Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (7092 totalt) |
Yepps, IR-mätare av enkla slag är, menar jag, totalt meningslösa på blanka ytor för dom har låg emmisivitet. Om jag inte snurrat ihop det är har en perfekt spegel 0 i emmissivitet och en perfekt mattsvart yta 1 i emmissivitet. Enkla mätare är emmisiviteten ofta inte inställbar, den brukar då vara justerad för ca 0,96 vilket funkar hyggligt på målade ytor som inte är blanka etc. En bromsskiva ligger nog under 0,8 skulle jag tro. _________________ Pär Hylander |
||||||
och du är säker på att den fungerar och inte är inkopplad jämt? Eller du kanske bara håller låga hastigheter? ![]() ![]() ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Jag har åkt med orginal skivor idag(Mantorp) och det kändes aningen bättre. MEN det är fortfarande lååååååång pedal när man bromsar, direkt från start och det blir inte bättre med varven....
Mitten på fälgen och navet håller ~180ºC likaså bromsoket(mätt i depå....). (Däcken håller ~70ºC vilket verkar vara helt ok.) _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
samma sak för mig.. märktes tydligt när jag körde konbana idag.. lååång väg och okänsligt, hjulen låser direkt, skitsvårt att kontrollera hur mycket man bromsar... dock så tar bromsarna bra som fan..man verkligen hänger i bältet.
Måste vara bromsvätskan som spökar.. ![]() _________________ Mathias Lövdblad |
||||||
Vet inte exakt hur Golfen funkar, men de bilar jag läst om har nästan alla haft 40 km/h som gräns för elektroniska diffbromsen. Den kan knappast aktiveras på bana med andra ord. _________________ Rolf Gustafsson V40 T4 |
||||||
Bytte hjul och luftade bromsarna ikväll.
Skivorna är lite flammiga, beror det på överhettning? Tyvärr så glömde jag kameran så det fick bli telefonen, hoppas ni ser ändå. ![]() ![]() _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2, 3 1 besök senaste veckan (7092 totalt) |