Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 35, 36, 37 >> 4 besök senaste veckan (176556 totalt) |
Jaha ja, det är väl kanske dags att uppdatera lite här med
![]() Jag har jobbar i det tysta på sistone, bilen sattes ihop inför Premiären på Mantorp med Bmw SC. Då fick den all ny glasfiber monterad, nya platsrutor, ny GT vinge, FartFabriken Spakställ, ny bromskylning, diff med 50% spärrverkan mm mm. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Premiären gick bra, bilen betedde sig bra men möjligtvis lite överstyrd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Det tråkiga var att jag blev påbackad vid ett tankstopp i Värnamo och fick en bullig förar dörr ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Efter Mantorp så fick det bli nya bakbelägg av modell PFC 08, efter inbromsning så känns det som att bromsarna börjar bli riktigt bra nu ![]() Sedan var det dags att göra en ordentlig Cornerweight på bilen, och där fick finns ju som sagt många olika skolor, jag satsade på att ställa bilen så att "kryssen" blev jämna, vilket dom blev efter lite justering ![]() Vikt på bilen utan förare samt med tom tank landade på 1220 kg! Vilket betyder att jag har lättat bort ca 120kg i vinter. Fördelning mellan fram och bakvagn blev 53/47 % vilket känns helt okay ![]() ![]() ![]() Sedan besiktigade jag även bilen i veckan, UA så klart ![]() ![]() Och ikväll så var jag och bänkade bilen för att kontrollera att min mapp och lamda värde funkar bra, och man kan säga att jag blev nöjd ![]() ![]() 315,6hk på drivhjulen uppskattningsvis ca 347hk i motorn, som mest 337 nm på drivhjulen! Grymt jämna och fina kurvor där hästkrafterna kommer högt uppe och vridet finns redan från låga varv ![]() Och det borde finnas några hästar till att hämta med tanke på att det just nu sitter original kattar på bilen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nästa vecka ska jag 2 dagar till Knutstorp med Förenade bil så vi får väl se om det kan gå undan på hemma banan ![]() _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||||||
Rutorna är limmade med Sikaflex båt lim, finns bla på Claes Ohlsson!
Dessa rutorna kommer från http://www.lexan-windows.com/ och är både välvda och målade ![]() _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||||||
Sedär ja! Nu måste den vara snabb!
![]() Då är det bara att knäcka min tid nu på Knutan! Du har ju två hela dagar på dig i veckan! ![]() _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||||||
Re:
Jag vill ha en bakruta, om det ska beställas. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
Re:
Ev också intresserad av rutor till M3 E46 om det blir köp... _________________ Magnus Svedlund BMW M3 SMG -02 BMW 318i -06 BMW 318is -93 Såld. BMW 535d -04 Såld BMW 320d -02 |
||||||||
Får ta lite bilder på spakstället imorgon och lägga upp, tajt och bra är det iaf
![]() ![]() Ang rutorna så är det inget som FartFabriken har tänkt sig sälja för tillfället iaf, men beställ gärna direkt från http://www.lexan-windows.com/ , ruskigt bra kvalite samt trevliga att ha kontakt med! Det verkar som att det ska komma mkt regn på Tisdag så jag tror inte på några rekord tider direkt. Dessutom så är detta ett event för folk att prova på bankörning ihop med Förenade bil så Fredrik och jag är mer där för att hjälpa till och ge folk lite upplevelse att åka med "riktig" racebil ![]() ![]() //Simon _________________ Simon Lagnelöv www.FartFabriken.se ![]() Cadillac CTS-V 2009 Mitsubishi Pajero MK1 1989 Saab V4 T16 1974 |
||||||||
Re:
Bara skojade, men det är svårt med text. Ska bli intressant om du och fredrik kan matcha blixt i sommar ! Lycka till! _________________ Ulf Sanden |
||||||||
Re:
Ok. Låga 1:06 för de snabbaste i klass modifierad 225 r däck/250hk Låga 1:02 för de snabbaste i klass special 240 slicks/370hk _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Re:
Det finns alltså en del till att fila på... ![]() ![]() _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||||||
Re:
1:06 tider för en gatbil är inte fy skam! ![]() Det är inte rättvist att jämföra en gatlegal bil med en tävlingsbil som körs på trailer T&R banan. Som jämförelse är det svårt att komma under 1:10 med en standard BMW M3 E9X skodda med bra Michelin (dock ej "riktiga" R däck). _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Re:
![]() ![]() ![]() _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 35, 36, 37 >> 4 besök senaste veckan (176556 totalt) |