Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 10081 besök totalt |
Hej! Kör en presentation jag med!
Jag heter Camilla bor i västerås och är 23 år. Bor för tillfället inneboende hos en vän men får en egen lägenhet 1 sep. Jobbar på Shell som stationsbiträde. Kör en Honda civic Vti -92 som är en väldigt trevligt bil. Just nu är den inte fullt för körbar pga en olycka. Men den rullar snart igen. Till vintern kommer den att trimmas och sen kommer troligen ett kjolpaket komma på plats. Men det beror på om pengarna räcker till stylingen. Kör även en Manta gsi -88 som jag har mest som slit och släng. Men den går ju framåt iaf ![]() Har aldrig tidigare kört på bana Men kommer inom kort igång med det. ![]() Kör en hel del på rejs. Är även stolt medlem i www.vsc.nu Där är jag med och arrangerar rejs och andra roligheter. Mvh Camilla _________________ Camilla Larsson |
||||
Hejsan!!
Tänkte att jag oxå skulle presentera mig, även om jag inte har synts något. Inte sååå konstigt eftersom jag blev medlem här igår ![]() Iallafall så heter jag Hanna och är 25 år. Bor i Södertälje tillsammans med min sambo Daniel Ekström (återfinns här på rejsa, förvånansvärt va? ![]() Körkort har jag inget, men någon gång ska det tas! Är bara i behov av del pengar och en del tid. Lite svårt att hitta tiden när man jobbar heltid och är alldeles ny på jobbet! Jag är ju så trött när jag kommer hem ![]() För tillfället finns ingen bra rejsingbil i familjen, men det finns planer på en BMW 318 is inom kort. I vardagslag åker vi kungligt i en SAAB 9000 från -97. I garget finns även en SAAB 900 från -88, men den kommer att bli till salu alldeles strax! Det var väl allt för mig! _________________ Hanna Kihlgren Nästa uppdrag: KÖRKORT! |
||||
Tack så mycket!
Det känns trevligt att vara här och bilintresset är det inget fel på... det är bara den där lilla lappen som saknas ju ![]() Det är jättekul att det finns ett forum för bara oss tjejer!!! _________________ Hanna Kihlgren Nästa uppdrag: KÖRKORT! |
||||
Hej
Jag får väl oxå skriva nått här då (är lite blyg)... Emma heter jag, 23 år.... Har varit medlem ett tag... Bor i Norrköping... Kör en Saab 900 turbo -95.... Verkar tyvärr ha både otur o tur med den här bilen... Nyss vart mina fina Mangels Amazon fälgar stulna... O just nu kör jag inte så mycket med bilen för kopplingen slirar på alla växlar utom 1:an o 2:an o där spinner det istället... Måste bestämma mig om jag ska ha sinter eller inte.... Blir ju o renovera lådan så ofta o det är ju inte så kul.. Den är iallafall chippad med ett litet special chip från Nordic.. 3,5" avgassystem från turbon.. BMC filter... Turbo SX Dump... That's it about me!!! Mvh Emma........ _________________ Emma Trysberg ***Performance by Nordic*** |
||||
Trevligt att någon annan oxå har SAAB. Det har ju vi med... fast det är ju inte jag som kör (ännu!!)
Kul att det faktiskt verkar finnas några tjejer som är intresserade av bilar, utan att vara nördiga så klart ![]() _________________ Hanna Kihlgren Nästa uppdrag: KÖRKORT! |
||||
Hej!
Japp verkligen dags för en tråd för bara oss tjejer... Jag heter Ida är 29år och bor i Jönköping, kör en Saab 9-3 Aero, som jag uppgraderar efter vad ekonomin tillåter... ![]() Måste säga att jag är mäkta imponerad av er, efter att ha läst era inlägg. Jag kör ju bara rakt fram (201 och 402), bana är ingen idé för mig... Vi har ju inte haft så mkt lagliga alternativ, så min "karriär" började med icke så lagliga race. Men förra året började jag köra Blackrace och det var ju kul att få tid på bilen. I år körde jag även på Vårgårda, som streetlegal anordnade. De kommer ha en 2-dgrs.tävling 10-11/7 - bara att anmäla er... I helgen bär det av till Linköping igen - de har en skön 402m's sträcka! och tjejer visst är det kul att höra grabbarnas bortförklaringar när de inte vinner!! ![]() Ha de nice alla! _________________ Ida Lalic 9-3 Aero |
||||
Va kul att ni kommer till Linköping... Jag brukar va där varannan lördag... Dom har klockrena race där... Tyvärr kör jag inte än pga av väntan på nya bussningar till framvagnen o för dålig koppling... Men snart....
