Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
3694 besök totalt |
SÄLJES: BMW 318is 1990
http://www.blocket.se/vasternorrland/BMW_e30_318is_banracing__54541273.htm?ma=1 Måste sälja banbils projektet pga flytt. Den har stått still i varmgarage de senaste 4åren. Det här är en bil byggd för "trackdays" och för att även kunna köras på vägen dit. Se den inte som en fulländad racebil, jag har precis rullat ut den ur garaget för att testa att de modifieringar jag gjort lirar bra. Den är i fint skick och fullt körbar, men måste regbesiktas med skyddsburen, jag har en tid bokad 15 Juli, men vill helst bli av med bilen innan dess. Motorn är orörd bortsett från ett Grupp-N chip. Den är helt nyservad med olja och filter. Nybytt kamkedjesträckare. Bilen är rostlagad på de vanliga ställena, trösklar, hjulhus och skärmar. Alla hjulhus är skrapade, målade med epoxiprimer och rostskyddsmassa. Framskärmar i glasfiber från ACM (Grundlackade) Invändigt är asfaltsmattor bortskrapade och målat med vit epoxifärg. 2,5" avgas hemmabyggt med två dämpare för att klara besiktning, slutljuddämpare är en rostfri Magnaflow. Stötdämpare ställbara Gula Koni bak, och GAZ fram ställbara från toppen. Bromsar renoverade med nya skivor runt om, Carbotech XP8 belägg fram och AX6 bak. Goodridge stålomspunna slangar x 6. Bromskylning från luftintag i fronten. Alla bussningar framvagn + bakvagn och diff bytta till SuperPro polyuretan. Nya spindlar och styrstag. Border SP1 förarstol i kolfiber, och enklare Momo rallystol till passagerare. 6 + 5-punkts bälten Sabelt och Sparco (ej FIA godk kvar) Halvbur skruvad, med dörrsträvor. Rattstång sänkt för att slippa traktor-känslan. Shortshift Moccaratt inkl rattnav Fjäderbensstag i Alu Nytt gel-batteri 20 Ah för lägre vikt Vita sidoblinkers, mörka framblinkers Kan säljas med kryssekerfälgar eller 16x7/9" BBS LM guld replicas (Nya Hankook RS-2 Z212) Medföljer orginaldelar, stereo med cd-vxl, och fina v-däck på kryssekerfälg. De flesta delar är alltså helt nya. Byggkostnad ca 50-60 tusen, plus hundratals timmar i garaget. Säljes endast komplett. Kan ev tänka mig byte mot en familjeskoter eller pickup. Pris: 20 000 kr med orginalfälgar, 28 000kr med LeMans fälgar _________________ Daniel Jonsson |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
3694 besök totalt |