Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
918 besök totalt |
1:12.453 runt Hockenheim i en MTM RS6 Clubsport :)
På Tuner Grand Prix 2004 vann MTMs RS6 Clubsport sin klass. Några detaljer ur specifikationen: 570 hk Manuell låda... ![]() Tid runt Hockenheim: 1:12.453 (i samma härad som Gallardo och GT3 RS) Hade den kört i den värsta GT-klassen bland trimmade Porschar och dylikt hade den kommit på 4:e plats... ![]() http://www.rs6.com/forum/showthread.php?s=&postid=29732#post29732 _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Pirelli och KW är iaf inblandade. Jag har kontaktat MTM för mer info men jag gissar att det som vanligt när man har med tyska tuners att göra inte blir nåt svar alls. ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Motorn verkar de ju inte precis tagit bort ![]() Kanske kopierat konceptet ifrån USA (Speed Challenge) där RS6:an körde ifrån det mesta inkl. M3, Corvetter och Porschar? Ser ju ut som att bilen har bur, och då pratar jag inte om hundbur ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
Re: 1:12.453 runt Hockenheim i en MTM RS6 Clubsport :)
1:12.453 på Hockenheim är rätt jävla snabbt om det är hela GP-slingan! Montoyas snabbaste varv under F1-racet 2003 var 1:14.92 .. |
||
Re: 1:12.453 runt Hockenheim i en MTM RS6 Clubsport :)
Riktigt såååå snabb är den nog inte. Var inne och kollade på kartor över Hockenheim Ring igår och det gjorde mig inte något klokare. Jag gissar att det var helt olika sträckningar jag tittade på och därför jag inte fick ihop det. Då det är sport auto som anordnar detta får man anta att de kör deras normala bana. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
918 besök totalt |