Mvh.......... _________________ Emma Trysberg ***Performance by Nordic*** |
||||
Jo - det funkar riktigt bra där!!! trevliga msk:or och publiken sköter sig hyfsat oxå! Men du får väl tjoa till på mig om du ser mig då - du kanske har sett mig innan - en silvrig saabcoupé... Ha de gott! _________________ Ida Lalic 9-3 Aero |
||||
Är det inga av er Saab-tjejer som är med i STCS?
Jag är det. Ska någon av er till Kinnekulle 3-4 juli? |
||||
Näpp är inte medlem där - hänger bara på forumet ibland...ska inte till Kinnekulle...sorry. Va kör du för Saab? Edit: Två ggr?Hehehe...ooops _________________ Ida Lalic 9-3 Aero |
||||
Nej, jag själv är inte det. Men min pojkvän är och vi har ju två Saabar så... ![]() Jag var på Bromma förra helgen, var du det? _________________ Hanna Kihlgren Nästa uppdrag: KÖRKORT! |
||||
Jag kör ju inte på bana överhuvudtaget, så jag åker ju knappt på nåt sånt...
Men kör "paråkning" ![]() Har tänkt prova på nån konköring nångång iaf - Blackrace anordnar ju Blackstage ett par ggr om året på Rädden i Gbg, så det vore ju en bra start. Kör du nåt på strippen? Ps:Heter Miss Aero på forumet... Ha en trevlig helg alla!! ![]() _________________ Ida Lalic 9-3 Aero |
||||
Nej tyvärr. Vad var det för nått där? Jag satt hemma och skrev hemtenta ![]() Ps. På träffarna så finns det alltid en familjekörning och en "riktig" bankörning. Vid familjekörningen är det max 100 km/h och man får inte köra om. |
||||
Jag har inte kört något på varken strippen eller blackrace. Endast ett "vanligt" race. På de flesta banträffar (har inte varit på så många) är det oftast slalom, acc och bankörning. Jag har samma nick här som på STCS, det blir enklare så. ![]() |
||||
Vad trist att du var tuvngen att skriva en hemtenta, hoppas att det gick bra ![]() Jo, STCS hade en träff på Bromma förra helgen, men antar att det var Stockholmsektionen. Såg när jag skrivit förra inlägget att du bor i Kalmar.) Jag hade aldrig varit på någon sådan träff innan så jag tyckte det var jättekul. Häftigt med alla Saabar på rad så klart. Dock var det ingen Saab som slog Magnus Thomés BMW ![]() ![]() _________________ Hanna Kihlgren Nästa uppdrag: KÖRKORT! |
||||
Jag är medlem där... Ska nog tyvärr inte till Kinnekulle.... Mvh.......... _________________ Emma Trysberg ***Performance by Nordic*** |
||||
så va det jag då
Emelie heter jag, bor i norra sthlm och är 21 år gammal. jag har en toyota mr2 gti -93 som tyvärr fått stå hela sommaren för lackjobb som aldrig tycks bli klart. mr2an har dock fått en hel del godis på sig ![]() jag har även en honda civic sedan -92 som andra/vinterbil, mycket söt liten sak kört banracing två gånger och hade planer på att det skulle blir fler samt att ta licens i år men hmmm tja krävs en bil för det å mr2an står nerplockad i 3 miljoner delar ![]() _________________ Emelie Bajer GUL MR2 GRÅ Civic |
||||
Är du med i Hondaklubben? _________________ Jeanette Wallberg |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 10081 besök totalt |