Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 8145 besök totalt |
Gatbilskörning - Kinnekulle 31:a maj 2014
Nu radas körningarna upp! ![]() Anmälan var öppen när jag slentriansurfade in på BMWSC. Så det var bara att knappa in det som efterfrågades så man är med på banan! ![]() Var bor folk för Kinnekulle? _________________ J o h a n M e i j e r BMW E90 M3 2010 Opel Speedster SC 2003 |
||||
Vi brukar övernatta här:
http://www.hotellgustaf.se/ Mitt i Götene centrum. En köttbit och pilsner kvällen innan ![]() Samling runt kl. 19:00-19:30. Tänk på att 98 oktan inte finns i trakterna runt Götene/Kinnekulle utan det gäller att fylla på innan på lämpligt ställe. _________________ BMW MC-klubben |
||||
Japp, då var jag också anmäld
![]() Är det någon som brukar skifta däck under dagen på Kinnekulle? Banan äter ju på vänster fram så jag funderar på att skifta höger vänster när halva dagen gått.... _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||
Ok, ska kolla in det där Gustaf. Sist bodde vi några stycken på en gård nära banan. Var bra men fullt detta datum.
Ja det där med bensin är lite jobbigt. Kommer ihåg att vi var och snurrade i Lidköping ett par gånger sist. _________________ J o h a n M e i j e r BMW E90 M3 2010 Opel Speedster SC 2003 |
||||
Re:
Du tar med domkraft och jag tar med mutterknack? ![]() |
||||
Re:
Japp! Jag tänkte ta med domkraften ![]() Annars brukar det alltid finnas att låna av folk men om jag nu vet att jag vill skifta under dagen så är det ju gott att ha egen domkraft med. Jag brukar skruva med vanligt teleskopskaft så mutterknack kan ju göra det lite lättare ![]() Jag och domkraften finns vid den blåa 335an ![]() _________________ David Johansson BMW 335i E92 (Alpinweiss) BMW CS Motorsport |
||||
johnmei vi bodde bara en 500m fågelvägen från er och hade ett eget hus, det var klockrent och inte alls dyrt. Mycket mysigt på kvällen och det fanns gott om plats utanför om man ville byta däck eller så. SKall se om jag hittar någon kontaktinfo till stället
_________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Re:
Ja juste ni var ett par bilar som brummade förbi ja! Vi hade också ett litet torp med veranda, men på själva gården. Var helt magisk grillkväll! Alltid bra med lite olika alternativ vid banorna. _________________ J o h a n M e i j e r BMW E90 M3 2010 Opel Speedster SC 2003 |
||||
Re:
Jag hoppas att han har koll på mejlboxen, för idag är sista dag för avanmälan och jag slipper ju gärna betala för sen avanmälan.. _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||
Re:
Om inte annat borde det vara straffavgift på att inte starta säsongen innan juni.. ![]() Hoppas vi ses senare i sommar. _________________ J o h a n M e i j e r BMW E90 M3 2010 Opel Speedster SC 2003 |
||||
Kan ju säga att jag ser fram emot nästa helg för att få prova nya asfalten på Kullen
![]() Jag har bara åkt sakta med några andra bilar under en fotosession häromveckan men bara det lilla gav redan mersmak, känns som banan kommer vara kanoooon när man får hålla fart ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
Är guppen nedanför Mohlins bättre nu? Jag har lite problem med genomslag och tänkte höja baken nämligen. _________________ J o h a n M e i j e r BMW E90 M3 2010 Opel Speedster SC 2003 |
||||
Re:
Kullen kommer inte göra någon besviken, slät som en dansbana ![]() _________________ ![]() |
||||
Re:
Ligger väl något i det! ![]() Förhoppningsvis Gelleråsen, det visar sig! _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||
Re:
Nu körde vi ju ganska sakta men de verkar helt borta. Jämnt o fint och full rulle där nästa helg ![]() Misstänker den lilla sättningen i apex under bron är borta, så där får man nog prova sig fram lite hur mycket fäste man har, jag vet inte om den lilla sättningen verkligen gav så mycket mer men det kändes som man kunde ta lite extra stöd när bilen satte sig i den. Men med ny asfalt så går det väl fortare ändå där ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 8145 besök totalt |