Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 12718 besök totalt |
Re:
![]() ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||
Re:
Förstår det Håkan, egentligen så var inte min fråga menad att vara ställd på det sättet. Mer om det krävs grym lättning och stora ombyggnader för att kunna vara konkurrens kraftig. Nog om detta, åter till Anderstorp ![]() Oroa er inte för vädret, det kommer bli uppehåll och jag kommer ut vid 14-snåret och dubbelkollar så det stämmer ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||
Re:
Jupps, med reservation för kopieringsfel så kommer här tidsschemat: Lördag 16/8 Kl. 0700-0830 Besiktning BMW Cup (begränsat antal) Kl. 0800-0815 Funktionärsmöte Kl. 0815-0915 Incheckning och besiktning för licensierade gatbilsförare Kl. 0830-0845 Förarmöte BMW Cup vid huvudposteringen (obligatoriskt) Kl. 0900-1020 BMW Cup träning (4x20min) Kl. 0940-1000 Förarmöte gatbilar (obligatoriskt) Kl. 1020-1200 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning) Kl. 1200-1230 BMW Cup Deltävling 1 Kl. 1230-1310 Time Attack deltävling Kl. 1230-1310 Lunch Flaggvakter Kl. 1310-1430 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning) Kl. 1430-1500 BMW Cup Deltävling 2 Kl. 1500-1700 Bankörning licensierade gatbilsförare (gruppindelning) Kl. 1530-1545 Prisutdelning BMW Cup _________________ Tobias Geijersson ![]() |
||||||||
Re:
Snacka går ju men när det verkligen gäller då har man mycket att skylla på. Men mycket kul att en gatis vågade visa var skåpet kan stå, kommer och tar pol i första racet. Lägger nu lite tyngd på frågan om övriga Gatisar kan eller bara snackar om hur bra dom är eller vågar visa vad dom kan. Grattis Blixten ![]() ![]() När du kommer in i det där med däcken utan mönster så..... _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||||
Re:
Tack Björn! Du lär se mig igen ![]() Förhoppningsvis inte med en bärgare och en kabel i handen nästa gång ![]() _________________ Mikael Blixt BMW M3 3,2 -98 2016 - 2:a BMW CUP Special 2015 - 3:a BMW CUP Special 2015 - Årets Rookie BMW CUP |
||||||||
Re:
Knepig inställning..... ![]() _________________ Thomas Runebrant Boxster S -01 GT edi Boxster S -04 Race ex Cupra R Ringen Toy II ex M3 E36 BTG 7:51 TF ex 996GT3 CS ex 993TT RS/CS ex 911 -78 3.8l ex |
||||||||
Re:
Tomas, deras konversation får du ta med en hel del med glimten i ögat:). Lätt hänt att texter som detta misstolkas. _________________ olof Johansson |
||||||||
Aj då trampade på öm tå,
![]() Men när inlägg går ut på att vågar inte om man inte vinner då har man missat något. Att man i ett gäng som cupisarna åker för att det är skoj och hittar alltid någon i sin egen nivå att rejsa mot i tävlingen och gör det till en tävling i tävlingen. Det är club race vi håller på med och inte VM. Kom och ha skoj. Kan du inte hålla dig på banan så hjälper vi dig upp igen. ![]() _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||||
Re:
Jag håller med dig samtidigt är det ju lite roligare om man har ungfär samma möjlitheter. Jag förstår er inställning men det är alltid lätt att säga vad andra ska göra när man själv alltid har det värsta? Missförstå mig inte tycker ni gör ett kanonjobb hjälper till försöker få in nytt folk mm. Tex en inreggad 3.0 mot en fd wtcc ? Haltar lite? _________________ Ulf Sanden |
||||||||
Re:
Ja kanske det om man tittar på reglementet för wtcc så ja då har du helt rätt för då har man ju någon liter mer motor i gatbilen. ![]() _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||||
Re:
Va bra då är det ok 2.0 l då? _________________ Ulf Sanden |
||||||||
Re:
