| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Okonventionell kopplingslist till racebilens elsystem?
|
2794 besök totalt |
|
Jag har letat ett tag efter ett smidigt sätt att fördela ström från en kabel till flera. I "prototypen" har jag just nu en plint på DIN-skena, vilket iofs är ganska smidigt (okonventionellt redan det...), men jag har sneglat på en ännu enklare lösning (se bild). Håna mig gärna, men skriv också VARFÖR jag inte bör använda dessa i bilen.
_________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
|
|
||||||
|
Använder sådana på biltrailern, smidiga! Har inte tänkt på dem till bilen, tack för tipset!
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||||||
|
Re:
Nej. Den här modellen är för alla varianter (en, få, många) enligt märkning på produkten. Tar från pyttearea till 4 mm2. Tål 32 A (4 mm2) resp 24 A (2,5 mm2). 5 st för 49 kr. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
|
Re:
Ja, det förstås; jag tänkte bara använda dem inne i bilen.
||||||
|
Re:
Och då antar jag att du har fått på hardtop? För annars spelar det mindre roll...
_________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||
|
Re:
Nu ska vi inte vara såna!
Jag har faktiskt en hardtop nu... den är inte klar att användas, men det är ett litet problem just nu.
||||||
|
Re:
|
||||||
|
De är väl gjorda för FK (litet antal kardeler, styv kabel), medan man använder motsvarande RK (många kardeler, böjlig kabel) i bilel.
Så är tveksam till hur länge det håller med vibrationer osv. Krimpade kontakter är det som gäller. _________________ /Arne Lindgren |
||||||
|
Re:
Bly-/halogen-fri kopplingsklämma 222 Wago för alla ledartyper. Certifierad enligt ENEC certifikat nr 134401-01, för 400V/4kV/2, 32A. Toppklämma avsedd för 2, 3 eller 5x0,08-4mm2 RK (flexibel ledare) 3 alt 5x0,08-2,5mm2 FK/EK. _________________ Dennis Kullman Miata -93 clubräser Lotus Exige S240 2010 |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
2794 besök totalt |