Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3098 besök totalt |
Citerar Gunnar Dackevall Sportbilen nr 1/04
Ringen är överdrifternas högsäte. En av myterna är att bara den som har kört hundratals varv kan köra fort på nordslingan. Mattias Ekström var snabbare än jag, med ungefär 800 varv i ryggen, redan efter tio varv. Jag tror inte han var i närheten av idealspåret någon gång under varvet, men snabb var han definitivt. Sådana bedrifter brukar tigas ihjäl på Zur Burg under after-track-ölen. Det gäller att hålla myten igång, till varje pris. Läs sista sidan Myter och mytomaner! Kul. alla som varit där lär känna igen sig på ett eller annat sätt. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
För en gångs skull har nog Dackevall rätt.
OT: Jag stog och höll i "Sportbilen" och skulle precis köpa den när jag insåg att den kostade lika mycket som ett varv på ringen. ![]() Jag kan visst köpa en tidning för en hundring eller mer därtill, men då måste det vara lite mer substans än den tidningen gav intryck att ge. Exvis stod det på omslaget att ett repotage i tidningen handlade om M3 CSL som krossade GT3 RS på ringen... ![]() ![]() Men jag dömde ju hunden efter håren där, hade jag fel? ![]() _________________ Mvh/Micke Regnell ![]() |
||||||
Ja, det var en kul sida. Jag fastnade för påståendet om att bara fem man i värden kan (kunde) köra fullt med en första generationens Porsche turbo. I tidigare nummer har han skrivit om samma händelse men då att endast sex personer klarar detsamma...
Så visst hjälps vi ju åt att bygga myter, blir det fyra i nästa års upplaga? ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||||
Som du säger så krossar ingenting en GT3 på ringen men under de långa timmarna i tältet i helgen (frugan cyklade runt en jättestor sjö) så konstaterade jag att Sportbilen innehöll många timmars trevligt läsande. Ett varv på ringen räcker endast drygt nio min för min del och njutningen avtar dessutom om jag försöker dra ut på det... Så i det perspektivet får man nog anse att Sportbilen är prisvärd, även om den givetvis skall kompletteras med varv på ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||||
![]() Jag har inte läst tidningen ännu men jag var ju där de dagarna de körde med CSL:en och och RS:en. Vi pratade med Ekblom och han tyckte han var snabbare i CSL:en än i RS:en. Inte desto mindre hade jag nöjet att vara passagerare i en GT3 RS som bevisligen gick fortare än CSL:en vid det varvet! ![]() Nåväl, man skall väl ha i åtanke att det skiljer en hel del i på däcken och att CSL:en var väl preparerad. I standardskick och med samma däck är jag övertygad om att RS:en är något snabbare. Inte mycket - men dock snabbare. Tar du dem till en svensk bana är jag övertygad om att det är CSL:en som blir "krossad". _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Det har du ju rätt i! ![]() Hette den verkligen RS då eller var det bara beteckningen R? _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
Du har rätt. ![]() modifieringar mot tidigare år, tex utbyggd bur till framvagnen, bredare spårvidd fram och andra bakspindlar. Dessutom var Stack-systemet utbytt mot Motec." Det återstår således att se om en GT3 RS kan krossas på Ringen. ![]() _________________ -- |
||||||
Nu var du på hugget va! ![]() om du inte är snäll mot oss stackars Porsche människort så blir det lättöl imorgon! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
![]() ![]() ![]() |
||||||
Jag tar med egen öl. ![]() Ta en titt på plats 11 i resultalistan: http://adac.24h-rennen.de/live/index ![]() 15 varv efter! ![]() |
||||||
Äsch... Det var ju bara en tidsfråga innan du skulle hitta den... ![]() Kul att BMW:s fabriksbilar tog sig flera varv i år. Det gick ju riktigt bra till slut! ![]() Nästa år kanske man dyker upp med M3-orna i fler 24h-lopp - typ Daytona och Le Mans - och fortsätter att dominera. Eller? ![]() _________________ -- |
||||||
Jag kände till den hela tiden men ölen lockade. ![]() Utan torris så gick det ju riktigt bra! ![]() Vore kul om de satsade mer på långlopp och touringbilar och man ju alltid hoppas! ![]() ![]() |
||||||
Nu var det ju dock en del Porschar före i resultatlistan. Mantheys gäng kom ju i alla fall trea och de var ju inte så värst långt efter BMW-bilarna. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3098 besök totalt |