Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3842 besök totalt |
Anmälan till TA deltävling 2 på Kinnekulle 31/5 2014 öppnad
http://www.bmwsc.com/website1/1.0.1. Time Attack för Standardbilar. Ett konparti mellan HP och Bron. Annars fritt. Fri omkörning. Välkomna! ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||
Hoppar också kullen.
Men hur var det med TA på Gelleråsen? Va det inte problem med typ "logistiken" av koner, eller typ hutlös hyra? Annars en favoritbana. Skulle va riktigt kul att köra TA där igen. _________________ Erik Fornå BMW M3 E46 2003 (SÅLD) |
||||
_________________ BMW MC-klubben |
||||
|
||||
Sådär, nu är "mitt fel" åtgärdat. Anmäld ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
Bra där ![]() _________________ ![]() |
||||
_________________ BMW MC-klubben |
||||
Re:
Undrar varför inte fler vill testa ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
Det kanske inte önskas en tid som bevisar det man försöker dölja, dvs att man kör långsamt? ![]() Annars väldigt enkelt och kul att prova på ![]() Om ni har noterat anmälningarna så ser ni en gammal bekant i en MINI. En nyligen krönt Scuderia-vinnare bakom spakarna. Nu i sin gamla lättade och trimmade MINI. M3:orna kommer att få det svettigt när MINI:n dyker upp i backspegeln på Kinnekulle ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||
Alla BMW-bilar som är godkända för vår bankörning med gatbilar är välkomna att vara med i vår TA-tävlingsserie (baserad på SBF:s TA för Standardbilar).
Ditt vrålåk med tidigare småländska ägare har varit med förr och kört med oss, men nu vet jag ju inte hur mycket vrålåket har byggts om sedan dess. Någon annan friare klass där enbart ett tekniskt reglemente styr vad som är tillåtet finns inte i dag. Fast då alla BMW-bilar är "fräna" i våra subjektiva ögon så kan allt, även en extrem STAC-version av TA ,vara möjlig om viljan och intresset finns bland medlemmarna ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||
👍Då borde det gå nu också då den tekniskt sätt är densamma som den var när tidigare ägare hade den. Bilen är ju besiktad och godkänd. Det som jag är osäker på är om motorvolym får ändras i SBF's standard reglemente?
/ Mattias _________________ Mattias Claus - Autorismo |
||||
Mattias,
E30 M3 ska ha en underbar S14-sugmotor under huven utan tvångsmatning. Har du det så är du välkommen. Vi brukar delar upp oss i två klasser baserat på motoreffekt enbart. Jag gissar att du kommer att hamna i Klass II (över 286 hk), och därmed tävla mot bilmodeller som tex E36 M3, E46 M3, och E90 335i. Det ger en grov indelning som fungerar hyfsat. Du har möjligtvis mindre effekt än dagens turbomodeller, men vikten är din fördel. Till syvende och sist så är det ändå föraren som avgör ![]() _________________ BMW MC-klubben |
||||
Re:
Den som kör på minsta antal koner vinner? ![]() _________________ ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3842 besök totalt |