Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 #48 Modsport1 - Såld! | << 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 31, 32, 33 >> 6 besök senaste veckan (336393 totalt) |
Visst går det att drifta om man vill!! Men det enorma vridet och effekten är mycket lättdoserat, så det känns aldrig som "för" mycket. Hur går det för dej då med min gamla motor?? Startat än? Snart dax för lite nya varvrekord på "ringen"!! _________________ Mattias Andersson Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020 Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1 |
||||
Jo, det går ju fort att glömma... Men det har inte varit direkt "nöjesmekande" sista veckorna. Mycket på jobbet, jobbat i garaget halva nätterna, umgåtts med familjen alldeles för lite -ganska slutkörd!! Stor eloge till frugan som står ut och tagit det mesta av markservicen sista tiden!! _________________ Mattias Andersson Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020 Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1 |
||||
Jo, det blir väl så när man är sniken och inte kör torrsump... Funderar på att montera "oljeavskiljare" på vevhusventilations slangarna och se om röken försvinner (kör ju sluten CCV). Kan tänka mej att dom nästan 10 liter olja jag fyllt kastas runt en del i vevhuset... Har i alla fall inga tendenser till tryckbortfall vid höga G-krafter (har kollat noga i loggarna)!! _________________ Mattias Andersson Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020 Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1 |
||||
...fuska är väl ok om inte nån kommer på en!! -Trodde förresten allt var tillåtet i Modsport... Du kan vara lugn, Kullen är ju en sjua-bana!! Men jag ska göra mitt bästa! _________________ Mattias Andersson Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020 Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1 |
||||
Precis så kändes den också! Var helt slut i nackmusklerna efter halva racen... var tvungen att luta hjälmen bak mot stolen på rakorna för att vila nacken... har jag aldrig varit med om förr, inte ens efter dryga-timmen-stinter i långlopp. Enda nackdelen med helgens körning är väl att man inte vill köra på beggade slicks nåt mer... Däcksponsor någon? _________________ Mattias Andersson Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020 Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1 |
||||
|
||||
Yes, LS means power!! Now I know Håller med, ljuddämparen är nästan för effektiv! Men det är faktiskt rätt skönt att den går tyst. Lite jobbigt bara när man ligger bredvid eller bakom dom högljudda... man hör ju bara deras motorer! Se nu till att få med er C6:an till kullen!!! _________________ Mattias Andersson Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020 Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1 |
||||
Jag använder camber, caster och lite toe ...var det inte det du ville veta?? Okej då, varför ska man vara så hemlig... Camber: drygt 4° fram, ca 3° bak Caster har jag för mej var uppåt 8-9° fram (men motverkas av hög "kingpin"-vinkel) Toe: drygt 3mm out fram, ca 2mm out bak Sugmotor rules!!!! _________________ Mattias Andersson Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020 Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1 |
||||
Stort tack Magnus! Utan (bland annat) dina ihärdiga motiveringar hade jag nog inte haft denna underbara motor i bilen _________________ Mattias Andersson Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020 Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1 |
||||
...kan jag ju kränga på direkt på bromsskivorna då!! _________________ Mattias Andersson Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020 Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1 |
||||
för öppenheten Men jag antar att du har 2mm toe in och inte out bak? Intressant att jämföra då våra bilar är rätt lika, visserligen olika däck men toe borde vara rätt lika. Jag kör 4 mm out toe out fram och 3 mm toe in bak mätt på 18" fälgar. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Har erfaret det av misstag en gång för många år sen, 10 mm toe out på ena bakhjulet. Är sen dess övertygad om att jag kör bäst med en bil som bara svänger när jag själv svänger _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Det stod rätt! Jag kör toe out bak, hur stabil som helst i inbromsning. Tillsammans med "mycket" camber ska man väl alltid ha toe out? (däcket deformeras till en "kona" som strävar inåt) Sen om man har mjuka bussningar i hjulupphängningarna så kanske man måste ha toe in för att inte få för mycket toe out vid hård broms... _________________ Mattias Andersson Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020 Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1 |
||||
Å tusan, är riktigt förvånad! Har nog aldrig hört om någon som kört toe out bak på en rwd bil även om man bör ha toe out i kombination med camber. Fabriksspecen på 996 Cup är 34 minuter toe in om jag minns rätt och det blir hel del i mm räknat. Borde visserligen vara viktigare på svansmotorbil än en ~50/50% bil. Jarlmarks recept för 944/968 var en gång i tiden ca 4 mm tot toe in men den bakvagnen behöver iofs troligen mer pga hur hjulet rör sig. Men det enda som är viktigt är ju att det funkar _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
Trodde också man skulle ha "in" bak, körde ca 2mm toe in halva förra året. Sen provade jag att vinkla ut och bilen styrde in bättre men var fortfarande stabil i hög fart och i inbromsningarna. _________________ Mattias Andersson Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020 Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 968 #48 Modsport1 - Såld! | << 1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 31, 32, 33 >> 6 besök senaste veckan (336393 totalt) |