| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Mycket modnyheter!
|
2251 besök totalt |
|
Mycket modnyheter!
De senaste dagarna har det hänt mycket inom F1C- moddarna!
Först ETCC Evolution och nu RSDGs Sports Car Challenge (SCC). Själv har jag inte fått hem någon av dem men de verkar vara så roliga att jag vill prova dem!
Kolla www.rsdg.net för SCC info och www.racesimsrevolution.net för ETCC evo. |
||||||
|
PCC verka bli en hit också har bara testat betan än, men den känns kanon.
PCC=Porsche Carrera Cup typ lite vassare än etcc men slöare än DTM |
||||||
|
Scc är kul att köra ,men varför ska dom ha olika vy beroende på vilken bil man tar,Vissa bilar går ju knappast att köra för vyn är hel sjuk,Visserligen beror det ju på vilken vy man har ,Jag kör med huven framme,
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||
Var hittar man den?
Har längtat efter en mod där alla har lika bil, typ Minimodden fast snabbare...
|
||||||
|
PCC är inte släppt än, men kolla detta forum för nyheter
http://forum.rscnet.org/forumdisplay |
||||||
|
Men det finns väl två Carrera Cupar på gång?
En av GSMF och en av Speedwerx vad jag förstår, Speedwerx gör både europeisk och Australiensisk serie! Ser grymt ut, blev lite "inspirerad" när jag såg Carrera Cup på Knutstorp i våras, 6-7 bilar bara men det är väl ungefär vad min dator klarar!!....
EDIT: Jag läste att Speedwerx skulle släppa sin Euopeiska serie en vecka efter SCC, d.v.s. nu vilken dag som helst!!
|
||||||
|
ryktesvis så är inte speedwerx lika bra som GSMF, jag har dock bara testat GSMF så vet inte om det stämmer, men ifall Speedwerx är bättre så är den bättre än GTR
|
||||||
Tycker inte du att det ska vara samma vy oavsett vilken bil man väljer,Har jag TV Cockpit inställt så ska det väl förhoppningsvis vara det på alla bilar,
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||
|
problemet med vy punkt är att bilarna har olika storlek och vars kupe'n är placerad i förhållande till mittpunkten i karossen.
|
||||||
Jag har aldrig kört med TV cockpit, men jag tror Tibur har rätt i detta fall. _________________ Roger Thellbro "JRT" Team Nordic Racing |
||||||
hittade i rsr forum ett tips hi you can edit the view in your default.cfg (LocalCam=COCKPIT) or in the carname.veh (Eyepoint) try to play around with these settings. Those high spa textures update is on m4driving but i have no idea why the dl link not work even you can mail alex(m4) for info. så ifall du gör en grundinstälning i default.cfg så borde det ev gå att fixa med eye point i carname.veh justera å det blir samma vy oavsett bil, har ej testat själv men lär göra det
|
||||||
|
Att göra samma vy oberoende på vad det är för bil fungerar inte eftersom du redan sagt så är de olika stora och har helt olika former på de olika klasserna. Det man kan göra är att göra två olika default filer och bara byta ut beroende på vilken bil man kör.
_________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||||
|
jo men ifall du läst lite nogrannare så hade du sett att det går att ändra eyepoint i alla bilar, så efter att du fixat en bil i default cfg, så ändrar du nästa bil i carname.veh filen och justerar eyepoint där tills det stämmer.
dock har jag ej hunnit testa än och vet inte om det funkar annat än i cockpittläge, men tror att det borde funka oavsett vy |
||||||
|
Topic igen..
Nu har det kommit en Formel Renault 2000 mod också, kolla www.hsw.hu eller www.m4driving.sm för nerladdning. |
||||||
|
Jag plockar fram denna tråden igen, den kan ju användas om man ser att en ny mod har kommit!
Nu har nämligen Weekender modden kommit, jag har ännu inte hunnit prova den men så här står det om den: (Jag har klippt och klistrat från denna tråden: http://forum.rscnet.org/showthread.p Featured in the mod are the following cars: Class B 1966 Ford Mustang GT 1966 Sunbeam Tiger 1970 Plymouth Cuda Class C 1964 Sunbeam Alpine 1970 MG Midget 1970 Datsun 510 Tracks included are : Mid ohio by Spider Laguna Seca by SBDT Lime Rock by SSM Sears Point conversion by RSDG After download, browse to you EA Sports directory. Then run the weeknd3D and click on the shortcut and you should be set. Two mirrors to choose from: http://unitedsquadsinc.com/downloads http://download.boomtown.net/en_uk/. For those curious...these will not be the only cars in the Weekenders. |
||||||
![]() |
Racingsimulatorer
Mycket modnyheter!
|
2251 besök totalt |