Man måste fiska lite bland ofrälsta oxå. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||||
Re:
Jag förstår hur du tänker Ulf, synd vi inte han prata om detta på Anderstorp det är bättre än att skriva på forum då text tolkas fritt ur läsarens ögon. Det är och kommer alltid vara så, såväl i vår klubbserie som i VM att förarna vill att reglementet skall anpassas för just hans/hennes bil. Det är enormt svårt att få det helt rättvist. En S5030 i std utförande har underläge, helt klart. Därför har vi i reglementet tillåtet ganska mycket med den maskinen. Men en 3,2:a std är helt på banan och har man bestämt sig för att tävla så kostar inte en S54 eller S5032 mer än ca 25kkr på skroten. Ingen "showstopper" om man vill. Det är åter igen endast egen ambitionsnivå som sätter gränserna och det jag vill säga är att det är inte fel att börja med en bil som din och känna sig fram. Ta det steg för steg. Jag började själv med en 137 hk 318is och den var inte en vinnarbil direkt... Sen att vissa entusiaster köper ex WTCC bilar och/eller bygger fina kopior, andra bygger grymma 1 serie eller fina E36M3 kan både avskräcka andra att ta steget och samtidigt vara bra reklam för serien. Oavsett så är det igen bil som sticker ut i prestanda i serien då alla modeller har sina för och nackdelar både sett ur reglementet och sett ur andra perspektiv. Vet ej om du syftade på min gamla E46:a när du skrev fd WTCC men du kan vara lugn, jag har inte förmågan att ta ut ens 70% av potentialen ur den bilen. Dessutom är det egentligen inget märkvärdigt med just den bilen. BMW Motorsport har svetsat in buren och satt dit ett emblem. Bromsarna är mindre än många andra och bilen kommer väga betydligt mer än en lättad M3E36. Motorn är samma som många andra åker med (S54) och däcken är lika breda, möjligtvis är väghållningen snäppet bättre OM man har kunskap att ratta in allt rätt. Hade jag byggt för att vinna hade jag byggt M3E36 med S54, nu bygger BMW entusiasten och en dröm går i uppfyllelse att renovera en gammal fabriksbil. Så sett utifrån och in kan det låta extremt men verkligheten är annan på vår nivå. Over 'n out! /Skoog p.s/ Om någon tolkar annorlunda så är detta inlägg skrivet i all välmening ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Tack för det långa ocb utförliga svaret.
Vi har ju samma mål att försöka göra det så kul och attraktivt för så många som möjligt. Ber om ursäkt om det uppfattas på något annat sätt Ville bara belysa det från detta hållet med. _________________ Ulf Sanden |
||||||||
Re:
Ett helt tyst forum är väl det värsta som finns, det måste röra på sig lite. ![]() Man kan ju vara den snabbaste 3,0 L oxå det kan ju vara läge för pris det på avslutningsfesten. ![]() _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||||
Re:
Perfekt! ![]() ![]() Jag säger inte att jag har rätt i det jag skriver, endast min personliga uppfattning. Har haft fel många gånger ![]() _________________ Patrik Skoog |
||||||||
Många sunda resonemang. Förstår dig Ulf (och fler med dig) Kanske just din motor hamnar lite "mittemellan" i dagens reglemente. Det finns det ju tyvärr fler modeller som gör som t.ex en e90 330. Är ju alltid knepigt. Jag står vid min post att den borde varit tillåten i modifierat mot vikttillägg. Kanske något för reglementesgruppen att fundera på..
Men om man vill köra special så borde det i princip gå att köpa en "billig" e36a och skaffa en s54a för samma pengar som man får en m3 3,0/3,2 för. _________________ Fredrik Rapp BMW E21 -78 Toyota Corolla -75 Toyota Supra -84 |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 12718 besök totalt |