Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3054 besök totalt |
Nya vänner sökes !
Har köpt en ny bil som jag ska åka och hämta om nån vecka. Frågan är vilka kamrater jag kan köra med på Sveriges banor. Har åkt med min E28 med BMWSC nu i åtta år nu men tror inte jag känner mig sådär värst välkommen om jag visar upp en sån här bakdel. ![]() ![]() _________________ Hasse Kerfstedt TVR Chimaera 500 |
||
|
||
Re:
Förutom svenska banor med 95dB som bullergräns ![]() Jag kommer ihåg en artikel jag läste i en engelsk tidning för länge sedan, det var engelska TVR klubben som hade haft banmöte nånstans i england där dom hade mer liberala gränser för att alla skulle få köra. Tror det var något i stil med 115dB eller liknande. Det måste varit kul ![]() Tjoffa gärna in fler bilder ! Brukar ju ofta finnas rejsainbjudningar hos många klubbar för övriga, körtillfällen borde det vara gott om.. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
Några fler bilder javascript:emoticon('
![]() ![]() ![]() ![]() Satt ett avgassystem typ rakt igenom på bilen men de ska byta till ett hyfsat original med kattar så jag får den genom reg.besiktningen. Annars är det fyrkolvsok fram med större skivor, båge, fyrpunktbälten, coilovers m.m. Bilen har gått en hel del på trackdays i England. Och som sagt var, där klagar man på bullergränser på 100 dB. _________________ Hasse Kerfstedt TVR Chimaera 500 |
||
du är välkommen till alfaklubbens banmöten. vi är inte lika trångsynta som tyskbilsägarna ;-)
_________________ "It's basic rocketscience" BMW 330ci, BMW 325i,Toyota Celica GT4, Maranello RotaxMax,Kawasaki ZX6R, Yamaha XT660, KTM 250 SFx, Volvo FL614 Brandbil! |
||
Skulle du få för dig att åka gentlemen-racing så finns alla TVR med på listan över godkända sportvagnar för att köra i SPVM (Sportvagnsmästerskapet).
![]() |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3054 besök totalt |