| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
Såld: Mazda RX8 Renesis motor inkl allt
|
5697 besök totalt |
|
Komplett 231hk Mazda RX8 Renesis motor 2004 inkl ALLT. Kabelmatta, instrumenthus, nycklar, boxar m.m. Modifierat tråg med flyttad oljeplugg samt oljenivå sensor. Ca 12000mil Pris: Såld.
Finns i Gbg. pihl_henrik80(a)hotmail.com Mobil: 0765698209 Eller PM. _________________ H e n r i k P i h l |
||
|
Hej Henrik!
Har du någon aning ifall det är samma bultindelning på renesismotorn mot växellådan som det är till en 12a? Jag har ett adapterkit liggandes till min kitcar och skulle behöva en wankelmotor. Är dock lite osäker ifall vw lådan håller för effekten. Är motorn komplett med allt? Med vänlig hälsning,Lars-Åke _________________ Lars-Åke Östlin |
||
|
Re:
Hej L-Å, Nej, det är inte samma bultdelning som på 12A. Hut man parar ihop 12A och 13B finns det nog säkert kunskap om där ute dock. Motorn är komplett men nycklar, ECU:er, kabelstam, instrumenthus etc etc etc. _________________ H e n r i k P i h l |
||
|
Skulle vilja påstå att det är samma bultdelning på alla wankelmotorer från mazda men storleken på svänghjulet skiljer från renesis till äldre sugmotorer
_________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||
|
Re:
Jag är ingen expert på Mazdas wankelmotorer så det kan mycket väl stämma. _________________ H e n r i k P i h l |
||
![]() |
SÄLJES
|
5697 besök totalt |