Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
3816 besök totalt |
2014-05-18 Challenge Konbana Lunda Flygfält
Hej alla! Nu är det dax igen ![]() Arrangemanget är tänkt både för lite ovana chaufförer, och gamla konbanerävar. Challenge är en perfekt möjlighet att prova på att köra fort under säkra förhållanden. Tanken är att du ska lära känna både din bil och dig själv. Vi håller till på ett flygfält där vi släpper ut bilarna en och en. Det innebär att du inte behöver tänka på att komma i närheten av andra bilar som rejsar. Körningen sker på tid men du tävlar mot dig själv. Vi sitter gärna bredvid som instruktör något varv om du vill, det bjuder vi gärna på ![]() Banan ändrades till förra säsongen p.g.a. att vi fick en ny överfart från tax-banan till fältet. Den banan behåller vi även i år för att ni ska kunna jämföra er men tidigare event. Tanken är att behålla samma sträckning även i fortsättningen. Vi tillåter inte normalt rena tävlingsbilar men kan ibland tillåta en speciell, udda eller rolig bil. Om du vill ha en inbjudan är det enklaste att skicka pm med info om bilen, så gör vi en bedömning. Vi kör fyra gånger i år. Notera följande datum i almanackan 18/5, 14/6, 24/8, 21/9. Anmälan och mer läsning om hur det går till hittar du på vår hemsida http://www.challenge.nu/. Välkomna! ![]() _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||||
Härligt att ni kör vidare med detta kanon arrangemang! Jag ser fram emot säsongen. Tyvärr så kan jag inte komma 18/5 men planerar att delta vid deltävling nr 2.
Målet får bli att sätta en bättre tid med M3án än med Gt3án ![]() / Mattias Claus _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||
Tack Mattias för dom snälla orden!
Det är kul att arrangera detta med alla glada och trevliga deltagare ![]() ![]() _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||||
_________________ ![]() |
||||
Challenge 2014
Hej alla Challengevänner! Passa på att anmäla er till årets körningar. Anmälan är öppen och du anmäler dig som vanligt på www.challenge.nu. Notera att du behöver skapa ett konto innan du kan anmäla dig. Hoppas att vi ses på Lunda! |
||||
Re: Challenge 2014
Ja gör det, ett av dom bästa arrangemangen att testa dig och bilen även om du inte rejsat förut ![]() Det hindrar inte att jag är nyfiken på vilka rejsianer som kört förut kan tänkas dyka upp i år... _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||||
Brukar ju alltid vara med på premiären med saaben.
![]() Får hoppas att jag kan ta ledigt den 18:e och förbättra tiden, minst 2s fortare borde det gå när jag nu har uppgraderat den till spritbränsle ![]() |
||||
Re:
Kul! Nu räcker det ju inte att bara "ställa den" på konbanan. Det ska vridas på ratten och köras snyggt också ![]() Väkommen! _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
Härligt, Då får du testa en av dina skapelser på tax-rakan. Jag kan f.ö. berätta att rejsachikanen fungerar kanonfint. Den känns rätt spännande när man kommer in på hård broms ![]() ![]() välkommen ![]() _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
Tack för berömmet! Ja, vi har jobbat lite med designen och funktionerna bakom. Din anmälan har kommit in ordentligt, kul att du kommer |
||||
Jag hade först tänkt köra på söndag med olika däckmodeller fram o bak (man tager vad man haver) plus bromsar som sjöng på sista versen. Det är ju bara slalom var devisen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sen är planen att ta det lugnt på taxirakan men överköra på hela flygrakan ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
kan inte minnas att det var någonting annat när jag åkte med dig vid banläggningen ![]() vilket är viktigast, bäste tid eller ha kuligast? ![]() ![]() _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||||
Anmälda
Vi har 13 bilar anmälda till lördag så det finns platser över. Följande bilar är anmälda: Golf GTI Golf v6 Porsche 964 C2 Porsche 944 BMW M3 CSL Honda integra MK Indy Seven BMW M3 E30 BMW325 E30 Vw Corrado G60 Mitsubishi Lancer Evo III BMW M3 E46 2003 coupe, Renault Megané RS |
||||
Challenge på Söndag!
Sorry, fel av mig. Det är förstås söndag som gäller!! |
||||
Solsken, 22 grader och svaga vindar enligt yr. Blir nog en kanondag på fältet
![]() http://www.yr.no/sted/Sverige/Uppsala/Lunda_Flygf%C3%A4lt/langtidsvarsel.html Det finns några platser kvar fortfarande, så det går fortfarande fint att anmäla sig om man är sugen... ![]() _________________ Arto Rajakangas miles per gallon ![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
3816 besök totalt |