| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Koppla in nyare generator på en racebil
|
4175 besök totalt |
|
Hejsan Generatorn rasade på racebilen och gick inte att få liv i igen. Då jag har haft lite lågt amperetal på generatorn kontra vad som drivs i bilen så tänkte jag upgradera till en lite nyare och kraftigare modell. hittade en valeo generator från en audi a4 b7 -05 på 150 amp på hyllan. det jag klurar på är om det går att koppla in på en gammal audi från -91 då den har en kontakt med två stift på baksidan? är väll nån pwm styrd historia antar jag, nån här kanske har stenkoll på hur jag kan göra för att få detta att fungera eller om det bara är och glömma. här är en bild på baksidan
mvh _________________ Anton Johansson |
|
Har de inte tom CANBUS styrning på dem tom.
Fixa en gammal internstyrd istället. Racebilsmiljön gynnas av självständiga enheter som kan bytas enkelt. Onödigt komplexa lösningar lönar sig sällan. |
|
Nej tanken var att kanske kunna bara koppla in sig på den som en vanlig generator. min elservo är ju en sån canbus styrd historia men det var bara att koppla på ström och åka. men vill kolla lite om en generator med skulle kunnna funka så enkelt innan man eldar nån kabel :P
_________________ Anton Johansson |
|
De lilla pinnarna går till lampan (L) och motorstyrningen (DFM). Den till motorstyrningen används för att tex reglera tomgångsvarvtal och för att kunna sätta på / stänga av förbrukare beroende på laddström. Den ska funka utan detta.
Den till lampan är i änden där kontakten är rund. _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
|
Lite mer info i ämnet
http://apps.bosch.com.au/AAExtranet_ _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
![]() |
Skruva banåkabil
|
4175 besök totalt |