.226.73.242/~alex/webpics_neu/20040612/20040612_0640.jpg

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1946



Här finns lite bilder från 24h. Uppe i högra hörnet finns en liten sökruta där man kan knappa in bilens startnummer (tex 060) och då få fram alla bilder på just den bilen.
http://www.fallen-archangel.com/picture-gallery/4images/categories.php?cat_id=20

_________________
Anders Dauner
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Qvarnis skrev:


Det sista bör du nog fundera på att be om ursäkt för, oavsett ???


Visst tråkigt om du kände dig påhoppad för det var inte mening som något jättenegativt. (därav smileyn)

Men samtidigt förstår jag inte vitsen och tjusningen att bygga en sådan bil , som ändå inte går att använda till något vettigt.... Och ja för mig är tävling det som är vettigt. Sen spelar det mindre roll om det är racing, rally, dragracing, db-dragracing eller till och med drifting (i tävlingsformat)

Men det är ju min personliga åsikt och jag får väl lov att respektera att din kanske innefattar andra parametrar som att göra bra reklam och ha stort uppmärksamhets värde istället.

Dock ska jag ge dig en eloge att du har börjat försöka utveckla bilen på Nurburgring och åka fort där istället för att åka fort på Anderstorps-rakan och missa avåknings-zonerna......(hur f*n lyckades du med det??)

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8434



Hehehe...jag har precis suttit och läst igenom hela tråden och på så sätt fått ett ganska gott ref. av racet.
(Jag befann mig vid tidpunkten för tävlingen på en okänd ort med undermålig internetuppkoppling, därav att jag inte deltog i diskussionen )

De kval/varv-tider vi talar om är väl allihop GP+Nordschleife?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
FredrikB
Olofström
Här sen Feb 2003
Inlägg: 159



BTG skrev:
Hehehe...jag har precis suttit och läst igenom hela tråden och på så sätt fått ett ganska gott ref. av racet.
(Jag befann mig vid tidpunkten för tävlingen på en okänd ort med undermålig internetuppkoppling, därav att jag inte deltog i diskussionen )

De kval/varv-tider vi talar om är väl allihop GP+Nordschleife?



Ja fast varvet var ungefär 40 sekunder kortare än förra året på grund av att man hade gjort om en del av GP slingan till depå för supportklasserna.

_________________
Fredrik Björkman
Clio V6
9-3SC Aero
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529



FredrikB skrev:
Ja fast varvet var ungefär 40 sekunder kortare än förra året på grund av att man hade gjort om en del av GP slingan till depå för supportklasserna.



Aha - det förklarar saken! Jag kunde helt inkelt få ihop jämförelsen med varvtider mot förra året. Alla körde fortare i år - trots regn! Nu förstår jag varför!

Du som var på plats - vad hände egentligen med den svenska AMS Volvon? Verkar ha strulat mest hela tiden eller?

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
FredrikB
Olofström
Här sen Feb 2003
Inlägg: 159



Anders Jonsson skrev:
FredrikB skrev:
Ja fast varvet var ungefär 40 sekunder kortare än förra året på grund av att man hade gjort om en del av GP slingan till depå för supportklasserna.



Aha - det förklarar saken! Jag kunde helt inkelt få ihop jämförelsen med varvtider mot förra året. Alla körde fortare i år - trots regn! Nu förstår jag varför!

Du som var på plats - vad hände egentligen med den svenska AMS Volvon? Verkar ha strulat mest hela tiden eller?


Vad jag vet så var det nog det mesta
...nädå, dom hade problem med extraljusrampen som gjorde att säkringarna gick och dom blev stående ett antal ggr.
...dom var av en gång och knäckte en länkarm....har för mig att dom sa att dom blivigt påkörda.
Sen var de väl växellådan som packade ihop och gjorde att dom fick bryta.

Kan inte lova att detta stämmer till hundra procent då man var lite trött å förvirrad imellanåt under helgen

_________________
Fredrik Björkman
Clio V6
9-3SC Aero
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 911



Fredrik - SLC skrev:
Qvarnis skrev:


Det sista bör du nog fundera på att be om ursäkt för, oavsett ???


Visst tråkigt om du kände dig påhoppad för det var inte mening som något jättenegativt. (därav smileyn)

Men samtidigt förstår jag inte vitsen och tjusningen att bygga en sådan bil , som ändå inte går att använda till något vettigt.... Och ja för mig är tävling det som är vettigt. Sen spelar det mindre roll om det är racing, rally, dragracing, db-dragracing eller till och med drifting (i tävlingsformat)

Men det är ju min personliga åsikt och jag får väl lov att respektera att din kanske innefattar andra parametrar som att göra bra reklam och ha stort uppmärksamhets värde istället.

Dock ska jag ge dig en eloge att du har börjat försöka utveckla bilen på Nurburgring och åka fort där istället för att åka fort på Anderstorps-rakan och missa avåknings-zonerna......(hur f*n lyckades du med det??)



...och för mig är tjusningen att sitta i en gatlegal kärra som tåls att stannas av polisen, som absolut inget elr ingen piskar på gatan, vare sig det gäller från rödljuset, motorvägen elr favoritkrokelivägen. Tänk vad olika intresen det finns. Men för den sakens skull respekterar jag dina intressen. Hade jag råd skulle jag göra bägge och men tyvärr har jag tvingats göra prioriteringar. Till hösten ska jag iaf vara med på avslutande VLN rejset på Ringen med Johanns BMW. Alltid något som flickan sa som satt sig på huk i gurklandet...

Avåkningen på Stående Kilometern på Anderstorp berodde enligt arrangören att det läckt in lustgas i kupen och att jag därför aldrig bromsade. Min version kan du få när vi träffas för den är alldelles för lång att dra mitt i denna Ringtråd. Men det var en blandning av för kort bromsträcka från ca 290 km/h, ca 208 meter följt av 90 graderssväng och otillräckliga bromsar.

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
Nürburgring
24-timmars 2004
<<   1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12   >>
23377 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande