Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12 >> 23377 besök totalt |
Tack för uppmärksamheten AndersD ![]() Som Hr Jonsson vet blev det mycket riktigt en 3e plats o 82:a totalt, inte illa pinkat med ~150-160hk ![]() Ännu inte bästa svensk, far väl vänta till nästa ar för o sla Ekström samt Podium-gänget ![]() Trakigt för Saab-killarna, blev omkörd av dom ett antal ggr o jvlar vad den bilen gar rakt fram/i uppförsbackar! Christer _________________ Christer Hallgren, München/Tält vid Kallenhard:) |
||||||
Det är väl dottern? Hon kör iaf bil som en hel "karl" och mer därtill, laddade riktigt riktigt hårt!!! Kom 2a totalt i Sportfahrerklassen på Scuderiakursen april -03. Körde en Mondeo STi elr dyl med bur. Är pappan fd F1 föraren som senare körde Grupp B rally och kraschade svårt i en Peugeot 205? _________________ Joachim Qvarnström |
||||||
Såg att det snabbaste varvet under 24 tim hade startnr 1: Opel Astra med 8,26,742.
![]() Här finns hela listan, om ni markerar startnr, så kommer alla varvtiderna för det startnr. http://adac.24h-rennen.de/content/re _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
Hittade en liten filmsnutt på incidenten mellan Sport Autos Honda NSX (#11) och Audi A3:an (#265).
http://www.frankuhlig.de/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=23 _________________ Anders Dauner |
||||||
Som arrangör måste jag säga att jag gillar Diners..... där är det inga ledsna miner iaf....
Först efter Karlskoga smällen så hyrde man en bil och kom till nästa deltävling när bilen stod i riktbänk och nu VECKAN efter Nurburgring när man smällde motorn så fixar man det med och kommer till nästa SLC tävling..... helt klart rätt attityd och strongt gjort ![]() Vore kul om det blev lite framgångar för dom i helgen, där bilen passar som handsken på krokiga Kinnekulle. P.s även klart impad av Hasse Simonsson som förare.... när man åker jämnt/fortare än Super-Thed så åker man inte dåligt..... |
||||||
Så hårt skulle nog de flesta rejsers satsa om de hade rätt stl på plånboken? _________________ Joachim Qvarnström |
||||||
Nu vart det OT men okeidå.... (magnus splittar säkert som vanligt ![]() Visst hjälper det till... men mest är det nog en inställningsfråga..... För det finns fler som gör likadant både i racing och rally .... fast kanske med billigare grundmaterial.... Det är väl snarare så att fler borde välja mer rätt anpassat grundmaterial till ekonomin istället för att köpa värstinggrejjer och sen inte ha råd att åka fullt ut...... Eller ändå värre.... bygger värstingbil och sen inte vågar tävla med den utan kör den som någon gathybrid variant ![]() |
||||||
Tyvärr har jag inte sett en plånbok som är så stor att man kan få mer än 24 timmar på ett dygn. Tråkgt med folk som tror att bara för att en av chafförerna heter wallenberg så har man obegränsat med flis. Vi är 3-4 personer som gör allt jobb på bilen mellan tävlingarna och det gör vi ideéllt. Mvh Fredrik Diners Club Racing Team _________________ Fredrik Björkman Clio V6 9-3SC Aero |
||||||
Inställningen i stort har aldrig hjälpt mig när alla kassor är tomma oavsett priset på vagnen, men jag har en känsla av att du aldrig suttit i den sitsen? Då hjälper föga all jävlarannamma i världen. Men visst är det kul när folk satsar. Det sista bör du nog fundera på att be om ursäkt för, oavsett ![]() _________________ Joachim Qvarnström |
||||||
Tråkigt att du tog illa upp, missförstod mig och för det vill jag isf be om ursäkt. Vad jag menade var att jag känner en hel del folk inkl mig själv där när det väl varit stopp i plånkan hjälper det inte hur mycket man vill. Ni ska ha en stor eloge för ert fantastiska arbete på bilen och runtomkring. Jag hoppas att du förstår bättre nu? Vill samtidigt gratulera er till att ni trots allt får ihop en budget som gör ovan nämnda möjligt. Det är ju en dröm, lycka till i framtiden! _________________ Joachim Qvarnström |
||||||
Jag kan hålla med om att det tar ganska stopp när plånboken tar stopp, men däremot är jag inte så övertygad om att det är så himla många som orkar satsa som Diners även när plånboken inte är tom.
Jävlas det för mycket är det nog fler än jag som har en tendens att tillfälligtvis ge upp för ett tag och kanske tänka att det kommer fler race... _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Vad vill du veta? ![]() ![]() Dock körde vi Castrol Haugg Cup på torsdagen. James Whelan har skrivit en liten racerapport här. http://www.flatchat.co.uk/pages1.asp Johan kommer väl med en rapport också misstänker jag. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||||
Här en http://137.226.73.242/~alex/webpics_ _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Här finns lite bilder från 24h. Uppe i högra hörnet finns en liten sökruta där man kan knappa in bilens startnummer (tex 060) och då få fram alla bilder på just den bilen.
http://www.fallen-archangel.com/picture-gallery/4images/categories.php?cat_id=20 _________________ Anders Dauner |
||||||
Visst tråkigt om du kände dig påhoppad för det var inte mening som något jättenegativt. (därav smileyn) Men samtidigt förstår jag inte vitsen och tjusningen att bygga en sådan bil , som ändå inte går att använda till något vettigt.... Och ja för mig är tävling det som är vettigt. Sen spelar det mindre roll om det är racing, rally, dragracing, db-dragracing eller till och med drifting (i tävlingsformat) Men det är ju min personliga åsikt och jag får väl lov att respektera att din kanske innefattar andra parametrar som att göra bra reklam och ha stort uppmärksamhets värde istället. Dock ska jag ge dig en eloge att du har börjat försöka utveckla bilen på Nurburgring och åka fort där istället för att åka fort på Anderstorps-rakan och missa avåknings-zonerna......(hur f*n lyckades du med det??) |
||||||
Hehehe...jag har precis suttit och läst igenom hela tråden och på så sätt fått ett ganska gott ref. av racet.
![]() (Jag befann mig vid tidpunkten för tävlingen på en okänd ort med undermålig internetuppkoppling, därav att jag inte deltog i diskussionen ![]() De kval/varv-tider vi talar om är väl allihop GP+Nordschleife? _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Ja fast varvet var ungefär 40 sekunder kortare än förra året på grund av att man hade gjort om en del av GP slingan till depå för supportklasserna. _________________ Fredrik Björkman Clio V6 9-3SC Aero |
||||||
Aha - det förklarar saken! ![]() Du som var på plats - vad hände egentligen med den svenska AMS Volvon? Verkar ha strulat mest hela tiden eller? _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Vad jag vet så var det nog det mesta ![]() ![]() ...nädå, dom hade problem med extraljusrampen som gjorde att säkringarna gick och dom blev stående ett antal ggr. ...dom var av en gång och knäckte en länkarm....har för mig att dom sa att dom blivigt påkörda. Sen var de väl växellådan som packade ihop och gjorde att dom fick bryta. Kan inte lova att detta stämmer till hundra procent då man var lite trött å förvirrad imellanåt under helgen ![]() ![]() _________________ Fredrik Björkman Clio V6 9-3SC Aero |
||||||
...och för mig är tjusningen att sitta i en gatlegal kärra som tåls att stannas av polisen, som absolut inget elr ingen piskar på gatan, vare sig det gäller från rödljuset, motorvägen elr favoritkrokelivägen. Tänk vad olika intresen det finns. Men för den sakens skull respekterar jag dina intressen. Hade jag råd skulle jag göra bägge och men tyvärr har jag tvingats göra prioriteringar. Till hösten ska jag iaf vara med på avslutande VLN rejset på Ringen med Johanns BMW. Alltid något som flickan sa som satt sig på huk i gurklandet... ![]() Avåkningen på Stående Kilometern på Anderstorp berodde enligt arrangören att det läckt in lustgas i kupen och att jag därför aldrig bromsade. Min version kan du få när vi träffas för den är alldelles för lång att dra mitt i denna Ringtråd. Men det var en blandning av för kort bromsträcka från ca 290 km/h, ca 208 meter följt av 90 graderssväng och otillräckliga bromsar. _________________ Joachim Qvarnström |
||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12 >> 23377 besök totalt |