Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19 >> 120637 besök totalt |
Re:
Gokartbana. ![]() Daciateamet verkade nöjda. De fick nog den data som behövdes. _________________ ![]() |
||||
Jag gillar sviestad också, tycker definitivt det är bättre med en liten kurvig och teknisk bana än typ Anderstorp som är några raksträckor med bankade kurvor emellan
![]() Men för en TTA bil så borde det nästan kännas som en gokartbana på sviestad. _________________ Matthias Karlsson |
||||
Re:
Depåryktet sa att Mattias körde lugnt, med varvtider på ca 56 sekunder... Mvh Mangan ![]() _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||||
Gött att ni hade en bra kvällskörning! Sviestad är kul. Hoppas kunna vara med själv nästa gång.
![]() Bra filmsnutt också, du har en jäkla fart ![]() _________________ M @r cus S v e nning son Bmw 328 coupe -95 VW Golf GTE Skoda Enyaq VW Caddy -16 |
||||
Idag var det besiktningsdags. Sedan tidigare visste jag att handbromsen var rätt dålig, så det var till att titta på det. Som vanligt är man ju ute i god tid.
![]() ![]() Jag samlade all kunskap jag fått av Mulle Meck bygger bilar och började rota bland verktygen. Smorde sedan upp, gjorde rent och justerade så att det verkade fungera bra. ![]() ![]() Sedan ritade jag ett pentagram i marken med motorolja, offrade en gammal växellåda och hoppades på det bästa. ![]() ![]() ![]() Yay! ![]() _________________ ![]() |
||||
Mer bromsmek. Nu lite mindre orejsigt i alla fall.
![]() Bromsbeläggen fram var slut och det hade blivit en spricka i ena bromskivan. Så det vara bara att ringa PEAN Sweden och höra vad det är som gäller i bromsbeläggsvärlden för tillfället. PFC 08 blev det. Pean regerar. Trevlig och bra service. Snabb leverans och bra pris. 1200 kr för beläggen. Skivor inhandlades på annat ställe av standardtyp. ![]() Fräscha grejer! ![]() Monterat och klart. ![]() Mindre fräscha grejer. _________________ ![]() |
||||
Re:
Bilprovningen ÄR ett lotteri, man kan t.om märka att dom väljer ut vissa bilar som testas hårdare, liksom stickprov.... Varit med om flertal bilar som varit direkt trafikfarliga och egentligen omg. körförbud, som gått igenom utan anm..... _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||||
Re:
Men det föranleder ju frågan; Kör du på bana med det junket ![]() Tror du kommer bli väldigt nöjd med 08orna. Kör också med dem och både livslängd och prestanda är enastående. ![]() _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||
Re:
Körde. ![]() ![]() PFC 06 och Bremboskivor som säkert gått 30-40 träffar. Så det var ju på tiden. ![]() Tror också att jag kommer bli nöjd. ![]() _________________ ![]() |
||||
Jag och min vän har kört 318is i sex säsonger (cca. 150 Gotlandvarv per år + Sviesta förarkurser + gatkörning = totalt några hundra hårda varv) med Biltemaskivor. Det har gått åt fyra uppsättningar belägg. Skivor funkar fint och har precis börjat utveckla hårfina sprickor (som dina egna, dock utan att gå till kanten).
Kontentan: bromsskiva till E30 är en svarvad gjutjärnsklump. Jag tvivlar att Brembo eller Biltema innebär någon väsentlig skillnad... _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Har inte hänt så mycket i tråden på länge. Inte gjort något med bilen heller direkt.
![]() Var dock på ringen förra veckan och drack lite Bit. ![]() Ena dagen var det en trackday arrangerad av Deutschen Sportfahrer Kreis e.V. ![]() Det finns en hel del riktigt balla E30s där i tyskland, visar det sig. ![]() Gick runt och snackade med några av ägarna lite om deras bilar och så. ![]() Ball regplåt. ![]() Riktigt fin. M3 E36-motor. ![]() 325 ![]() Bilstein-dämpare och HR-fjädrar. Tydligen en trevlig kombo på ringen. Efter att ha sett alla fina bilar fick jag lite lust att titta på min bil. Den så ju rätt tråkig ut i lacken, så med lite hjälp av farsan så polerade jag upp den. Var rätt oxiderad innan, men nu tycker jag den blev rätt fin. ![]() ![]() Skulle vilja ha lite chassi på den bara. Och bur. Nåja. Man kan ju drömma ett tag. ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Tycker den har perfekt stuk.
Ja man vill alltid ha bättre väghållning och säkerheten är viktig.. _________________ Christian Carlsson http://www.nogg.se/christianracing http://gtr.forum24.se/gtr.html Porsche 944 3,0 16v pcs#14958 |
||||
Re:
Vad väntar du på då? Det kommer inte fixa sig själv. ![]() Är det garage som saknas? Kunskaper kommer med tiden och lathet är ingen ursäkt ![]() |
||||
Re:
Pengar, då? Är det en ursäkt? ![]() Har burdelar i garaget, så vänta ett tag så kanske det kommer det en buruppdatering så småningom. ![]() Chassi är svårare. Det som inte kostar något har jag redan gjort. Men schyssta coilovers vore inte fel om någon slängde ett par efter mig. ![]() Har faktiskt pillat med bilen endel senaste dagarna. Inget spännande dock. Mest rostrelaterat, så du kanske kan relatera. ![]() Bilen ska faktiskt ned till Kullen på fredag. ![]() (Ska vara instruktör, så det blir nog inte så mycket köra på banan iofs.) _________________ ![]() |
||||
I fredags var jag och körde på Kullen med LCCS. Var instruktör där, men på slutet av dagen körde jag några varv själv.
![]() Riktigt lyckad träff med många glada deltagare. ![]() Lite film: Hade 15 år gamla däck, så det gick inte särskilt fort, men Kullen är galet kul. ![]() Imorgon var planen att åka ned till Sviestad och LMS-kvällskörning. Passade på att lägga på Kumho V700. Funkar förhoppningsvis något bättre. ![]() ![]() Har också dragit varvräknarsignal till DL1an så man kan få lite mer info i loggarna när man analyserar. Och mer mätare i filmerna. ![]() _________________ ![]() |
||||
|
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 16, 17, 18, 19 >> 120637 besök totalt |