| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Workshop med Ross "Speed Secrets-böckerna" Bentley + mera!!!
|
<< 1, 2, 3, 4 >> 30352 besök totalt |
|
Det finns några platser kvar.
Här kan man förresten läsa om hur Ross Bentley berättar om sig själv: http://speedsecretssweden.wordpress.com/about-ross-bentley/ _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: |
||||||||
|
_________________ Conny Yngve Bmw Cup #84 E30 325I *såld Tack till: www.streetpower.se Alltid bra priser på speedparts! |
||||||||
|
I morse landade Ross Bentley på Arlanda. Själv åkte jag till Helsingfors men vi såg varandras plan iallafall. Ikväll ses vi och planerar det sista inför söndagens workshop.
Det finns några platser kvar. Passa på! http://speedsecretssweden.wordpress.
_________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: |
||||||||
|
Re:
Bara för att dubbelkolla, jag betalade i november eller vad det men är inte med på listan. Kan du kolla det så att jag inte får vända i dörren är du snäll
_________________ Andreas Eriksson BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902) |
||||||||
|
Re:
Japp. Du finns med bland de som betalt på listan.
_________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: |
||||||||
|
Re:
Precis min fråga också. Hur länge är det beräknat att vi håller på? |
||||||||
|
Re:
Finns det nåt svar på ovanstående? _________________ Anders Zimdahl |
||||||||
|
Sunday May 11, 2014.
09.00 - 11.00 Speed Secrets - Ross Bentley. The vital techniques of speed, from visualizing lines to interpreting tire temps to put you in front of the pack. Includes discussion of practice techniques, chassis set-up, and working with your pit chief. 11.00 - 12.00 Roadholding and Vehicle Dynamics, a Drivers Perspective. - Dr Jonas Jarlmark, Öhlins Racing. 12.00 - 13.00 Lunch 13.00 - 14.00 Datalogging for Driver Development. - Dr Andrew Durrant, Race Technology. 14.00 - 16.00 Inner Speed Secrets - Ross Bentley. Perform consistently at your highest level. The Driver - The Ultimate Management System; Inner Race Driving; Skills and Techniques; and Strategies. |
||||||||
|
Hälsningar från München!
Hoppas att workshopen fortsatte lika bra som det var då Ross började. Att jobba med Ross är väldigt väldigt roligt och givande. Lite avis är man att man inte kunde vara me på hela. Nu mot San Francisco! _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: |
||||||||
|
Re:
Grymt bra! Det finns att jobba med! _________________ Tord Ringenha11 |
||||||||
|
Mycket kul dragning idag
Men som sagt... hade varit kul att prata upphängning och dataloggning med :-) Förövrigt kan jag rekommendera "Ultimate Speed Secrets" boken, har läst 3/4 av den. riktigt bra läsning. I princip kan man slänga anteckningarna och köpa boken istället. allt finns där =) _________________ Erik Axzell BMW M2 Competition F87 Manual Long Beach Blue -19 |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Workshop med Ross "Speed Secrets-böckerna" Bentley + mera!!!
|
<< 1, 2, 3, 4 >> 30352 besök totalt |