Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
2004-06-19 SLC 3H Kinnekulle, Bilder
3570 besök totalt
CI

Här sen Dec 2002

Trådstartare

Lägger ut några av de ca 600 bilderna som jag tog under 45 min på 3-timmarsloppet. Bilderna är lite enformiga beroende på att jag inte orkade/hade tid att flytta runt samt att min fantansi tröt men jag hoppas att de är uppskattade ändå.
Bilderna är råmaterial och finns i betydligt större upplösning om någon önskar ett exemplar.

Fyra i bredd verkar lite väl optimistiskt...

Vilket visar sig stämma.

Passar på att sparka lite på vagnen när inte Teamchefen ser...

Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Fina bilder!! thumbs up thumbs up

Du har verkligen fångat vädret som lördagen bjöd på! thumbs up

Vad har du för kamera?

Här sen Dec 2002

Trådstartare
Tack!

Kan ju inte annat än passa på att berömma dina bilder ifrån kinnekulle! De var mycket underhållande! och inte så blöta som mina...

Kameran förresten ja. Den är svart...
Nämen det ser ut att vara en Canon EOS-1 med något 28-135 mm objektiv. Så står det i alla fall på dem! Säger inte mig så mycket men antagligen säger det dig desto mer. Sa jag att jag lånat kameran...
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

zeddie skrev:
Tack!

Kan ju inte annat än passa på att berömma dina bilder ifrån kinnekulle! De var mycket underhållande! och inte så blöta som mina...

Kameran förresten ja. Den är svart...
Nämen det ser ut att vara en Canon EOS-1 med något 28-135 mm objektiv. Så står det i alla fall på dem! Säger inte mig så mycket men antagligen säger det dig desto mer. Sa jag att jag lånat kameran...

Tack själv! Jag fotade inget på lördagen då jag hade annat att göra samt att jag inte gärna tar fram kameran när det regnar. Men det var kul att du med flera gjorde det!

Ingen dålig kamera! Det syns på bilderna att optiken är vass! thumbs up
Canon EOS-serie är grym, men den kostar kostar sina stadiga slantar också, om man inte väljer 300:an som för övrigt är väldigt fin den också.

Förresten, svarta kameror är oftast lite vassare än dom som är silver eller nån annan flashig färg.

Göteborg, så klart. Fast nu LA.
Här sen Nov 2002

Re: 2004-06-19 SLC 3H Kinnekulle, Bilder

zeddie skrev:
Lägger ut några av de ca 600 bilderna som jag tog under 45 min på 3-timmarsloppet. Bilderna är lite enformiga beroende på att jag inte orkade/hade tid att flytta runt samt att min fantansi tröt men jag hoppas att de är uppskattade ändå.
Bilderna är råmaterial och finns i betydligt större upplösning om någon önskar ett exemplar.

Grymt jobbat. thumbs up thumbs up Kul att du tagit så många schyssta bilder.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

thumbs up thumbs up thumbs up

Sekvensen med fyra bilar i bredd plus lite lantbruk ute i åkern var kanon

Här sen Dec 2002

Trådstartare
Tack!

Jag har som sagt precis börjat leka med kameror så jag har mycket att lära i konsten att ta bra bilder. Än så länge tycker jag det är helkul att kameran jag lånat tar upp till 8 bilder per sekund...
Lånar jag den fler gånger för att plåta rejsing så ska jag nog satsa på lite kortare slutartid. Även om bilderna ser ok ut så bleknar de enormt mycket vid en jämförelse med tex "Kinnekulle foto"s proffessionella bilder. Inställningsalternativen på kameran kan jag absolut inget om så det får min vän som äger kameran lära mig lite om.
Visst, jag är ju självklart i första hand vid banan för att titta på rejsing men det vore ju kul om man även kunde ta snygga bilder när det erbjuds så läckra motiv!
Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003

zeddie skrev:
Tack!

Jag har som sagt precis börjat leka med kameror så jag har mycket att lära i konsten att ta bra bilder. Än så länge tycker jag det är helkul att kameran jag lånat tar upp till 8 bilder per sekund...
Lånar jag den fler gånger för att plåta rejsing så ska jag nog satsa på lite kortare slutartid. Även om bilderna ser ok ut så bleknar de enormt mycket vid en jämförelse med tex "Kinnekulle foto"s proffessionella bilder. Inställningsalternativen på kameran kan jag absolut inget om så det får min vän som äger kameran lära mig lite om.
Visst, jag är ju självklart i första hand vid banan för att titta på rejsing men det vore ju kul om man även kunde ta snygga bilder när det erbjuds så läckra motiv!

Bra bilder! Visst saknas ibland det där sista "bettet", men det är inte alltid det viktigaste.
Kinnekulle Foto's bilder är nog i allmänhet tagna med åtminstone 300 mm's objektiv, och ett sånt av bra klass är DYRT

Jag gillar rejsbilder där man ser att det går fort; bilder tagna i regn blir ofta bra - vattnet som dras upp från banan förstärker intrycket av fart

Citera
Allmänt banåkaforum
3570 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande