| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Måla fjädrar
|
2006 besök totalt |
|
Lackat mina med Epoxygrund sen polyuretan 2k lack utanpå. Funger grymt och står emot rost och väder bättre än pulverlack. Ett stenskott på pulverlack och det kryper under.
_________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||||||
|
Re:
låter bra
blästrade du fjädrarna innan eller vad för grundjobb gjorde du? _________________ Tomas Gustafsson |
||||||
|
Re:
Men ett stenskott på pulverlack värmer du bara med värmepistolen och gnider ut så det täcker igen. Vips som nytt igen och ingen rost hinner komma fram. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
|
Re:
Ja jag blästrade mina före. _________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||||||
|
Re:
Hur ska du hinna upptäcka det stenskottet och "laga" det innan rosten hunnit få fäste, säg samma dag om det regnar...? Inspektera fjädrarna varje dag tror iaf ja inte så många gör.
_________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||||||
|
Re:
Öhhh hur menar du då? Kollar man inte igenom bilen ganska ofta
Folk som kör coilovers tvättar väl och servar sina bilar sina bilar? Det gör iaf jag ganska ofta. Och Pulverlacken är mjukare än vanlig 2K. Så den tål stenskott bättre. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Måla fjädrar
|
2006 besök totalt |